Alle HD-Kanäle Ton schneller als Bild (1 Viewer)

Boogie2005

Portal Pro
July 21, 2006
240
3
120
Germany Germany
An einem Clienten, leider der Wichtigste, habe ich ein Problem:

Auf allen HDTV-Kanälen läuft nach max. 5 Minuten der Ton schneller als das Bild. Ich habe da jetzt schon mehrere Codec probiert, hat nichts geholfen.
1. CoreAVC
2. ffdshow
3. PowerDVD 9

Installiert ist: Shark007 Codec für Win 7 64 Bit + 64BIT Erweiterung

Nehme ich eine Sendung auf, ist das Problem auch bei der Wiedergabe da!

An meinem Arbeits-PC habe ich das Problem nicht. Da ist auch Win 7 64 BIT drauf! Codec für h264 ist PowerDVD9.
Vergessen: TV-Server ist mein Windows Home Server!!

MePo Version 1.02!

Kann mir da einer helfen, wie ich das hin bekomme? TV-Karte, ist die wichtig? Ist eine Digital Devices Doppelttuner.

Gruß Boogie
 

Boogie2005

Portal Pro
July 21, 2006
240
3
120
Germany Germany
AW: Alle HD-Kanäle Ton schneller als Bild

Dank der großen Unterstützung ;-) habe ich das Problem wohl gelöst. Was ich gemacht habe?

1. Ich hatte das HD-Pack drauf -> deinstalliert
2. Core AVC 1.95 deinstelliert
3. neuen CoreAVC 2.0 für 7€ gekauft, installiert, und für h264 ausgewählt.

Jetzt läuft der Ton schon seit 30 Minuten synchron. Ich hoffe, es bleibt so.

Muß nur noch bischen Feintunig machen, damit die CPU-Last wieder runter geht.

Boogie
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 1)

OP Similar threads Forum Replies Date
N [not reproducible] Online videos not working at all Submit: Bug Reports 1
P Missing channels after rebuild (all on one MUX ?) General 2
Ralph Holmes One TV channel is duff - all the others are OK General 6
A [solved] How to Play All Videos in a List watch/edit Videos 3
G [solved] Black Screen on all videos after upgrading to either 1.23 or 1.24 from 1.22 General Support 4
catalpa nicht alle Metadaten von Serien-nfos werden eingelesen Allgemeines Support- und Diskussionsforum 10
R [solved] All Channel 7 stations listed in guide as 1000 Newcomers Forum 4
emphatic Allow remote control mapping of all plugins Improvement Suggestions 0
S Problem with Remote Control One-for-all Streamer Newcomers Forum 6
A [solved] Cant see all recorded programs General 9
M [solved] MP2 Not discovering all movies Newcomers Forum 2
K How to turn off "All channels" groupe in Radio? MediaPortal 1 Talk 3
cbr954rr Overtake/overwrite settings for all clients Feature Requests 0
cbr954rr Same settings on all Clients? General 6
F My Films and .nfo grabber don't grab all the covers Newcomers Forum 0
cbr954rr Possibillity to export and import all client settings? General 0
morpheus_xx [Finished] [MP2-802] TV-Settings availability in all TV screens MediaPortal 2 12
D [solved] HID remote for mp2 and w10 64 bit? using all tools: sony, cisco, homeworkx ng General 2
N How to shuffle all my music, and how to sort by album artist General 4
R DVBC UPC Wien - alle (freien) Sender TV / Streaming 0
K Hauppauge soloHD mit WinTV 8.5 findet nicht alle Sender TV-Karten 0
Frans Nijhuis [further infos missing] Deleting all TV channels and all channel groups in "MP 2 TV configuration" fails 2.2 Archive 1
M VPN: Mediaportal TV-Server ist not using all available bandwidth which results in TV stuttering Newcomers Forum 0
Cowboy [solved] MP1.20 issue with HD audio stream (not all media) watch/edit Videos 6
P Media portal not adding all TV series General 2
Similar threads

























Top Bottom