Beeld niet zo mooi (1 Viewer)

BlackShadow

Portal Pro
January 30, 2010
79
2
Home Country
Belgium Belgium
Dag iedereen,

ik heb een hauppauge pvr 1300 card
Ik heb een analoge aansluiting en tv kijken via media portal en opnemen enz werkt goed.
Het probleem is dat het beeld niet zo goed is.
Het is niet echt wazig maar een vlak met 1 kleur zit vul met kleine puntjes.
Ik vroeg me af of ik dat kan verbeteren (misschien met een filter te activeren?)
Het beeld gewoon via tv is heel goed, zou die tuner card niet zo goed zijn?
(ze is nieuw en ik dacht dat het een goeie was)

Jeroen
 

Furetto

Moderator - Dutch Forums
April 11, 2005
664
61
50
Brussels
Home Country
Belgium Belgium
Dit is jammer genoeg quasi onvermijdelijk, al zullen er mogelijk wel manieren zijn om dit te verbeteren.

Je zegt dat jouw signaal analoog is. Op jouw TV wordt dit analoog signaal omgezet via een analoge tuner naar een beeld, onafhankelijk of je nu een klassieke dan wel een digitale televisie hebt. De kwaliteit hiervan is recht evenredig met de kwaliteit van het signaal dat je binnenkrijgt.

Met je analoge capturing kaart gebeurt iets helemaal anders. Die krijgt dus dat analoog signaal binnen en gaat dat in realtime omzetten naar een digitaal signaal. En jouw PC stuurt dan dit digitaal beeld naar jouw TV/scherm. Het probleem ligt hem in die conversie van analoog naar digitaal in je kaart. Misschien krijg je met een andere kaart een beter resultaat, of door bepaalde filters toe te voegen, maar fundamenteel blijft dit probleem bestaan.
 

BlackShadow

Portal Pro
January 30, 2010
79
2
Home Country
Belgium Belgium
Bedankt voor de info.
Ik dacht al zoiets.
Iemand een idee welke filters ik zou kunnen gebruiken om die puntjes wat weg te werken?
 

Furetto

Moderator - Dutch Forums
April 11, 2005
664
61
50
Brussels
Home Country
Belgium Belgium
Je zal naar de Video Postprocessing moeten kijken. Zelf heb ik daar geen ervaring mee, op de frustratie na die je nu ook hebt: dat het beeld niet zuiver is !

Je moet hierbij wel beseffen dat Postprocessing je processor vrij hard gaat belasten.
 

Pascal

Portal Pro
February 1, 2007
99
7
IJsselmuiden
Home Country
Netherlands Netherlands
Zijn die kleine puntjes misschien ruis?

Wat is de kwaliteit van het aangeboden antenne signaal?

Soms is een antenne versterker in de meterkast een uitkomst. Hoe is het beeld als je exact dezelfde aansluiting gebruikt voor de tv (dus tv even naast je computer zetten :)).

Ik weet van mijn tv kaart (een hauppauge pvr150), dat het alleen minder scherp is als via de tv, geen puntjes.
 

BlackShadow

Portal Pro
January 30, 2010
79
2
Home Country
Belgium Belgium
Ik denk dat het ruis is.
Mijn pc hangt rechtstreeks aan de tv (via hdmi)
Volgens mij is er op de tv ook die puntjes maar heeft die ingebouwde filters dat het beeld verbeteren
Ik heb ook een HD recorder die het analoge signaal kan opnemen (kweet wel niet in welk formaat)
en daar is het beeld ook goed zoals op tv
Enkel het beeld via de tv tuner kaart is ruisiger.
Ik zal eens een screenshot nemen
 

Pascal

Portal Pro
February 1, 2007
99
7
IJsselmuiden
Home Country
Netherlands Netherlands
Ik bedoel eigenlijk de antenne kabel die de pc in gaat, niet hoe de tv op de pc zit aangesloten.

Als je de antenne die nu de tv kaart ingaat rechtstreeks in de tv drukt, wat is dan de kwaliteit?
 

BlackShadow

Portal Pro
January 30, 2010
79
2
Home Country
Belgium Belgium
de tv kabel komt uit de muur en daarna heb ik een splitter gezet
ene deel gaat naar de tv en andere deel in de tv tuner kaart
In princiepe zou het dus hetzelfde qualiteit moeten zijn
 

Pascal

Portal Pro
February 1, 2007
99
7
IJsselmuiden
Home Country
Netherlands Netherlands
Ok dat is duidelijk. Toch zou ik het even de kabels omwisselen, dan weet je zeker dat het niet in de splitter / kabel zit.
 

BlackShadow

Portal Pro
January 30, 2010
79
2
Home Country
Belgium Belgium
hmm elke keer ik een screenshot trek is het beeld zwart
Ik zal eens de filters onderzoeken
 

Users who are viewing this thread

Top Bottom