creation modification skin (1 Viewer)

benoit77

Portal Pro
January 21, 2008
675
8
Doue
France France
le langage des skin est en xml, avec quel logiciel peut on modifier un skin ou en creer un? dreamweaver?

titof

Portal Pro
March 3, 2008
2,248
63
France France
comment fais tu pour voir le visuel?
ben tu test avec MP ... c'est pas top comme méthode mais on a pas vraiment le choix ... après faut voir quand même avec le skineditor, je l'avais installé et c'était plutôt pas mal.

-ltb-

Portal Pro
April 10, 2006
4,204
21
France France
Recemment une mise a jour du skin editor a été faite, en plus ils en parlent sur la page d'accueil ;).
Pour ma part, j utilise xmleditor de m$ pour faire toutes mes corrections en directe puis j utilise le plugin myrefresh pour voir le resultat sous MP

framug

Super Moderator
  • Team MediaPortal
  • January 31, 2005
    4,504
    523
    South of France
    France France
    Country flag
    comment fais tu pour voir le visuel?
    Je copie le xml dans le repertoire skin de MP qui va bien et, je le teste en lançant MP.
    Oui, c'est lourd, ça prend du temps.
    C'est pour ça d'ailleurs, qu'on avait demandé l'aide à la communauté fr pour les skins de VODfr.

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 1)

OP Similar threads Forum Replies Date
    J List creation takes a long time MediaPortal 2 10
    volumia Q: thumbnail creation for Pictures plugin MediaPortal 1 Plugins 3
    framug [solved] Interested with a little modification in your plugin ? My TVSeries 11
    S Touchscreen skin? MediaPortal 1 Talk 6
    azzuro [fixed] 5011: Version label in Splash screen - pos, size from skin MediaPortal 1 61
    catavolt [WiP] When changing theme in my skins, I always get this error message in logs MediaPortal 1 9
    joecrow MultiShortcut Plugin (Uavailable) in DWHD skin General Support 58
    V Skin With Menu Editor MediaPortal 1 Skins 13
    wizard123 New Skin Template ? MediaPortal 2 8
    Rob Hexenmeister [solved] Latest Media Handler - skinning buttons Fanart Handler 19
    CyberSimian [solved] MP1-4976 Built-in skin variables for current date MediaPortal 1 8
    Mr6686 [solved] Titan skin broken since update to 1.23 Installation, configuration support 6
    doskabouter Skin question Skins and Plugins Installer (MPEI) 1
    Y Titan Skin unter 1.23 nicht mehr so schön Allgemeines Supportforum 1
    framug 1.22.0 BasicHome Editor settings for DefaultWide HD skin not kept when update 1.22 3
    catavolt [solved] FanartHandler - Skin - Holiday and Spotlight support Fanart Handler 5
    ajs [fixed] 4936 - Strange behavior of the font in the skin MediaPortal 1 35
    ajs [solved] 4935: Add string.replace function to Skin engine MediaPortal 1 10
    ajs [solved] Latest Media Handler - Skin settings - Custom latests items number Fanart Handler 27
    Rob Hexenmeister [solved] Latests Media Handler - Skinning an updating window or control Fanart Handler 26
    T Skin Wechsel Installationsprobleme? 1
    JJDoherty Designing & implementing a new skin... Skins and Design 8
    D [fixed] Image browser crashing in Folder View (WMC skin) 2.2 Archive 10
    CyberSimian Do skin variables have global scope? MediaPortal 1 16
    N Skins to download separately MediaPortal 1 Talk 5