Anleitung für passtrough usw

Discussion in 'Software' started by rhartinger, December 30, 2009.

  1. rhartinger

    rhartinger Portal Pro

    Joined:
    May 28, 2008
    Messages:
    694
    Likes Received:
    11
    Ratings:
    +11 / 0
    Hallo,



    ich versuche mich schon ewig an einer vernünftigen Audiokonfiguration

    Mein HTPC ist über Klinke am TV und opt. am Verstärker angeschlossen. Irgendwie verstehe ich die Begriffe Passthrough usw.. nicht.

    Ich habe ffdshow installiert und den Realtek Manager

    Ich möchte eigentlich nur bei DVD das AC3 oder DTS Signal über opt an den Verstärker senden. TV soll normal in Stereo kommen. Ich kriege aber nur das eine oder andere hin

    hat hier jemand eine verständliche deutsche Anleitung für mich wie ich die Sachen einstellen muß? ffdshow habe ich unter Ausgabe auf Passthrough

    Anscheinend liegt es daran, dass ich ja im Realtek soundmanager ein Standardgerät festlegen muß. Wenn ich 2 Kanal auswähle geht es über die Klinke und bei SPDI zum Verstärker. Gibt es eine Möglichkeit 2 Standards zu definieren oder alle Audioausgänge als Standard festzulegen?
     
Loading...

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice
  • About The Project

    The vision of the MediaPortal project is to create a free open source media centre application, which supports all advanced media centre functions, and is accessible to all Windows users.

    In reaching this goal we are working every day to make sure our software is one of the best.

             

  • Support MediaPortal!

    The team works very hard to make sure the community is running the best HTPC-software. We give away MediaPortal for free but hosting and software is not for us.

    Care to support our work with a few bucks? We'd really appreciate it!