EPG met mc2xml (1 Viewer)

Furetto

Moderator - Dutch Forums
April 11, 2005
664
61
50
Brussels
Home Country
Belgium Belgium
Misschien eens en voor altijd een uitleg in het NDL maken met de extra ervaring die ik er intussen mee heb...

MC2XML gebruikt volgens mij dezelfde bron als MediaCenter. Handig voor wie de overstap vanaf MC overweegt.

Eerst zoek je mc2xml, die verandert af en toe wel eens van link, dus: Let me google that for you

Persoonlijk heb ik dan een folder aangemaakt c:\mc2xml en het gedownload bestand hierin geplaatst. Ik voer dan dit bestand uit (eenvoudigweg dubbelklikken) en vul mijn postcode evenals landcode (BE in mijn geval) in, vervolgens klik ik op OK. In de achtergrond zie ik een Command Prompt draaien, maar ik krijg een nieuw venster waarin hij mij vraagt welke van volgende providers het best overeen komt. Bij mij is dat geen enkele exact, dus heb ik wat moeten experimenteren :)

Je kiest de provider en klikt op OK. De command prompt draait nog even en dan heeft hij alles binnen. Als ik nu naar de folder ga kijken, zie ik twee nieuwe bestanden: mc2xml.dat - dit is mijn configuratie, die verwijder je als je met een nieuwe provider wil testen - en xmltv.xml, dit is mijn programmalijst.

Je kan nu de kanalen die hij moet binnenhalen gaan beperken door een mc2xml.chl bestand aan te maken met daarin de namen of de codes van de enige kanalen die je wil. Maar tegenwoordig doe ik dit niet meer omdat het toch zo snel gaat.

Op dit ogenblik werkt het handmatig en niet automatisch, en staat je programmalijst nog op de verkeerde plaats. Dit lossen we op in twee stappen.

Eerst maak je een Batch file aan, bvb mc2xml.bat met daarin
Code:
mc2xml.exe -f
copy xmltv.xml "c:\program files\For the Record\Services\XMLTV\"

De eerste regel zorgt dat de programmalijst wordt binnengehaald, de -f vlag zorgt dat vroeger binnengehaalde info wordt genegeerd. Zo ben ik zeker dat in geval van programma-aanpassingen ik deze aanpassingen ook heb.

De tweede regel copieert in mijn geval naar de "For the Record" folder. Als je met MediaPortal TV Server werkt, dan kan je dit aanpassen naar
Code:
mc2xml.exe -f-o tvguide.xml
copy tvguide.xml "c:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\xmltv\"
of iets gelijkaardigs... De -o zorgt dat je zelf de naam van het geproduceerde bestand kan kiezen, in dit geval tvguide.xml zoals MP TVserver het graag heeft.

Allerlaatste stap is zorgen dat dit dagelijks gebeurt op een vast tijdstip en hiervoor maak ik een scheduled task aan. Klaar !
 

Furetto

Moderator - Dutch Forums
April 11, 2005
664
61
50
Brussels
Home Country
Belgium Belgium
mc2xml heeft blijkbaar een "bruikbaarheidsdatum". De vorige versie verliep ergens in september, als je configuratie niet meer werkt, moet je mc2xml opnieuw downloaden.
 

willemx

MP Donator
  • Premium Supporter
  • November 20, 2008
    48
    8
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Dank voor de uitleg. Dit werkt stukken beter dan WebEPG (niks mis met WebEPG overigens, maar tvgids.nl is onbetrouwbaar).
    Ik mis met mc2xml alleen nog de themazenders (Holland DOC, Geschiedenis, ...) In de xmltv.xml file staan wel de channelheaders van deze zenders, maar verderop staat geen programmainformatie zoals bij de andere zenders.
    Is hier ook iets aan te doen ?
     

    Furetto

    Moderator - Dutch Forums
    April 11, 2005
    664
    61
    50
    Brussels
    Home Country
    Belgium Belgium
    Als deze informatie niet op de website van MSN staat, dan vrees ik dat je meerdere bronnen gaat moeten aanspreken. Op een andere thread ( https://forum.team-mediaportal.com/threads/programmagids-met-webgrab-plus.100219/ ) wordt het gebruik van Webgrab+ uitgelegd. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de mensen lijken er entousiast over. De 5de post (https://forum.team-mediaportal.com/threads/programmagids-met-webgrab-plus.100219/#post-815406) vermeldt expliciet de zenders waar jij het over hebt.
     

    willemx

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • November 20, 2008
    48
    8
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Probleem: mc2xml werkt ineens niet meer goed voor een aantal kanalen (Nederland 1, 2, 3, RTL 4, ...) In plaats van de gids voor de komende dagen verschijnt nu informatie over de afgelopen 3 dagen in xmltv.xml ???
    Voor andere kanalen (Belgische zenders, BBC, ITV,...) is de informatie wel correct.
    Enig idee?
     

    HomeY

    Test Group
  • Team MediaPortal
  • February 23, 2008
    6,475
    4,645
    49
    ::1
    Home Country
    Netherlands Netherlands

    Furetto

    Moderator - Dutch Forums
    April 11, 2005
    664
    61
    50
    Brussels
    Home Country
    Belgium Belgium
    De MSN website waarop mc2xml gebaseerd is, is nooit sterk geweest in de Nederlandse zenders. Heb ooit op een forum gelezen dat MSN van die zender maar het recht kreeg om zoveel dagen vooruit beschikbaar te stellen.

    Hoe dan ook, Webgrab+ lijkt de aangewezen oplossing voor NL zenders...
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom