| |||||||
| WebEPG everything related to WebEPG in here |
![]() |
| | Thread Tools | Display Modes |
| | #3 (permalink) |
| Portal Developer Join Date: Apr 2004 Location: The Netherlands Age: 31
| Er zit een readme file in het zip-bestand :lol: http://www.cask-of-amontillado.com/f...to_xml_new.zip Pak het zip-bestand uit in C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv Dan kopieer je de onderstaande tekst (tussen de ---- -----): ---------------------------------------------- [SETUP] EpgXmlData_File=C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv\tvguide.xml KijkWijzerPath=[url] FastMode=0 LogConnect=1 LogFailConnect=1 OverWriteFileAfterComplete=1 Aantal_Download_Retries=3 UseStrictCharacters=1 UseSuperStrictCharacters=1 UseIntelligentTimeAnalyses=1 IgnoreIncorrectTimedPrograms=1 Timezone=+0100 Download_Number_of_days=7 Proxy=0.0.0.0:0 [PROGRAM_DETAILS] Episode=1 Category=1 Description=1 Kijkwijzer=0 Website=0 Kenmerken=0 [CHANNEL_ID] Nederland 1=1 Nederland 2=2 Nederland 3=3 RTL 4=4 VRT TV1=5 KETNET/Canvas=6 BBC 1=7 BBC 2=8 ARD=9 ZDF=10 RTL=11 WDR Fernsehen=12 NDR Fernsehen=13 Sudwest Fernsehen=14 RTBF La 1=15 RTBF La 2=16 TV 5=17 National Geographic=18 Eurosport=19 TCM=20 Cartoon Network=21 Canal+ Rood=24 MTV=25 CNN=26 Rai Uno=27 Sat 1=28 Discovery Channel=29 RTL 5=31 TRT int=32 Veronica=34 TMF=35 SBS 6=36 NET 5=37 ARTE=38 Canal+ Blauw=39 AT 5=40 Yorin=46 VTM=49 3Sat=50 PRO 7=58 Kanaal 2=59 VT4=60 Animal Planet=65 Mezzo=73 TV Regionaal=74 BBC World=86 TV E=87 Nickelodeon=89 BVN=90 ---------------------------------------------- Open kladblok, plak de tekst daarin. Kanalen die je niet op de kabel hebt, daarvan wis je de gehele regel. Let op, dat de namen die hier staan overeenkomen met de namen van de kanalen die jij heb ingevoerd, in de configuration->television->channels, in Mediaportal. Vervolgens sla je het bestand op in: C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv Met als bestandsnaam: TVGids_to_xm.ini Dus geen .txt erachter, als windows vraagt of je het bestand wil overschrijven dan ja klikken. Nu druk je op start(windows)->uitvoeren Plak hier de volgende regel in: C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv\TVGids_to_xml.exe Als het goed is verschijnd er rechtsonder een donkerblauw icoontje met een wit driehoekje. Als je daar met de muis overheen gaat kan je zien hoe ver hij is met het ophalen van de gegevens. Nu moet je wachten tot dat icoontje weg is, dit kan wel 2 uren duren! Start MediaPortal opnieuw ga naar tvgids en voila. Staat er niks probeer dan eens F3 (=importeren tvguide.xml) Succes :wink: |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Portal Member | hmmm de zenders die ik heb zitten bij mij allemaal op andere kanalen. ik heb zelf casema analoge kabel, ik heb ook casema digitaal met een decoder maar die is niet aan geslopen op mijn pc boven maar gewoon op de tv beneden. ik wou het eerst gewoon op de analoge kabel proberen, is dat verstandig? of is het toch beter om gewoon de digitale decoder op mijn pc aan te sluiten? mischien dat ik dan beter en meer kanalen heb. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Portal Member Join Date: Sep 2004 Location: NL
| En hier wat extra info mbt scheduling: http://nolanparty.com/mediaportal.so...light=c+tvgids
__________________ HTPC: INTEL P4 2,4, 512MB CLUB3D 9200SE+PVR350 Creative soundblaster live 5.1 WinXP SP1, Dx9.0c |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Portal Developer Join Date: Apr 2004 Location: The Netherlands Age: 31
| Quote:
Kanaalnummers of frequenties moet je apart in de configuratie invoeren. | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Portal Member | [quote] Vervolgens sla je het bestand op in: C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv Met als bestandsnaam: TVGids_to_xm.ini Dus geen .txt erachter, als windows vraagt of je het bestand wil overschrijven dan ja klikken. Nu druk je op start(windows)->uitvoeren Plak hier de volgende regel in: C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv\TVGids_to_xml.exe Als het goed is verschijnd er rechtsonder een donkerblauw icoontje met een wit driehoekje. Als je daar met de muis overheen gaat kan je zien hoe ver hij is met het ophalen van de gegevens. .................................................. .......................... Helaas verschijnt niet het donkerblauwe icoontje. Windows kan de file niet vinden. Maar ik kan wel op een andere manier bij TVGids_to_xml.exe komen en dan dubbelklikken, dan verschijnt het icoontje wel en is nu bezig met downloaden. Ik moet toch zeggen dat ik het allemaal heel lastig vind ( kweet het, zal wel aan mij liggen) Maar ja als het uiteindelijk allemaal werkt dan is dit toch echt een super programma. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Portal Member | Ik word echt helemaal schaar gek het is me nog steeds niet gelukt hoe ik die xmltv of epg grabber shit werkend moet krijgen dit is een noodkreet, het lukt me niet via deze forums en topics is er een andere manier? msn? bellen ofzo? als iemand me wilt helpen graag |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Portal Member Join Date: Jan 2005
| Quote:
Hee murky, Het valt allemaal reuze mee. Een paar tips: 1. zorg dat je in de .ini file aangeeft dat je het bestand tvguide.xml noemt en niets anders (tvgids.xml ziet MP niet als een tvguide!!). 2. Ik zelf heb tvgids_to_xml geinstalleerd in een apparte folder in de Program files (wel zo handig bij het updaten van MP dan blijft dit gewoon staan!!) als je dit laatste doet moet je in MP configure wel aangeven dat MP uit deze folder tvguide.xml moet halen en niet uit de MP xmltv folder. 3. Als laatste handige tip wil ik je zeggen plaats een snelkoppeling van tvgids_to_xml.exe in de folder opstarten van Windows zodat elke keer dat Windows gestart wordt de nieuwe gegevens worden gedownload (mits je permanente internetverbinding hebt). Je hoeft dan niet met taken te werken dus ook geen password voor windows te gebruiken zoals bij de grabbers in MP wel het geval is!!! Meer stelt het eigenlijk niet voor. Suc6
__________________ Paddy PIV 1.5 GHz, 384Mb PC133, NVidia9520 FX5200 128Mb TVout, Hauppauge 150MCE | |
| | |
![]() |
| Bookmarks |
| Tags |
| dutch, tool, tvguide |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |