analoge TV Karte helle Kanten Farben Störung

Discussion in 'Einsteigerforum' started by Haraldpeter, October 20, 2010.

  1. Haraldpeter

    Haraldpeter Portal Pro

    Joined:
    March 16, 2010
    Messages:
    352
    Likes Received:
    10
    Ratings:
    +10 / 0
    Home Country:
    Germany Germany
    Show System Specs
    Hi,

    ich besitze u.a. eine HVR 1900 mit der ich analoges KabelTV schaue. Leider habe ich Probleme mit der Bildqualität.

    Bei hellen Farben in Umrandungen von Schriften wie sie z.b. bei HSE oder 9live vorkommen sehe ich ein Muster das flimmert.

    Sonst ist die Bildqualität für analog in Ordnung - kein Schnee oder sowas.



    Ganz schlimm ist es bei rot oder gelb.

    Was mag das sein ? Kann es sein das der PC in die analoge Antennenleitung einstrahlt ?:D

    Gruß Harald
     
  2. Google AdSense Guest Advertisement



    to hide all adverts.
  3. hofi
    • Premium Supporter

    hofi MP Donator

    Joined:
    February 19, 2009
    Messages:
    301
    Likes Received:
    34
    Gender:
    Male
    Occupation:
    Technican
    Location:
    Ardagger Markt
    Ratings:
    +43 / 0
    Home Country:
    Austria Austria
    Show System Specs
    AW: analoge TV Karte helle Kanten Farben Störung

    Hab selber zwar keine Analogkarte mehr in Verwendung, aber soweit ich mich erinnere hatten manche, billige Analog-Geräte ähnliche Effekte wenn das HF-Signal zu stark war.
    Eventuell ein Dämpfungsglied in die Antennenleitung hängen oder falls vorhanden Antennen-Verstärker zurückdrehen.
    Gut zu wissen wäre auch ob das nur im MP auftritt, dann ist der Fehler woanders zu suchen, oder auch bei anderer SW, z.B. die mit der Karte gelieferte!
     
Loading...

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice
  • About The Project

    The vision of the MediaPortal project is to create a free open source media centre application, which supports all advanced media centre functions, and is accessible to all Windows users.

    In reaching this goal we are working every day to make sure our software is one of the best.

             

  • Support MediaPortal!

    The team works very hard to make sure the community is running the best HTPC-software. We give away MediaPortal for free but hosting and software is not for us.

    Care to support our work with a few bucks? We'd really appreciate it!