Installatie en Configuratie (5 Viewers)

  • Sticky
als je de epg importeert vanuit webepg dus tvgids neem ik aan.. staat er dan bij de series zoals bijvoorbeeld csi welke aflevingsnaam en welk afleverings nummer? bij mijn kabelprovider kom ik nier verder als de naam en ik wil graag de opgenomen series importeren in mijn tvseries plugin.
als je de epg importeert vanuit webepg dus tvgids neem ik aan.. staat er dan bij de series zoals bijvoorbeeld csi welke...
WebGrap+ is een XMLTV grabber van ServerCare WebGrab+Plus, an advanced XMLTV grabber - ServerCare home Voordeel hiervan is dat je...
Replies
12
Views
21K
  • Sticky
MP1 MP2 EPG met mc2xml DE
Er zijn problemen met de bron; hier staat de uitleg: https://forum.team-mediaportal.com/threads/mc2xlm-not-working.107256/#post-858855
Er zijn problemen met de bron; hier staat de uitleg: https://forum.team-mediaportal.com/threads/mc2xlm-not-working.107256/#post-858855
Misschien eens en voor altijd een uitleg in het NDL maken met de extra ervaring die ik er intussen mee heb... MC2XML gebruikt...
Replies
10
Views
11K
  • Sticky
Nee niet dat ik weet. Het probleem is inmiddels opgelost. (Ik gebruik een andere computer als MC) Bij Vista kan het blijkbaar wel. In ieder geval bedankt voor de reacties :) ThaClown thnx voor je guide ;)
Nee niet dat ik weet. Het probleem is inmiddels opgelost. (Ik gebruik een andere computer als MC) Bij Vista kan het blijkbaar wel...
UPDATE, neem een kijkje! Hallo allemaal, Ik heb een video tutorial gemaakt van 1 uur die laat zien hoe je MediaPortal 1.1.0...
Replies
9
Views
7K
MP1 MP2 KPN en Mediaportal (1 Viewer) DE
Hoi, Zijn er hier nog mensen die Mediaportal gebruiken icm een KPN abonnement? En wat zijn de ervaringen daarmee?
Hoi, Zijn er hier nog mensen die Mediaportal gebruiken icm een KPN abonnement? En wat zijn de ervaringen daarmee?
Hoi, Zijn er hier nog mensen die Mediaportal gebruiken icm een KPN abonnement? En wat zijn de ervaringen daarmee?
Replies
0
Views
9K
ik heb er in het verleden hier C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters\dvbc een file bijgezet en dat werkte voor mij prima. Het kan natuurlijk zijn dat er bij jouw nog andere kastjes tussen zitten die het eea lastiger maken...
ik heb er in het verleden hier C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters\dvbc een file bijgezet en dat...
is er een mogelijkheid om je eigen zoeklijst in mediaportal te plaatsen voor dvb-c ik heb hier namelijk glasvezel en alle...
Replies
1
Views
2K
Ok guys, na een hoop trial and error een werkend systeem verkregen, met dank aan Limpwhizkid, al beseft ie dat zelf waarschijnlijk niet eens :-D Nadat ik mijn DD devices duflex en Alphacrypt had gezet zoals beschreven in zijn post 3 jaar geleden...
Ok guys, na een hoop trial and error een werkend systeem verkregen, met dank aan Limpwhizkid, al beseft ie dat zelf waarschijnlijk...
sinds vanavond kan ik niet meer met mn alphacrypt cam modules tv kijken. Heeft iemand anders hier last van? channel is scrambled...
Replies
6
Views
6K
Hi DBE, dank voor de tip; zo blijft de kanalenlijst inderdaad overzichtelijk. Alleen heb ik tot nu toe de ervaring dat niet alle HD-kanalen werken. Bijvoorbeeld, Disney XD HD doet het gewoonweg niet (melding over 'Timeshift' of iets dergelijks); zo zijn er nog enkele HD-kanalen met een 'Timeshift'-probleem. Is dit uniek voor mijn...
Hi DBE, dank voor de tip; zo blijft de kanalenlijst inderdaad overzichtelijk. Alleen heb ik tot nu toe de ervaring dat niet alle...
LS, recent heb ik in mijn PC een Digital Devices CT2 met AlphaCrypt CAM CI+ geplaatst; dit werkt in het algemeen goed. Het zoeken...
Replies
2
Views
3K
ik denk niet firedtv een afwijking heeft, maar dat Ziggo weer eens een wijziging heeft doorgevoerd, normale settop boxen compenseren dat automatisch. Vandaar ook die global tuninglist :) want werd er gek van dat er opeens als je F1 wilde kijken Sport1 pleitos was :)
ik denk niet firedtv een afwijking heeft, maar dat Ziggo weer eens een wijziging heeft doorgevoerd, normale settop boxen...
Zins het combineren van ziggo met upc heb ik problemen met een aantal zenders. Het gaat om SBS6, SBS9, NET5 en ook FOX dacht ik...
Replies
4
Views
3K
Even een update. Ik heb het inmiddels, met behulp van tweakers.net, weer werken. Het probleem lag in OScam. Ik moest iets toevoegen in de config: Het gaat met name om de chid. Gezien ik een standaard basis pakket had is bovenstaande voldoende. Mocht je meer pakketten hebben dan moet je chid uitbreiden met het pakket die je hebt...
Even een update. Ik heb het inmiddels, met behulp van tweakers.net, weer werken. Het probleem lag in OScam. Ik moest iets...
Ziggo zet heel Nederland op NID 5555 Ik heb de XML aangepast zodat die voor iedereen weer zou moeten werken. (heel NL in één file)...
Replies
15
Views
7K
I can check. Lost everything after 27-02/ Ok, so new scan using these settings will work. I can check the logfile afterwards. tnx.
I can check. Lost everything after 27-02/ Ok, so new scan using these settings will work. I can check the logfile afterwards. tnx.
Ook hier (Woudrichem) enkele weken geleden de grote Ziggo kanalenwissel goocheltruck gehad. MP een full scan laten doen voor alle...
Replies
1
Views
2K
Na wat zoeken ben ik op het forum van Tweakers.net terecht gekomen, daar zitten ze er boven op, let op de posts van Archie. Ik heb gewoon in notepad de xml file aangepast zoals in de tabellen die hij van tijd tot tijd updated en op tweakers zet. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1340775/10 Waarom TP10 en TP16 het...
Na wat zoeken ben ik op het forum van Tweakers.net terecht gekomen, daar zitten ze er boven op, let op de posts van Archie. Ik heb...
Hoi Ziggo heeft de boel omgegooid voor Ziggo 8888, voor de zoveelste keer.. Juiste TP XML file toegevoegd XML file toevoegen aan...
Replies
2
Views
2K
Ik liep hier de afgelopen tijd ook tegenaan, Ziggo heeft er de laatste tijd weer een k***zooi van gemaakt met een hoop zenderwisselingen. Ik dacht een oplossing met opnieuw scannen van alle kanalen, met een 1.8 upgrade - ho maar. Het blijkt inderdaad dat alle oude zendergegevens bewaard blijven met een rescan en MP weet er volgens mij...
Ik liep hier de afgelopen tijd ook tegenaan, Ziggo heeft er de laatste tijd weer een k***zooi van gemaakt met een hoop...
Hoi, Sinds een paar dagen krijg ik bij alleen de (meeste) Nederlandse zenders de volgende mededeling in de EPG van...
Replies
15
Views
11K
Ik wist niet dat er plugins zijn voor epg. Ga ik eens mee stoeien. Dank voor je reactie. Rik
Ik wist niet dat er plugins zijn voor epg. Ga ik eens mee stoeien. Dank voor je reactie. Rik
Hallo allemaal, Net gestart met MP (1.8.0). Heel enthousiast. Werkt prima. Ik heb één klein vraagje. Ik zie in de gidsgegevens bij...
Replies
2
Views
2K
jippie toevoegen: <Frequency>498000</Frequency> <Frequency>698000</Frequency> output: is mijn oude HD zenders. Bedankt voor de tips.
jippie toevoegen: <Frequency>498000</Frequency> <Frequency>698000</Frequency> output: is mijn oude HD zenders. Bedankt...
Sinds vandaag zijn veel kanalen weer verschoven in 5555, hoe kom ik aan een nieuwe xml, of met welke settings scan ik opnieuw?
Replies
29
Views
8K
Of gebruik 'Windows Key + X', dan 'A' vanaf je desktop en je hebt je command prompt met admin rechten :)
Of gebruik 'Windows Key + X', dan 'A' vanaf je desktop en je hebt je command prompt met admin rechten :)
Hallo, Ik heb mediaportal op een windows 8.1 OS geinstalleerd. Ik heb een Anysee E30 D DVBC en T tuner en gebruik Digitenne...
Replies
3
Views
2K
MP1 all the way ;) Wat betreft: SMPEditor: die moet inderdaad een update hebben, je kan hem nog wel starten via Configuration (als het goed is) MovingPictures: probeer je dit te doen via de UI of via de plugin zelf? Ik heb hier nog geen problemen over gehoord, maar misschien is het slim om even in het MovingPictures forum te kijken.
MP1 all the way ;) Wat betreft: SMPEditor: die moet inderdaad een update hebben, je kan hem nog wel starten via Configuration (als...
Hallo luitjes, korte maar, voor jullie waarschijnlijk, simpele vraag. Kan ik zonder problemen de uninstall gebruiken van MP om...
Replies
4
Views
2K
Ik heb vandaag even een ander bakkie geïnstalleerd met Windows 7 en MP1.4. Vreemd genoeg werkt het daarop in 1 keer... het zit dus ergens in mijn "normale" machine. Ik zal deze machine eens opschonen en Mediaportal en de drivers voor de HSHomerun eens helemaal verwijderen en daarna opnieuw installeren. Bedankt voor je hulp Kitser...
Ik heb vandaag even een ander bakkie geïnstalleerd met Windows 7 en MP1.4. Vreemd genoeg werkt het daarop in 1 keer... het zit dus...
Hoi, ik probeer een HDHomerun DVB-C netwerktuner van Silicondust via het Digitale UPC netwerk aan de praat te krijgen met...
Replies
4
Views
4K
De aanpassing naar [0005] was ook voor mij de oplossing. Thanks!
De aanpassing naar [0005] was ook voor mij de oplossing. Thanks!
Hallo Allen, Ik ben van plan om mijn PC om te turnen naar een HTPC met TV Tuner. Als dit succesvol verloopt ga ik nadenken over...
Replies
29
Views
22K
Hey muppy1, Eerst en vooral welkom bij mediaportal. Blijkbaar heeft nog niemand je post opgemerkt. http://wiki.team-mediaportal.com/1_MEDIAPORTAL_1/13_Setup_Guides/7_Videos http://wiki.team-mediaportal.com/1_MEDIAPORTAL_1/141_Configuration/MediaPortal_Configuration/2_Videos...
Hey muppy1, Eerst en vooral welkom bij mediaportal. Blijkbaar heeft nog niemand je post opgemerkt...
Ben nieuw en installatie misschien nog niet 100 %. Video's heb ik beeld en geluid,werken goed. Moet nog wel sommige Icons van Films...
Replies
1
Views
2K
ERG kleine kans, want die site is er altijd als de kippen bij.
ERG kleine kans, want die site is er altijd als de kippen bij.
Sinds kort ontvang ik enkele tv kanalen niet meer. Waaronder Film1 Sundance/Family. Nu vermoed ik dat Ziggo enkele frequenties...
Replies
7
Views
5K
MP1 MP2 UPC digitaal DE
FYI https://forum.team-mediaportal.com/threads/dvb-c-the-netherlands-upc-tuning-details.118463/#post-987701
FYI https://forum.team-mediaportal.com/threads/dvb-c-the-netherlands-upc-tuning-details.118463/#post-987701
Hallo, Sinds twee dagen gebruik ik Mediaportal. Ik ben twee dagen aan het stoeien geweest met de EPG maar die werkt nu. Ik vind...
Replies
13
Views
6K
Sinds kort gebruik ik een Ubuntu-fileserver voor de nieuw binnengekomen media. Mediaportal ziet echter niet dat er nieuw spul op is gezet, want geen databases (muziek, movie of tv-series) wordt automatisch bijgewerkt. Handmatig gaat alles soepeltjes. Ik zie regelmatig dat forumbezoekers samabfileservers gebruiken, en nergens worden...
Sinds kort gebruik ik een Ubuntu-fileserver voor de nieuw binnengekomen media. Mediaportal ziet echter niet dat er nieuw spul op is...
Sinds kort gebruik ik een Ubuntu-fileserver voor de nieuw binnengekomen media. Mediaportal ziet echter niet dat er nieuw spul op is...
Replies
0
Views
1K
Hey Ik heb het nu opgelost met webgrap en dat werkt opzich wel goed.. Tot nu toe nog geen problemen gehad. Maar dat is eigenlijk niet mijn vraag/opzet... Mijn vraag was meer het volgende... Als ik mijn epg ophaal via de dvb-c en ik kijk in m'n Guide dan zie ik bijv bones staan. Als ik dan op bones ga staan dan zie ik bij de info...
Hey Ik heb het nu opgelost met webgrap en dat werkt opzich wel goed.. Tot nu toe nog geen problemen gehad. Maar dat is eigenlijk...
er zal vast iemand zijn die op dit forum actief is en handig genoeg is om hier en antwoord op te geven. ik ben momenteel druk aan...
Replies
2
Views
2K
Ok, probeer het volgende: ga naar:C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal maak een backup van Mediaportal.xml. Verwijder Mediaportal.xml of verplaats deze naar een andere map(heb je tevens een backup). Normaal gezien zal er nu een nieuwe Mediaportal.xml gecreeërd worden als je mediaportal of mediaportalconfiguratie opstart. Je...
Ok, probeer het volgende: ga naar:C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal maak een backup van Mediaportal.xml. Verwijder...
Dit is mijn eerste post, en gelijk 1 met een error. Blijkbaar heb ik iets verkeerd gedaan, ik weet alleen niet precies wat. naar...
Replies
7
Views
2K
Goed voor U Danny, Nog veel plezier met mediaportal en zijn talrijke plugins. Indien je nog vragen hebt stel ze gerust. Nog een fijne avond, Jean
Goed voor U Danny, Nog veel plezier met mediaportal en zijn talrijke plugins. Indien je nog vragen hebt stel ze gerust. Nog een...
Hallo allemaal, ik gebruik al lange tijd SageTV, maar dat bedrijf bestaat niet meer dus ik ben MP maar eens gaan bekijken. Ik heb...
Replies
9
Views
3K
Ik zelf vind het mooi als wanneer een HTPC op word gestart en meteen mediaportal start zo weinig mogelijk getoont word van windows. Na een beetje zoeken en prutsen is dit ook gelukt. Het enige wat ik nog zie is de versie van windows onderin het startscherm. Kort samengevat, om het windows logo voor het blauwe windows...
Ik zelf vind het mooi als wanneer een HTPC op word gestart en meteen mediaportal start zo weinig mogelijk getoont word van windows...
Ik zelf vind het mooi als wanneer een HTPC op word gestart en meteen mediaportal start zo weinig mogelijk getoont word van windows...
Replies
0
Views
2K
Hoi Marco, Het was graag gedaan. Jean
Hoi Marco, Het was graag gedaan. Jean
Ik gebruik momenteel zelf de epg vanuit de dvb c van Caiway. Alleen wat ik daar mis is dat als ik een opname maak van bijv bones...
Replies
50
Views
10K
MP1 MP2 Canal digitaal DE
Dat kan prima. Voor meer informatie kun je de volgende link bekijken. http://wiki.team-mediaportal.com/4_HTPC/HTPC_Hardware/TV_Cards
Dat kan prima. Voor meer informatie kun je de volgende link bekijken. http://wiki.team-mediaportal.com/4_HTPC/HTPC_Hardware/TV_Cards
Beste lezers, Ik vroeg me af of het mogelijk is om canal digitaal (schotel) te bekijken via mediaportal en hoe? Alvast bedankt...
Replies
1
Views
2K
MP1 MP2 Geen EPG zichtbaar DE
Haal het vinkje bij de optie 'Grab EPG only for channels on same transponder' maar eens weg. Denk dat dat de oplossing is.
Haal het vinkje bij de optie 'Grab EPG only for channels on same transponder' maar eens weg. Denk dat dat de oplossing is.
MediaPortal 1.2.3 Hallo allen, Al een tijdje zie ik geen epg meer, maar de tekst Nu: Geen informatie voor tvgids. Ik kan...
Replies
1
Views
2K
Ik heb een losse thread gemaakt (https://forum.team-mediaportal.com/threads/digitale-tv-installeren-met-iptv-van-tele2.110180/) omdat het niet gaat over de originele thread waar je had gepost. MP2 moet je absoluut niet gebruiken hiervoor. Dat is een alpha product (complete herbouw van mediaportal) wat nog wel een tijd gaat duren...
Ik heb een losse thread gemaakt (https://forum.team-mediaportal.com/threads/digitale-tv-installeren-met-iptv-van-tele2.110180/)...
beste, ik heb mp 2 geinstalleerd alleen geen flauw idee hoe ik dit moet instellen kan iemand mij dit uitleggen bvd groetjes,smiddie
Replies
4
Views
3K
Super bedankt allemaal! Ik heb alles aan de praat, soms stottert het nog een beetje maar dat ligt misschien aan de frequenties ik zal het ziggo postcode boekje er nog eens langs leggen. Ik heb een aantal achtergronden voor oa StreamedMP gemaakt voor de geïnteresseerde als dank. RADIO TV WEBVIDEO SETTINGS PICTURES...
Super bedankt allemaal! Ik heb alles aan de praat, soms stottert het nog een beetje maar dat ligt misschien aan de frequenties ik...
Beste allen. Met veel enthousiasme ben ik begonnen om mijn Ziggo digitale tv in MediaPortal te krijgen. Echter zie ik door de...
Replies
22
Views
11K
Geef in ieder geval even aan wat er precies gebeurd, en vermeld ook even je systeem specificaties en gebruikte codecs..
Geef in ieder geval even aan wat er precies gebeurd, en vermeld ook even je systeem specificaties en gebruikte codecs..
hello als ik in media portal een mivie wil opzetten dan loopt alles vast ik versta niet hoe het komt kan er mij iemand helpen ...
Replies
3
Views
2K
bedankt voor het advies, maar nieuwste driver was al geinstalleerd. Probleem is echter op gelost door WinDVR te upgraden van 2.x naar 3.0. Ik zag dat er inmidels ook DVR 5.0 was, maar 3.0 werkt voor mij. Bedankt voor het meedenken en ik hoop dat anderen ook iets aan mijn oplossing hebben
bedankt voor het advies, maar nieuwste driver was al geinstalleerd. Probleem is echter op gelost door WinDVR te upgraden van 2.x...
Hallo, Ik ben nieuw hier en na een probleemloze installatie, wil ik tv kanalen gaan scannen met tv server configuratie. Vaak...
Replies
2
Views
2K
Top Bottom