ff voorstellen (1 Viewer)

kawa-bully

New Member
August 11, 2010
2
0
Hoi allemaal,

Ik ben Pascal 31 jaar jong.
ik gebruikte altijd XBMC maar ik hoorde van iemand dat mediaportal veel mooier zou zijn.
Ik heb hem dus gedownload!

Ik snap er alleen nog helemaal niks van....
kan ik hiermee net zoals XBMC meteen films met NL subs kijken die op internet zwerven?
Bij XBMC heb je daar een plugin voor namelijk NAVI-X.

groeten Pascal
 

Furetto

Moderator - Dutch Forums
April 11, 2005
664
61
50
Brussels
Home Country
Belgium Belgium
Hoi Pascal,

MediaPortal en XBMC hebben beiden hun sterke en zwakke punten. Zelf heb ik XBMC slechts 1 maal opgestart om een snelle vergelijking te kunnen maken. Het leek me dat XBMC minder basis-configuratie nodig had en vooral veel sneller reageerde. Minpuntje vond ik wel dat hij na de installatie niet opstartte omdat er directX ontbraken die hij niet installeerde. Die werden door MediaPortal wel standaard geinstalleerd...

MediaPortal vereist wat meer configuratie eer je het volledig aan de praat hebt. Grote voordeel is de volledige TV-ondersteuning (als je dat gebruikt) en de plugins TV-series en Moving Pictures voor het beheer van respectievelijk TV series en films. Het leek me veel geavanceerder dan wat ik op XBMC zag. Een plugin zoals jij vermeldde, bestaat volgens mij niet.

Laat je niet te snel verleiden om te beslissen dat een van beide programma's beter is dan het ander. Alles hangt af van hoe je het gebruikt en wat je doelstellingen er mee zijn.

Edit: trouwens, meestal wordt over XBMC net gezegd dat de skins mooier zijn, en veel MP-skins zijn gewoon van XBMC gecopieerd (en dan verbeterd natuurlijk he !)
 

kawa-bully

New Member
August 11, 2010
2
0
Bedankt voor je informatie.

Ik ga gewoon is lekker stoeien met MP. Heb lekker vakantie dus tijd zat! haha.
Het grote voordeel van XBMC (waar ik het voor gebruik) dat in online de nieuwste bioscoopfilms kan bekijken.
Er staan zoveel films op dat je er een paar jaar vrij voor moet nemen om ze te kunnen bekijken haha!
Waarom ik naar een ander programma aant kijken was is omdat XBMC niet stabiel is.
Klapt er zomaar opeens helemaal uit of loopt vast.

We gaan is aan de slag met MP.

groeten Pascal
 

Lotsofjazz

MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Hallo allemaal!

    Tijd geleden dat ik hier heb rond gekeken, en kom tot de ontdekking dat er veel is gebeurd! Zoals dit nederlandse forum!

    Ik ben Marco Nierop en al zeker een jaar of 3 tevreden gebruiker van mediaportal, vooral in het begin was het nog vrij buggy allemaal en was ik dagelijks bezig de boel te tweaken om het beter te krijgen. Maar op dit moment heb ik inmiddels MP 1.1.0 RCx draaien zonder al teveel noemenswaardige problemen waardoor de behoefte om dit forum te bezoeken wat is afgenomen. Ik kijk nu af en toe (zeg eens in de twee maanden) of er een nieuwe release uit is, en of het het waard is deze te installeren, mijn huidige versie is van ergens begin zomer. Dus het wordt wel weer tijd om een nieuwe versie er op te zetten.

    Ik heb destijds nog zo'n Digital Everywhere Digitale TV kaart met CI slot kunnen kopen, prima TV kaart en werkt tot op heden probleemloos met Ziggo digitale kabel televisie, ook alle HD kanalen zijn prima te bekijken. Voor mijn systeem zie rechts (beetje outdated, sommige dingen kloppen niet meer, ik zal kijken wat ik precies heb en dan de specs aanpassen)

    Wat ik nu heb zal zeker niet state of the art zijn, maar het werkt allemaal prima, haarscherp en prima geluid, dus waarom zou ik het veranderen? If it ain't broke, don't fix it! Zij mijn vroegere baas Peter Legro altijd :D (een andere mooie van hem: "Je moet het dak repareren als de zon schijnt" )

    Groetjes!

    Marco
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom