DVD direkt start ohne Menü

Discussion in 'Video & DVD' started by pirat74, October 3, 2010.

  1. pirat74

    pirat74 New Member

    Joined:
    September 26, 2010
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Hallo,
    ich bin recht neu hier und wollte einmal fragen, ob es hier irgendwie die Möglichkeit gibt, ein DVD image von der Platte per MP direkt laufen bzw. starten zu lassen ohne das er die Vorfilme oder das Menue anzeigt ?
    Ich benutze DVDshrink und sicherheitskopiere meine DVD immer komplett runter, machnmal konfiguriere ich shrink so, das die Vorfilme oder Kommentare als Still image läuft um platz zu sparen und dennoch das Image mal später evt. noch als DVD zu brennen. Klar ich könnte auch gleich nur den Hauptfilm raussaugen, dann könnte man das aber nicht mehr als DVD brennen für normale Player ...
    Also gibt es hier irgendwo die Möglichkeit zu sageb, er soll gleich mit dem haupt VOB_1 anfangen zu spielen ?
    Gr Bjoern


     
  2. Google AdSense Guest Advertisement



    to hide all adverts.
  3. mrbonsen
    • Super User

    mrbonsen Super User

    Joined:
    December 6, 2008
    Messages:
    6,439
    Likes Received:
    473
    Gender:
    Male
    Location:
    Brensbach (HE) ehemals Görlitz
    Ratings:
    +855 / 11
    Home Country:
    Germany Germany
    Show System Specs
    AW: DVD direkt start ohne Menü

    bei image gehts nicht. ausgepackt im video_ts ordner die erste grösste vob als pfad angeben.
    zumindest funzt es so beim integrierten video plugin von mp - keine ahnung ob es mei moving pictures geht.
    ich packe ne dvd 1:1 im eine mkv und ruhe ist !
     
  4. pacoma

    pacoma Portal Pro

    Joined:
    March 22, 2005
    Messages:
    404
    Likes Received:
    25
    Occupation:
    purchaser
    Location:
    Wil
    Ratings:
    +25 / 0
    Home Country:
    Switzerland Switzerland
    AW: DVD direkt start ohne Menü

    ich kopiere einfach die vobs direkt ab DVD und benamse diese dann so

    z.B. Heat CD1.vob, Heat CD2.vob, Heat CD3.vob usw
     
Loading...

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice
  • About The Project

    The vision of the MediaPortal project is to create a free open source media centre application, which supports all advanced media centre functions, and is accessible to all Windows users.

    In reaching this goal we are working every day to make sure our software is one of the best.

             

  • Support MediaPortal!

    The team works very hard to make sure the community is running the best HTPC-software. We give away MediaPortal for free but hosting and software is not for us.

    Care to support our work with a few bucks? We'd really appreciate it!