Installatie en Configuratie (4 Viewers)

  • Sticky
als je de epg importeert vanuit webepg dus tvgids neem ik aan.. staat er dan bij de series zoals bijvoorbeeld csi welke aflevingsnaam en welk afleverings nummer? bij mijn kabelprovider kom ik nier verder als de naam en ik wil graag de opgenomen series importeren in mijn tvseries plugin.
als je de epg importeert vanuit webepg dus tvgids neem ik aan.. staat er dan bij de series zoals bijvoorbeeld csi welke...
WebGrap+ is een XMLTV grabber van ServerCare WebGrab+Plus, an advanced XMLTV grabber - ServerCare home Voordeel hiervan is dat je...
Replies
12
Views
21K
  • Sticky
Nee niet dat ik weet. Het probleem is inmiddels opgelost. (Ik gebruik een andere computer als MC) Bij Vista kan het blijkbaar wel. In ieder geval bedankt voor de reacties :) ThaClown thnx voor je guide ;)
Nee niet dat ik weet. Het probleem is inmiddels opgelost. (Ik gebruik een andere computer als MC) Bij Vista kan het blijkbaar wel...
UPDATE, neem een kijkje! Hallo allemaal, Ik heb een video tutorial gemaakt van 1 uur die laat zien hoe je MediaPortal 1.1.0...
Replies
9
Views
7K
  • Sticky
MP1 MP2 EPG met mc2xml DE
Er zijn problemen met de bron; hier staat de uitleg: https://forum.team-mediaportal.com/threads/mc2xlm-not-working.107256/#post-858855
Er zijn problemen met de bron; hier staat de uitleg: https://forum.team-mediaportal.com/threads/mc2xlm-not-working.107256/#post-858855
Misschien eens en voor altijd een uitleg in het NDL maken met de extra ervaring die ik er intussen mee heb... MC2XML gebruikt...
Replies
10
Views
11K
jippie toevoegen: <Frequency>498000</Frequency> <Frequency>698000</Frequency> output: is mijn oude HD zenders. Bedankt voor de tips.
jippie toevoegen: <Frequency>498000</Frequency> <Frequency>698000</Frequency> output: is mijn oude HD zenders. Bedankt...
Sinds vandaag zijn veel kanalen weer verschoven in 5555, hoe kom ik aan een nieuwe xml, of met welke settings scan ik opnieuw?
Replies
29
Views
9K
I can check. Lost everything after 27-02/ Ok, so new scan using these settings will work. I can check the logfile afterwards. tnx.
I can check. Lost everything after 27-02/ Ok, so new scan using these settings will work. I can check the logfile afterwards. tnx.
Ook hier (Woudrichem) enkele weken geleden de grote Ziggo kanalenwissel goocheltruck gehad. MP een full scan laten doen voor alle...
Replies
1
Views
2K
ERG kleine kans, want die site is er altijd als de kippen bij.
ERG kleine kans, want die site is er altijd als de kippen bij.
Sinds kort ontvang ik enkele tv kanalen niet meer. Waaronder Film1 Sundance/Family. Nu vermoed ik dat Ziggo enkele frequenties...
Replies
7
Views
5K
Ok guys, na een hoop trial and error een werkend systeem verkregen, met dank aan Limpwhizkid, al beseft ie dat zelf waarschijnlijk niet eens :-D Nadat ik mijn DD devices duflex en Alphacrypt had gezet zoals beschreven in zijn post 3 jaar geleden...
Ok guys, na een hoop trial and error een werkend systeem verkregen, met dank aan Limpwhizkid, al beseft ie dat zelf waarschijnlijk...
sinds vanavond kan ik niet meer met mn alphacrypt cam modules tv kijken. Heeft iemand anders hier last van? channel is scrambled...
Replies
6
Views
6K
Ik zelf vind het mooi als wanneer een HTPC op word gestart en meteen mediaportal start zo weinig mogelijk getoont word van windows. Na een beetje zoeken en prutsen is dit ook gelukt. Het enige wat ik nog zie is de versie van windows onderin het startscherm. Kort samengevat, om het windows logo voor het blauwe windows...
Ik zelf vind het mooi als wanneer een HTPC op word gestart en meteen mediaportal start zo weinig mogelijk getoont word van windows...
Ik zelf vind het mooi als wanneer een HTPC op word gestart en meteen mediaportal start zo weinig mogelijk getoont word van windows...
Replies
0
Views
2K
Hey allemaal, ik heb een mediacenter draaien met de laatste mediaportal op een windows 7 besturing. ik heb twee satteliet kaarten welke in staat zijn hd materiaal op beeld te toveren.(technotrend s2-3200) ned 1-2-3 hd bbc-hd, en meerdere hd zernders zijn dan ook goed te zien. mede hierdoor, heb ik besloten mijn canaal...
Hey allemaal, ik heb een mediacenter draaien met de laatste mediaportal op een windows 7 besturing. ik heb twee satteliet...
Hey allemaal, ik heb een mediacenter draaien met de laatste mediaportal op een windows 7 besturing. ik heb twee satteliet...
Replies
0
Views
2K
Hoi Marco, Het was graag gedaan. Jean
Hoi Marco, Het was graag gedaan. Jean
Ik gebruik momenteel zelf de epg vanuit de dvb c van Caiway. Alleen wat ik daar mis is dat als ik een opname maak van bijv bones...
Replies
50
Views
11K
  • Poll
Ik gebruik ook saf5 *unlocked* en ondanks dat ervoor gewaarschuwd wordt ac3filter als preprocessor bij video's. Dit om 5.1 wmvhd's ook daadwerkelijk als 5.1 af te laten spelen.
Ik gebruik ook saf5 *unlocked* en ondanks dat ervoor gewaarschuwd wordt ac3filter als preprocessor bij video's. Dit om 5.1...
Geef hier aan welke codecs jullie gebruiken! De poll zal ik updaten afhankelijk van de antwoorden. ThaClown's codecs: FFDShow BETA...
Replies
29
Views
10K
Heb je niet toevallig ergens een uitleg hoe je de tv server instelt ? want ik krijg het "streaming" gedeelte maar niet werkend. Het werkt niet eens op de locale pc. Groetjes.
Heb je niet toevallig ergens een uitleg hoe je de tv server instelt ? want ik krijg het "streaming" gedeelte maar niet werkend. Het...
Op mijn website PCbyMP ben ik druk bezig met een video tutorial serie over hoe je MediaPortal download, installeert en instelt...
Replies
4
Views
4K
Hey muppy1, Eerst en vooral welkom bij mediaportal. Blijkbaar heeft nog niemand je post opgemerkt. http://wiki.team-mediaportal.com/1_MEDIAPORTAL_1/13_Setup_Guides/7_Videos http://wiki.team-mediaportal.com/1_MEDIAPORTAL_1/141_Configuration/MediaPortal_Configuration/2_Videos...
Hey muppy1, Eerst en vooral welkom bij mediaportal. Blijkbaar heeft nog niemand je post opgemerkt...
Ben nieuw en installatie misschien nog niet 100 %. Video's heb ik beeld en geluid,werken goed. Moet nog wel sommige Icons van Films...
Replies
1
Views
2K
MP1 MP2 Verkeerde timings voor Discovery (1 Viewer) DE
Ik heb thuis geen Discovery, en al mijn kanalen werken mooi via mc2xml. Als ik naar Humo of Teveblad of zelfs Telemoustique ga kijken, krijg ik telkens dezelfde programmagegevens. Op de website van Discovery zelf, krijg ik een totaal andere programmatie. Ga je hier naar het Nederlandse programma kijken, dan krijg je inderdaad...
Ik heb thuis geen Discovery, en al mijn kanalen werken mooi via mc2xml. Als ik naar Humo of Teveblad of zelfs Telemoustique ga...
Hallo allemaal, Ik gebruik mc2xml en dat doet zijn werk meestal wel goed maar er is 1 vervelend probleem en vooral op discovery...
Replies
6
Views
2K
Even een update. Ik heb het inmiddels, met behulp van tweakers.net, weer werken. Het probleem lag in OScam. Ik moest iets toevoegen in de config: Het gaat met name om de chid. Gezien ik een standaard basis pakket had is bovenstaande voldoende. Mocht je meer pakketten hebben dan moet je chid uitbreiden met het pakket die je hebt...
Even een update. Ik heb het inmiddels, met behulp van tweakers.net, weer werken. Het probleem lag in OScam. Ik moest iets...
Ziggo zet heel Nederland op NID 5555 Ik heb de XML aangepast zodat die voor iedereen weer zou moeten werken. (heel NL in één file)...
Replies
15
Views
7K
Na wat zoeken ben ik op het forum van Tweakers.net terecht gekomen, daar zitten ze er boven op, let op de posts van Archie. Ik heb gewoon in notepad de xml file aangepast zoals in de tabellen die hij van tijd tot tijd updated en op tweakers zet. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1340775/10 Waarom TP10 en TP16 het...
Na wat zoeken ben ik op het forum van Tweakers.net terecht gekomen, daar zitten ze er boven op, let op de posts van Archie. Ik heb...
Hoi Ziggo heeft de boel omgegooid voor Ziggo 8888, voor de zoveelste keer.. Juiste TP XML file toegevoegd XML file toevoegen aan...
Replies
2
Views
2K
MP1 MP2 UPC digitaal (1 Viewer) DE
FYI https://forum.team-mediaportal.com/threads/dvb-c-the-netherlands-upc-tuning-details.118463/#post-987701
FYI https://forum.team-mediaportal.com/threads/dvb-c-the-netherlands-upc-tuning-details.118463/#post-987701
Hallo, Sinds twee dagen gebruik ik Mediaportal. Ik ben twee dagen aan het stoeien geweest met de EPG maar die werkt nu. Ik vind...
Replies
13
Views
6K
MP1 all the way ;) Wat betreft: SMPEditor: die moet inderdaad een update hebben, je kan hem nog wel starten via Configuration (als het goed is) MovingPictures: probeer je dit te doen via de UI of via de plugin zelf? Ik heb hier nog geen problemen over gehoord, maar misschien is het slim om even in het MovingPictures forum te kijken.
MP1 all the way ;) Wat betreft: SMPEditor: die moet inderdaad een update hebben, je kan hem nog wel starten via Configuration (als...
Hallo luitjes, korte maar, voor jullie waarschijnlijk, simpele vraag. Kan ik zonder problemen de uninstall gebruiken van MP om...
Replies
4
Views
2K
Ik gebruik hier zelf Arconis True Image voor. Wat je ook nog kunt proberen, ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad en ben overgestapt naar 4TheRecord: Argus tvserver. Of wat ik in het begin heb gedaan is bij je service kijken en dan is er ergens een tabblad (ik kan het hier zo niet zien, aangezien ik linux draai), waar je kunt...
Ik gebruik hier zelf Arconis True Image voor. Wat je ook nog kunt proberen, ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad en ben...
Beste MP medegebruikers, Ik ben nu zo'n 2 weken bezig met MP en om de een of andere reden is mijn TV Server installatie ontzettend...
Replies
2
Views
2K
MP1 MP2 TV-Vlaanderen DE
Werp even een blik op TV Servers - MediaPortal Wiki Onder Edit Card Properties staan een aantal opties. Degene waar ik aan denk is waarschijnlijk Preferred Network Provider. Die staat standaard op General, kijk eens welk verschil je hebt als je die op DVB-S of Satellite zet. Indien dit ook niet helpt, dan denk ik dat je best op...
Werp even een blik op TV Servers - MediaPortal Wiki Onder Edit Card Properties staan een aantal opties. Degene waar ik aan denk...
Hoi ik gebruik Mediaportal om sateliet-TV te kijken via TV-Vlaanderen, alle kanalen werken behalve: - Discovery Channel - Animal...
Replies
5
Views
3K
MP1 MP2 Tv Vlaanderen DE
Ik vrees dat Nickske00 niet heel erg actief meer is... Zijn laatste bezoek aan de MediaPortal forums dateert van Januari...
Ik vrees dat Nickske00 niet heel erg actief meer is... Zijn laatste bezoek aan de MediaPortal forums dateert van Januari...
Ik heb me onlangs een hauppauge hvr 4000 en een hauppauge ci module aangeschaft. Ik hoopte hiermee tv vlaanderen te kunnen...
Replies
7
Views
3K
Ik ga het testen
Ik ga het testen
Hallo, Ik heb een Medion Akoya PC met daarin een Tvkaart die herkend wordt als 7231 BDA Analog in de MP. Ik krijg echter als ik...
Replies
10
Views
4K
Volgens de info in "My System" in mijn profiel (hint... vul het zelf ook in) is dat een Pinnacle PCTV 72e. Dit is al enkele jaren oud, niet zeker dat je dit model gaat vinden. Kijk ook eens op TV Cards - MediaPortal Wiki daar staat wat meer info over kaarten, als is de info verre van volledig. Onderaan zie ik staan dat de Terratec...
Volgens de info in "My System" in mijn profiel (hint... vul het zelf ook in) is dat een Pinnacle PCTV 72e. Dit is al enkele jaren...
Hallo, Misschien kan iemand van jullie mij helpen. Ik heb sedert begin deze week een HTPC. Hierop heb ik MediaPortal...
Replies
5
Views
2K
Ik weet nog wel dat ik een tijdje mijn tvserver op windows home server heb gedraait en dit erg slecht liep. Andere tip, probeer eens argus tvserver van 4TheRecord.
Ik weet nog wel dat ik een tijdje mijn tvserver op windows home server heb gedraait en dit erg slecht liep. Andere tip, probeer...
De lijst van TV Servers is leeg, en ik heb geen idee hoe dit gebeurd is. Zie ook...
Replies
5
Views
4K
MP1 MP2 TV kaart DE
Ik weet niet of dit voor je op gaat, maar als je op Windows 7 meer dan 4GB geheugen hebt, dan werkt de Hauppauge PVR 150 niet goed. Je kan met msconfig tijdelijk je geheugen hoeveelheid naar beneden zetten en je zal dan zien dat de beeld kwaliteit wel goed is. Weet niet of dit op andere Windows versies ook zo is, want dat heb ik zelf...
Ik weet niet of dit voor je op gaat, maar als je op Windows 7 meer dan 4GB geheugen hebt, dan werkt de Hauppauge PVR 150 niet goed...
Hoi, Van de week heb ik een Hauppauge PVR150 kaart in mijn HTPC gezet, zodat ik nu analoge tv kan kijken via mijn HTPC. Helaas...
Replies
3
Views
3K
MP1 MP2 touchscreen DE
Is dat niet alleen voor zo'n VFD/LCD info screen. Hij heeft een touchscreen. Werken de touch functionaliteiten ook met deze plugin?
Is dat niet alleen voor zo'n VFD/LCD info screen. Hij heeft een touchscreen. Werken de touch functionaliteiten ook met deze plugin?
hallo ik heb eens een vraagje op mijn case Moneual MonCaso 932 staat een touchscreen en zou die graag werkend krijgen...
Replies
2
Views
2K
Hallo allemaal, Newbee hier. Heb versie MP 1.0.2 enigszins werkend gekregen. Nu is mij geadviseerd om naar versie 1.1.0 RC 4 over te stappen. Wat ik wel wil doen. Door al dat gespeel heb ik misschien wel 5,6 of meer codecs op mijn pc. Voordat ik begin met het installeren van een nieuwe versie is het misschien slim om wat van...
Hallo allemaal, Newbee hier. Heb versie MP 1.0.2 enigszins werkend gekregen. Nu is mij geadviseerd om naar versie 1.1.0 RC 4...
Hallo allemaal, Newbee hier. Heb versie MP 1.0.2 enigszins werkend gekregen. Nu is mij geadviseerd om naar versie 1.1.0 RC 4...
Replies
0
Views
2K
Heb zelf geen Blurays, dus geen ervaring. Probeer verder in het SAF forum zou ik zeggen, met dezelfde info die je hier post.
Heb zelf geen Blurays, dus geen ervaring. Probeer verder in het SAF forum zou ik zeggen, met dezelfde info die je hier post.
Al lange tijd heb ik CoreAVC 2.0 geschaft. Mede door deze discussie wil 'm graag weer gebruiken op mijn win7 64bit pc (nvidia IGP...
Replies
3
Views
3K
Volgens hun eigen intro op https://forum.team-mediaportal.com/mediaportal-plugins-47/subcentral-v0-9-1-download-manage-subtitles-moving-pictures-mediaportal-tvseries-others-85545/ zou dat moeten lukken. Ik zie er wel geen uitleg bij.
Volgens hun eigen intro op...
hallo heb eens een vraagje is het mogelijk om in subcentral zelf een provider toe te voegen mvg
Replies
1
Views
1K
MP1 MP2 r.c. 4 DE
Inmiddels op de final! Loopt goed met vrm9, maar onder evr heb ik stotter in Livetv HD.. ook als ik naar het menu ga, dan stottert het mini schermpje. Waar kan dit mee te maken hebben? Ik heb verschillende codecs/verse installatie geprobeerd, maar geen resultaat. Bvd oekie
Inmiddels op de final! Loopt goed met vrm9, maar onder evr heb ik stotter in Livetv HD.. ook als ik naar het menu ga, dan stottert...
Ik weet niet of jullie dezelde mening delen als mij, nl. Sinds rc3 loopt mijn live-tv alles behalve stabiel! Van zender verwisselen...
Replies
2
Views
2K
ik denk niet firedtv een afwijking heeft, maar dat Ziggo weer eens een wijziging heeft doorgevoerd, normale settop boxen compenseren dat automatisch. Vandaar ook die global tuninglist :) want werd er gek van dat er opeens als je F1 wilde kijken Sport1 pleitos was :)
ik denk niet firedtv een afwijking heeft, maar dat Ziggo weer eens een wijziging heeft doorgevoerd, normale settop boxen...
Zins het combineren van ziggo met upc heb ik problemen met een aantal zenders. Het gaat om SBS6, SBS9, NET5 en ook FOX dacht ik...
Replies
4
Views
3K
Anders overstappen naar Virtual Clone Drive is ook veel sneller qua mounten en opstarten.
Anders overstappen naar Virtual Clone Drive is ook veel sneller qua mounten en opstarten.
Om iso-bestanden af te spelen maak ik gebruik van een virtuele drive d.m.v. Daemon Tools Lite Dit heeft altijd probleemloos...
Replies
4
Views
4K
heb het ondertussen werkend. compleet nieuwe instal gedaan en niet de instal video van vimeo gevolgd. heb zelf gewoon alle menu's door lopen. bedankt iedergeval
heb het ondertussen werkend. compleet nieuwe instal gedaan en niet de instal video van vimeo gevolgd. heb zelf gewoon alle menu's...
sinds gister heb ik ook mp op mn nieuwe htpc gezet,maar ik loop tegen een aantal problemen aan. systeem: intel core2quad 9450...
Replies
3
Views
1K
Top Bottom