Pbm de reception de chaînes

Discussion in 'Support d'installation et de configuration' started by matmat86, May 24, 2010.

  1. matmat86

    matmat86 New Member

    Joined:
    May 31, 2009
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Bonjour,

    Depuis hier, je réussis à lire certaines chaînes (tf1, nrj12, m6) pour les autres j'avais le message "Ma TV TUne precedent, Virgin17, pas de timeshifting, pas de graph". Du coup j'ai relancé une rechereche des chaînes. C'est pareile mais au lieu d'avoir "pas de graph", j'ai maintenant "pas de signal"!!! Gros problém pour moi qui utilise le tv serveur régulierement!!
    Je suis sous xp pro sp3.
    J'ai recherché sur le forum mais rien m'ai aidé!!!!
    J'attends votre aide.
    Merci.
    Mathieu

    J'ai relancé une recherche ce matin! Puis je suis allé dans la config manuelle du tv serveur...et ça remarche....je ne sais pas trop comment...mais ça remarche!!!


     
  2. Google AdSense Guest Advertisement



    to hide all adverts.
  3. forest40

    forest40 Portal Pro

    Joined:
    October 2, 2008
    Messages:
    71
    Likes Received:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Bonjour,
    Est ce que quand tu fais ta recherche les chaines sont trouvées ?

    Si oui dans TV server tu peux faire une preview afin de vérifier si la chaine fonctionne.

    Si la chaine fonctionne c'est un prob de grabber, il faudrait vérifier cela.

    a+
     
Loading...
Similar Threads - Pbm reception chaînes
  1. imported_hannibal
    Replies:
    14
    Views:
    5,434

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice
  • About The Project

    The vision of the MediaPortal project is to create a free open source media centre application, which supports all advanced media centre functions, and is accessible to all Windows users.

    In reaching this goal we are working every day to make sure our software is one of the best.

             

  • Support MediaPortal!

    The team works very hard to make sure the community is running the best HTPC-software. We give away MediaPortal for free but hosting and software is not for us.

    Care to support our work with a few bucks? We'd really appreciate it!