Algemene support (6 Viewers)

  • Sticky
MP1 MP2 Openingspost DE
Het nederlandse mediaportalforum:o Top geregeld, en een beetje toeval dat ik het zag op de home page. voor hen die hiervoor verantwoordleijk zijn...TOP,TOP,TOP:thx: Zal hier zeker met plezier steeds komen. George
Het nederlandse mediaportalforum:o Top geregeld, en een beetje toeval dat ik het zag op de home page. voor hen die hiervoor...
Welkom allemaal! Vanaf heden kan je hier terecht met al je vragen over MediaPortal in het nederlands! Natuurlijk zijn de forum...
Replies
6
Views
7K
  • Locked
  • Sticky
Om het voor ons makkelijker te maken om je te helpen zijn er een paar regels waar aan je bericht in dit subforum moet voldoen. Probeer altijd zo specifiek mogelijk te zijn in de omschrijving van het probleem. Met zo iets als 'Dit werkt niet!' zijn wij niet veel en onze glazen bollen zijn helaas stuk.. Zorg ervoor dat je systeem...
Om het voor ons makkelijker te maken om je te helpen zijn er een paar regels waar aan je bericht in dit subforum moet voldoen...
Om het voor ons makkelijker te maken om je te helpen zijn er een paar regels waar aan je bericht in dit subforum moet voldoen...
Replies
0
Views
8K
MP1 MP2 Hulp voor catavolt DE
Hallo lieve vrienden, Om een bepaalde reden wil ik u vandaag dringend om donaties vragen. Om redenen waarvoor ik niet verantwoordelijk ben en waarop ik hier niet wens in te gaan, heb ik een huurachterstand opgelopen, zodat mijn flat dreigt te worden opgezegd. Als ik kijk naar de download aantallen van PVHD en nog meer PVHD XMAS 2021...
Hallo lieve vrienden, Om een bepaalde reden wil ik u vandaag dringend om donaties vragen. Om redenen waarvoor ik niet...
Hallo lieve vrienden, Om een bepaalde reden wil ik u vandaag dringend om donaties vragen. Om redenen waarvoor ik niet...
Replies
0
Views
4K
Is er iemand die mij kan helpen aan de juiste tuningparameters / details voor Ziggo - Zwolle? Er verdwijnen steeds meer zenders. Nu geen RTL HD zenders meer (Scambled) ook geen Nick JR. Kom er met googlen niet uit.
Is er iemand die mij kan helpen aan de juiste tuningparameters / details voor Ziggo - Zwolle? Er verdwijnen steeds meer zenders. Nu...
Hallo Mensen, Zoals jullie vast wel ergens gelezen hebben gaan alle klanten van Ziggo de komende maanden gemigreerd worden naar...
Replies
14
Views
12K
Ik zou lekker bij 1.11 blijven. Zelf MP 2.0 geprobeerd, maar 't is gewoon een ramp om te configureren. En het zal ook nog wel meer dan een jaar duren voordat mediaportal 2 meer te bieden heeft dan 1.11. Mediaportal 1.11 met een goede skin, zoals StreamedMP, en je bent voor een lange periode weer toekomstproof.
Ik zou lekker bij 1.11 blijven. Zelf MP 2.0 geprobeerd, maar 't is gewoon een ramp om te configureren. En het zal ook nog wel meer...
Ik draai nog 1.7 op mijn Win 7 HTPC, vanwege tijd (en motivatie) gebrek geen upgrades uitgevoerd omdat de ervaring leert er altijd...
Replies
2
Views
5K
Ik zou dit ook graag willen want ik heb al meer dan 10 jaar internet via xs4all en ben daar erg tevreden mee en heb al eens onderzocht of TV van xs4all via de HTPC en mediaportal kan, maar helaas kan het niet zonder een set top box van xs4all, en daarmee is het voor mij ook niet meer interessant. Voorlopig werkt Ziggo via mijn...
Ik zou dit ook graag willen want ik heb al meer dan 10 jaar internet via xs4all en ben daar erg tevreden mee en heb al eens...
Hoi allemaal, Heeft iemand hier al ervaring met Interactieve TV(via ADSL, dus NIET Digitenne) van KPN icm Mediaportal? Kan dat...
Replies
14
Views
12K
Nu toch al een paar video's gekeken en bij de meeste zie ik toch af en toe wat tearing.
Nu toch al een paar video's gekeken en bij de meeste zie ik toch af en toe wat tearing.
Hallo, Ik heb daarnet eindelijk mijn Mediaportal geupgrade naar versie 1.5.0 Final. Ik kom van 1.2.2.0. Mijn pc draait nog op...
Replies
12
Views
3K
Ben ben ik toch blij dat er voor Twente nog een lijst gemaakt word... TNX voor de update, helaas te laat om mee te gaan met 1.9.0 release, maar met je bovenstaande uitleg/bestand moet iedereen zich weer redden ;)
Ben ben ik toch blij dat er voor Twente nog een lijst gemaakt word... TNX voor de update, helaas te laat om mee te gaan met 1.9.0...
Hoi, Ik krijg een donkerbruin vermoeden dat Ziggo de kanalen indeling weer eens heeft omgegooid. Ik wil net CSI gaan kijken op...
Replies
2
Views
2K
Naja , na bovenstaande acties begon eergisteren het gelazer alweer, ik heb nu ook de korte kabels tussen versterker en Digital everywhere coax en tussen de versterker en wand contact door ook vervangen door degelijke Hirschmann coax kabels, dus nu zijn ALLE kabels coax Hirschmann kabels, en nu is het eindelijk ECHT opgelost! Bij het...
Naja , na bovenstaande acties begon eergisteren het gelazer alweer, ik heb nu ook de korte kabels tussen versterker en Digital...
Hoi, Sinds een week of 3-4 zijn de zenders RTL4 HD, RTL5 HD en SBS6 niet meer naar te lijken bij mij. Ook Discovery HD heeft hier...
Replies
9
Views
4K
Ik heb de volgende configuratie: 2x Anysee tuner i.c.m. smargo Mediaportal tv server en xbmc. Ik heb het volgende probleem: Sommige kanalen werken niet als ik binnen mediaportal een preview open dan opent hij na een tijdje wel een window maar er is geen audio/video het gaat over hd en sd kanalen. Groetjes
Ik heb de volgende configuratie: 2x Anysee tuner i.c.m. smargo Mediaportal tv server en xbmc. Ik heb het volgende probleem: Sommige...
Ik heb de volgende configuratie: 2x Anysee tuner i.c.m. smargo Mediaportal tv server en xbmc. Ik heb het volgende probleem: Sommige...
Replies
0
Views
1K
MP1 MP2 Welke CAM module te kopen? (1 Viewer) DE
Hoi, Onderstaande Anysee tv-kaart: http://www.anyseedirect.eu/Satelliet/Anysee-E7S2CICRplus/flypage.tpl.html Deze kaart werkt enkel met de nieuwe tv-server TVE35 (FTA werkt ook met 3.0) , de onderstaande MP2 versie werkt op basis van TVE35...
Hoi, Onderstaande Anysee tv-kaart: http://www.anyseedirect.eu/Satelliet/Anysee-E7S2CICRplus/flypage.tpl.html Deze kaart werkt enkel...
Hallo MP'ers, Ik zoek naar een CAM module om te gebruiken met een Ziggo abonnement. Het is een heel gezeik met het CI/CI+ verhaal...
Replies
11
Views
5K
Smarcard Ziggo Digitale TV (geactiveerd) Tuner Hardware DigitalDevices Cine CT v6 / DigitalDevices CI Module for CineV6 CAM Module: CI module (alphacrypt) Ik kan digitale tv kijken op mijn tv (met CI+module acherin) en via de aangesloten HTPC. In beidde dezelfde ziggo kaart. Via de tv heb ik alle zenders zichtbaar (tenminste...
Smarcard Ziggo Digitale TV (geactiveerd) Tuner Hardware DigitalDevices Cine CT v6 / DigitalDevices CI Module for CineV6 CAM Module...
Smarcard Ziggo Digitale TV (geactiveerd) Tuner Hardware DigitalDevices Cine CT v6 / DigitalDevices CI Module for CineV6 CAM Module...
Replies
0
Views
2K
sorry waarschijnlijk bedoel je met je vraag of ik met een geactiveerde smartcard alle zenders kan ontvangen ; dat weet ik niet,( mijn smartcard is niet geactiveerd ) wat de plug-in voor uit s3 standby komen betref dat werkt groeten
sorry waarschijnlijk bedoel je met je vraag of ik met een geactiveerde smartcard alle zenders kan ontvangen ; dat weet ik niet,(...
Heb pas media portaal geïnstalleerd in Windows xp versie 1.2.3.0 als ik na de installatie die succes vol verlopen is ( volgens de...
Replies
9
Views
3K
Gaat deze functionaliteit ooit nog in MP komen?
Gaat deze functionaliteit ooit nog in MP komen?
mijn TV met ingebouwde CI slot heeft automatisch de zenders RTL4 HD op kanaal 4 gezet als ik bij Ziggo met de nieuwe transponder...
Replies
8
Views
5K
Dankzij deze thread heb ik ook geprobeerd de advanced tuning options te gebruiken maar helaas. Bij een scan krijg ik bijna alleen maar 'no signal' of 'nothing found'. De gewone scan werkt wel goed.
Dankzij deze thread heb ik ook geprobeerd de advanced tuning options te gebruiken maar helaas. Bij een scan krijg ik bijna alleen...
Hallo, Sinds 2 weken werkt mediaportal niet meer vloeiend. Bij het tv-kijken via mediaportal stopt de tv-services en gaat het...
Replies
25
Views
8K
joostzilla
J
In mijn ogen zou de decoder de filtering uit moeten voeren, achteraf een extra filter handmatig toe voegen heeft niet zo mijn voorkeur aangezien ik dan iets kies wat op t oog goed lijkt, niet op basis van een constatering zoals een sript dat zou doen.
In mijn ogen zou de decoder de filtering uit moeten voeren, achteraf een extra filter handmatig toe voegen heeft niet zo mijn...
Ik heb sinds een nieuwe installatie van mijn gehele besturingssysteem een probleem met de interlacing van de tvstream vanuit...
Replies
4
Views
2K
Hoi SvW, ik heb misschien wel de oplossing voor je probleem.. Gebruik maar eens driver versie 1.28s.. Die lost vaak dit soort problemen met artifacts op.. op één of andere manier is dit de enige stabiele driver icm Mediaportal.. Gelukkig is deze verder erg stabiel en daardoor prima te gebruiken.. Verder zou je fortherecord eens...
Hoi SvW, ik heb misschien wel de oplossing voor je probleem.. Gebruik maar eens driver versie 1.28s.. Die lost vaak dit soort...
Ik heb eindelijk de moeite genomen om de TV functionaliteit binnen mediaportal aan de gang te krijgen. Omdat ik gebruik maak van...
Replies
9
Views
4K
Ik heb net de Hauppage 2200 gevonden. En deze lijkt mij perfect voor analoge TV ( telenet ) binnen te halen. Werkt deze goed met MediaPortal Server??
Ik heb net de Hauppage 2200 gevonden. En deze lijkt mij perfect voor analoge TV ( telenet ) binnen te halen. Werkt deze goed met...
Ik ben bezig met een esxi server in elkaar te steken. Daarbij wil ik in van de hosts een windows 7 draaien die dienst gaat doen als...
Replies
7
Views
3K
MP1 MP2 Ziet geen film's DE
Helemaal goed !, Dank voor de snelle Reactie :)
Helemaal goed !, Dank voor de snelle Reactie :)
Hallo, Ik heb deze week MP geïnstalleerd maar ik krijg het 100% aan te praat, Ik heb een server staan, (oude pc met windows 7 en...
Replies
2
Views
2K
Vreemd, ik heb v3.3.0.1943 hier net even getest icm Default Wide en dat werkt prima. Zodra ik switch naar All view, dan krijg ik alles te zien, kies ik voor Unwatched, dan krijg ik alleen onbekeken afleveringen te zien. Aan de plugin zou het dus niet mogen liggen, maar moeilijk om daar wat over te zeggen in jouw specifieke situatie...
Vreemd, ik heb v3.3.0.1943 hier net even getest icm Default Wide en dat werkt prima. Zodra ik switch naar All view, dan krijg ik...
goedemiddag, even een vraag. Als ik nu een aflevering heb bekeken kan ik die niet meer terugvinden. Dit is ook het geval met hele...
Replies
3
Views
2K
Om je goed te kunnen helpen hebben we wel wat meer informatie van je nodig (waaronder System Specs) - Aangezien je praat over streamen, mag ik aannemen dat je werkt met een dedicated TV Server? - Welke versie van MP heb je geinstalleerd? - Graag logs toevoegen. Check mijn signature hoe je logs kan verzamelen. Als je werkt met een...
Om je goed te kunnen helpen hebben we wel wat meer informatie van je nodig (waaronder System Specs) - Aangezien je praat over...
Hallo, Ik zit met het volgende issue: Tijdens live streaming wordt keuri beeld weergegeven, zonder enige hapering. Echter, bij...
Replies
1
Views
2K
Heb de instellingen zo aangepepast en alles werkt wee naar behoren, hoe simpel kan het zijn soms! Bedankt :)
Heb de instellingen zo aangepepast en alles werkt wee naar behoren, hoe simpel kan het zijn soms! Bedankt :)
Sinds 1.2.3 ( schone install) vind de dvb epg geen informatie meer voor ned1,2,3 sbs6 net5 en veronica, ook wordt er geen verdere...
Replies
4
Views
3K
Ten eerste,vergeefmijn Nederlandse,de schuldvan Googlete vertalen... U kuntwillen controleren https://www.team-mediaportal.com/extensions/music/one-button-music Lees ook http://wiki.team-mediaportal.com/1_MEDIAPORTAL_1/14_Using_MediaPortal/01_Basics/Views/Playlists?highlight=shuffle kunt ushufflede afspeellijsthier Nietzeker...
Ten eerste,vergeefmijn Nederlandse,de schuldvan Googlete vertalen... U kuntwillen controleren...
Sinds een maand of 2 overgestapt van windows media center naar Media Portal. Had ik veel eerder moeten doen :-) Ik heb wel een...
Replies
2
Views
2K
Hoi Peter, Ik denk dat je best naar de plugin Online Videos kijkt: https://forum.team-mediaportal.com/forums/onlinevideos.244/ Indien de gewenste streaming site er nog niet in staat, kan je die zelf toevoegen. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, dus kan je niet verder helpen. Ik weet dat Doskabouter erg actief is op dat forum, hij...
Hoi Peter, Ik denk dat je best naar de plugin Online Videos kijkt: https://forum.team-mediaportal.com/forums/onlinevideos.244/...
hallo allemaal ik heb team mediaportal tv server verzie: 1.2.2.0 nu wil ik hierin een aantal radio en tv streming url's toe...
Replies
1
Views
3K
Welkom! Neen, Mediaportal draait niet op Linux. Groeten, Wouter
Welkom! Neen, Mediaportal draait niet op Linux. Groeten, Wouter
zeg ik heb een vraag kun je medaiportal op een mediaplayer ac ryan zetten of in een NAS:(:rolleyes:
Replies
1
Views
2K
MP1 MP2 goede avond DE
Goede avond Prut Sur :)
Goede avond Prut Sur :)
Omdat ik er niet uit kom heb ik maar even een passende naam gekozen.
Replies
1
Views
2K
MP1 MP2 effe voorstellen DE
Bedankt Furetto, zodra mijn systeem weer is geinstalleerd dan zal ik dit effe bekijken
Bedankt Furetto, zodra mijn systeem weer is geinstalleerd dan zal ik dit effe bekijken
Even voorstellen Mijn "naam" is Muurtje, ik ben ruim 1 jaar geleden in aanraking gekomen met een htpc GEWELDIG Ik heb...
Replies
2
Views
2K
MP1 MP2 yatse 2 DE
Blijkbaar geen Yatse gebruikers hier. Sorry, kan je ook niet verder helpen...
Blijkbaar geen Yatse gebruikers hier. Sorry, kan je ook niet verder helpen...
hoi heb eens een vraag als ik yatse instaleer kan ik niet conekten hij start wel op maar kan dus niet naat de bibliotheek gaan...
Replies
1
Views
2K
MP1 MP2 video ts DE
Ik heb persoonlijk heel goede resultaten met SAF, dat is een pakket van codecs dat echt op maat van MediaPortal gemaakt is. Je vindt het forum op https://forum.team-mediaportal.com/codecs-331/saf-v6-00-based-lavf-95635/ Stuur Hoborg een PM met de vraag om de "key" te krijgen om SAF te unlocken. Dan downloadt hij extra codecs.
Ik heb persoonlijk heel goede resultaten met SAF, dat is een pakket van codecs dat echt op maat van MediaPortal gemaakt is. Je...
mijn mediaportal werkte tot onlangs perfect, tot ik onlangs begon te merken dat ik problemen heb met video ts files. die wil hij nu...
Replies
1
Views
2K
MP1 MP2 voorstellen DE
Welkom Ruud/Sar. Stel je vraagjes maar gerust. Er zijn nog een paar actieve NDL mensen die je wel van antwoord zullen dienen! Al meteen een eerste opmerking: de laatste versie van MP is 1.2.1 Ofwel heb je een typo gemaakt, ofwel kan je updaten naar die versie: MEDIAPORTAL - Download MediaPortal for free! Je...
Welkom Ruud/Sar. Stel je vraagjes maar gerust. Er zijn nog een paar actieve NDL mensen die je wel van antwoord zullen dienen...
Goeden dag Ik ben Ruud van der Sar en heb zo juist Mediaportal 1.1.2 geinstalleerd op een nieuwe pc ik heb zoveel mogelijk...
Replies
1
Views
2K
MP1 MP2 cd covers DE
Er zijn een aanal mogelijkheden om die covers te verkrijgen. Kijk al eens naar Album & Artist Images - MediaPortal Wiki Folder.jpg Dit betekent dat je zélf de covers gaat zoeken. Houd ik mij niet mee bezig... ID3 Tags Zo doe ik het tegenwoordig. Met MPTagThat heb je de optie om covers te zoeken en in je MP3 bestand op te...
Er zijn een aanal mogelijkheden om die covers te verkrijgen. Kijk al eens naar Album & Artist Images - MediaPortal Wiki...
hallo heb eens een vraagje ik heb enkele mp3 staan op mijn mp is het mogelijk dat die daar de bijhorende cover zoekt op het...
Replies
1
Views
2K
Hee wouter! Ik heb het nu allemaal werkend zoals ik wil maar ZONDER SAF :D Voor degene die ook streven naar stottervrij video met 5.1 over de SPDIF. de tip van Wouter om Mediaportal Audio Renderer te gaan gebruiken voor Video files is goud waard! Het was even een hoop gedoe, maar ik heb het nu prima werkend met al mijn HD films...
Hee wouter! Ik heb het nu allemaal werkend zoals ik wil maar ZONDER SAF :D Voor degene die ook streven naar stottervrij video...
Hoi, ik hoop dat hier ieamand is die me kan helpen, op het normale Mediaportal 1 forum wordt er niet gereageerd op mijn klachten...
Replies
12
Views
6K
Top Bottom