EPG werkt niet bij sommige zenders (1 Viewer)

Lotsofjazz

MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Hoi,



    Sinds een paar dagen krijg ik bij alleen de (meeste) Nederlandse zenders de volgende mededeling in de EPG van Mediaportal (EPG info via het DVB-C signaal):



    "Zender verstrekt geen informatie"



    Buitenlandse zenders (discovery, NGHD, History etc) geven wel programma info. Sommige commerciele Nederlandse zenders geven ook programma info (RTL). Kijken naar de zenders is gewoon normaal.



    Ik heb dit probleem sinds een upgrade van Mediaportal(1.1.2), maar ik denk niet dat het daar mee te maken heeft.



    Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Is er wat aan te doen?



    Ik zit in het voormalig Multikabel gebied. (8888)



    Alvast bedankt!



    Lots
     

    tCC

    Portal Pro
    December 1, 2008
    131
    6
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    ligt aan het feit dat er (sinds kort) max 3 dagen epg wordt gestuurd over dvb en er na die 3 dagen "Zender verstrekt geen informatie" als program title wordt meegestuurd.
    ik heb hetzelfde probleem, maar dan in combinatie met ForTheRecord/Argus.

    MediaPortal zal vast ook wel een of ander epg cache mechanisme hebben en dus haalt ie na een x aantal dagen alleen nog maar alle toekomstige "Zender verstrekt geen informatie" programma's ;)

    ff instellen dat epg 2 dagen opgehaald moet worden zal het wel oplossen (en even je huidige cache clearen).

    Geen EPG info meeste NL zenders - Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum
     

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    ligt aan het feit dat er (sinds kort) max 3 dagen epg wordt gestuurd over dvb en er na die 3 dagen "Zender verstrekt geen informatie" als program title wordt meegestuurd.
    ik heb hetzelfde probleem, maar dan in combinatie met ForTheRecord/Argus.

    MediaPortal zal vast ook wel een of ander epg cache mechanisme hebben en dus haalt ie na een x aantal dagen alleen nog maar alle toekomstige "Zender verstrekt geen informatie" programma's ;)

    ff instellen dat epg 2 dagen opgehaald moet worden zal het wel oplossen (en even je huidige cache clearen).

    Geen EPG info meeste NL zenders - Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

    Hey, dank je wel voor de hint.. ik was er inmiddels ook achter.. Op het Ziggo gebruikersforum had ik er ook een vraag over gesteld, daar had ik wel de terugkoppeling gegeven, maar hier nog niet.

    Ik heb het inderdaad op kunnen lossen door een vinkje te zetten achte "Allow EPG Updates if available.." (of iets dergelijks, weet de exacte tekst niet precies) in TV Server> DVB EPG en dat was al voldoende om weer alle programma info te krijgen.

    Maar ook het gebruik van oude kanalen was een oorzaak ("Nederland 1 HD (1)" en "Discovery HD Showcase" bijvoorbeeld) De HD kanalen van Nederland 1/2/3 zijn verplaatst, hoewel ze ook nog op de oude kanalen zijn te zien, maar de oude kanalen geven geen EPG info. (en JA ik heb de kanalenscan met Ziggo 8888 vorige week nog uitgevoerd :) )

    De HD versies van RTL4/Veronica/SBS6/NET5 en nog een paar, geven ook geen EPG info, heb ik opgelost door de SD kanalen er gewoon onder te zetten, maar op zich wel vreemd.

    Lots
     

    tCC

    Portal Pro
    December 1, 2008
    131
    6
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    haha, goede vraag op zich ;)

    binnen ForTheRecord is dit probleem reeds opgelost, daar kon ik het meende ik gewoon instellen (kan het nu even niet nakijken).
    hoe hebben anderen dit hier gedaan dan met de MP tvserver, of werkt iedereen met xmltv ?
     

    nschoot

    Portal Pro
    July 29, 2007
    70
    0
    haha, goede vraag op zich ;)

    binnen ForTheRecord is dit probleem reeds opgelost, daar kon ik het meende ik gewoon instellen (kan het nu even niet nakijken).
    hoe hebben anderen dit hier gedaan dan met de MP tvserver, of werkt iedereen met xmltv ?

    :) Ik heb het proberen te vinden, maar helaas...

    Het probleem met het vinkje "Always try to fill gaps" oid (wat het probleem inderdaad oplost), is that het verschrikkelijk veel CPU verbruikt.

    Ik heb een vrij nieuw systeem en merk dat de PC het echt een stuk zwaarder heeft. Mijn vermoeden is dat het systeem nu voortdurend de EPG ophaalt en probeert te verbeteren, terwijl dit dus helemaal niet nodig is. Hij zou gewoon om de week oid de hele EPG moeten vernieuwen... (Of niet meer dan een week oid binnenhalen, als na en week is "Zender verstrekt geen informatie")

    ik gebruik geen xmltv. Ook geen ForTheRecord... ken het ook niet, zal het es opzoeken.

    Bedankt voor je reply.
     

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    haha, goede vraag op zich ;)

    binnen ForTheRecord is dit probleem reeds opgelost, daar kon ik het meende ik gewoon instellen (kan het nu even niet nakijken).
    hoe hebben anderen dit hier gedaan dan met de MP tvserver, of werkt iedereen met xmltv ?

    :) Ik heb het proberen te vinden, maar helaas...

    Het probleem met het vinkje "Always try to fill gaps" oid (wat het probleem inderdaad oplost), is that het verschrikkelijk veel CPU verbruikt.

    Ik heb een vrij nieuw systeem en merk dat de PC het echt een stuk zwaarder heeft. Mijn vermoeden is dat het systeem nu voortdurend de EPG ophaalt en probeert te verbeteren, terwijl dit dus helemaal niet nodig is. Hij zou gewoon om de week oid de hele EPG moeten vernieuwen... (Of niet meer dan een week oid binnenhalen, als na en week is "Zender verstrekt geen informatie")

    ik gebruik geen xmltv. Ook geen ForTheRecord... ken het ook niet, zal het es opzoeken.

    Bedankt voor je reply.


    Als de zenders info voor een week uitsturen, zou dat een oplossing kunnen zijn, maar nu gebeurd dat maar twee dagen van te voren, en zul je dus minimaal iedere twee dagen moeten updaten.

    Always try to fill gaps kun je uitzetten, maar zet dan wel Allow EPG Updates aan, dat scheelt al een hoop.. je kunt ook ergens instellen dat EPG moet updaten alleen als Time Shift Idle loopt (TVservice draait wel maar er geen TV gekeken wordt).. Bij mij werkt het op deze manier prima. En mijn systeempje is niet echt top of the bill meer te noemen (zie Systeem Info links)
     

    sweep

    Portal Member
    May 2, 2006
    7
    0
    ff instellen dat epg 2 dagen opgehaald moet worden zal het wel oplossen (en even je huidige cache clearen).
    Klinkt als een bruikbare tip... maar waar kan ik dit instellen? (aantal dagen dat epg moet halen)

    Zelf draai ik nu dagelijks het volgende commando om de ellende op te ruimen:
    Code:
    "c:\Program Files\Microsoft SQL Server\90\Tools\Binn\SQLCMD.EXE" -S htpc -d MpTvDb -U sa -P MediaPortal -Q "delete from Program where title = 'zender verstrekt geen informatie'"


    Maar inderdaad, het ophalen kunnen beperken tot 2 dagen zou toch wel de meest elegante oplossing zijn.
    Is dit wel in te stellen binnen Mediaportal (waar dan)?
     

    astrapowerrr

    Portal Pro
    May 21, 2008
    180
    13
    47
    ijsselstein
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Misschien een hele rare vraag maar weet niet waar ik m anders moet stellen.
    Ik ben al tijden bezig om de afleveringsnaam van mijn opname in mijn bestandsnaam te zetten.
    Als ik nu bijv bones opneem scant mp alleen maar de datum en de tijd en zet deze in de bestandsnaam.

    Dus krijg ik bones - SE - 2012-10-12 - 21_24.ts

    In het bijgevoegde XML bestand kan ik wel de afleveringen naam vinden.
    Afl:,the future in the past

    Dus ik wil dat mp het opslaat als bones - future in the past.ts

    Dit probleem wil ik graag opgelost hebben omdat ik de opgenomen series in tvseries wil zien.

    Hebben jullie hier enig idee? Als er vragen zijn heb ik misschien wel meer info....
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom