DVBT in plaats van DVBC (1 Viewer)

jdh1970

New Member
July 30, 2011
2
0
Home Country
Netherlands Netherlands
Hallo,

Ik heb tot nu toe Microsoft MCE gebruikt. Gisteren de de stap genomen om MediaPortal te proberen. Nu loop ik tegen een raar probleem aan:

MP herkent mijn FireDTV als zijnde een Terrestial, terwijl het gaat om een Cable exemplaar. Hierdoor Loopt het scannen naar kanalen niet soepel. Desondanks worden enkele kanalen gevonden.

De signalen zouden te vinden moeten zijn op 304000 MHertz. Het gaat namelijk om een aansluiten van XMS via een glasvezelnet van Glashart.

Wie weet hoe ik MP er toe kan bewegen de FireDTV te herkennen als een Cable exemplaar?
Wie weet hoe ik desondanks alle kanalen kan vinden via een scan? Ik heb al de handmatige scan geprobeerd waartelkens een enkele frequentie wordt gescand.

Alvast bedankt voor jullie input.

Jack
 

Furetto

Moderator - Dutch Forums
April 11, 2005
664
61
50
Brussels
Home Country
Belgium Belgium
Hoi Jack, met de specifieke instellingen voor Glashart kan ik je niet helpen, wel voor het aanpassen van je kaart.

Je moet hiervoor naar de TV server instellingen.

1. Ga onder TV servers naar de naam van je TV server, NIET meteen naar de kaart zelf.
2. In het lijstje selecteer je de betrokken TV kaart
3. Klik op Edit
4. Pas aan van Generic (of iets dergelijks) naar DVBC.

Ik hoop dat dit je al wat vooruit helpt.
 

Attachments

  • DVBC-DVBT.jpg
    DVBC-DVBT.jpg
    199.1 KB

jdh1970

New Member
July 30, 2011
2
0
Home Country
Netherlands Netherlands
Furetto,

Dank voor je hulp. Het is ondertussen gelukt. Uiteindelijk heb ik de FireDTV opnieuw geinstalleerd. Daarna werd deze wel goed herkent door MP en kon ik de kanalen scannen.

:D
Jack
 

Users who are viewing this thread

Top Bottom