Krijg EPG niet voor elkaar (1 Viewer)

aibo

Portal Member
July 24, 2010
8
0
Ik begin het nu bijna op te geven.
Alles van MediaPortal werkt als een zonnetje maar het belangrijkste voor mij de EPG krijg ik niet werkend.

Ik heb :

HP DC7100 (alles max gevuld met geheugen en schijven) + Hauppage HVR-2200 dual Hybrid.
Ziggo Analoog dus geen moeilijke toestanden met kaarten gewoon inpluggen en kanaal zoeken.
Saf 5.0 codecs.

so far so good,

MediaPortal laatste versie geinstalleerd.
daarna TV server geconfigureerd door :
1. TV server de analoge kaart gekoppeld met digitale kaart Hybrid 1 en 2.
Dit zou het mogelijk moeten maken om 2 kanalen op te nemen.
2. kanalen zoeken.
dit gedaan met de optie analoge groep aanmaken.
Het systeem vind 77 zenders dus dat werkt.
3.TV mapping alles in de all groups gegooid om aan te geven dat beide analoge kaarten kunnen worden gebruikt.
4.TV EPG Grabber alles aanstaan
5. plugin webepg toegevoegd. (waarom? geen idee epg werkt niet en dit heet ook epg)
hier op vanalles geklikt maar geen geluk, vind niks.
alle kanalen zijn wel zichtbaar en sommige zelfs herkend als zender met programma.

volgens de handleiding moet ik in TV servers EPG kunnen aanzetten. maar deze is grijs en kan ik niet aanklikken.

wie kan mij helpen voor dit ding het raam uit gaat ??
 

doskabouter

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    4,583
    2,972
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik heb hem wel redelijk voor elkaar hier, ik gebruik de tvgids.nl
    de truuk is om in de webepg plugin (even uit mn hoofd) de 2e tab te kiezen (mapping oid) en daar dan een import te doen en per zender (aanklikken) in het onderste deel van het scherm op de ...-knop te klikken. dan krijg je links een keuze scherm, kies land, kies tvgids.nl, kies zender en dan op select klikken.
    Zo alle zenders afwerken, en dan op de 1e tab (geloof ik) op "grab now" klikken. (misschien voordat je grab now doet even afsluiten en opnieuw starten).
    Dat zou moeten werken
     

    doskabouter

    Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    4,583
    2,972
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    talpa.
    Er zijn overigens wel meer zenders die een verkeerde naam hebben in de tvgids.xml...
    Je kan het nakijken (is wel wat ingewikkeld) als je de tvgids.xml opent in notepad en TVGids.nl ook, dan kan je de siteid uit de xml en de value uit de TVGids.nl id's vergelijken
     

    benjerry

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • September 26, 2007
    167
    10
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    zijn de UPC grabbers ook 100% geschikt voor ziggo ?

    Ik weet het niet. Je zult per zender de programma's moeten gaan vergelijken.
    Ik heb zelf niet eens kabel. :)

    Ik heb er aan gedacht om een ziggo grabber te maken, ik ken de struktuur van de website, maar WebEPG schiet tekort qua mogelijkheden. Er is slechts per grid pagina ~4 uur aan programma's beschikbaar en is er een soort programmeerbare teller nodig om de hele dag te vullen. Ook zijn de detailgegevens niet op de standaardmanier te benaderen.

    Als ik tijd heb zal ik eens kijken of ik de mogelijkheden van WebEPG verder uit kan breiden.
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom