subtitles Blu-ray bij SAF 4 unlocked i.c.m. CoreAVC (1 Viewer)

mister_salsa

Portal Member
November 5, 2009
37
1
Home Country
Netherlands Netherlands
Al lange tijd heb ik CoreAVC 2.0 geschaft.
Mede door deze discussie wil 'm graag weer gebruiken op mijn win7 64bit pc (nvidia IGP 9400 systeem) + MediaPortal 1.1.0 RC6.
Verder heb ik SAF 4 "Stable" (unlocked) geïnstalleerd en op het SAF4-forum bij onderwerp Requirements las ik deze regel:
"A good starting point to get information about drivers with DXVA and CUDA you can look here and here."
De laatste link "Watching H.264 Videos Using Compute Unified Device Architecture (CUDA)" gebruik ik.

Als ik het goed begrijp maak ik in Mediaportal gebruik van een internal player, FfdShow + MPC-HC i.c.m. CoreAVC 2.0 with CUDA. CoreAVC 2.0 with CUDA werkt! (want het groene CUDA logo is zichtbaar)

Maar ik krijg geen ondertiteling bij het kijken naar m2ts blu-ray films. Wat gaat er fout?:confused:
(Bij het rechtstreeks afspelen van dezelfde film in MPC-HC heb ik wel ondertiteling.)

Mijn instellingen zijn:
skin: StreamedMP + Moving Pictures (with internal player)
MP configuration > codecs en renderer > TV codecs > H.264 video codec: MPC-HC
MP configuration > codecs en renderer > video codecs> H.264 video codec: MPC-HC
MP configuration > video > video post processing > ffdshow Audio Decoder (vlgs. opgave SAF 4)
MP configuration > video > subtitle > MPC-HC engine (autoload subtitles enabled)

Zijn er instellingen die ik moet wijzigen?
Verder: ik heb ooit ergens een mogelijke oplossing gelezen dat je 2x de ondertiteling uit moet zetten en dan aan. Maar ik vind het niet meer hoe en waar ik dat moet doen en of dit de oplossing is.
 

Furetto

Moderator - Dutch Forums
April 11, 2005
664
61
50
Brussels
Home Country
Belgium Belgium
Ik ging eerst zeggen "je hebt op het forum van SAF meer kans op een antwoord". En ik zie dat je daar ook gepost hebt :)

Net zoals Hoborg zegt: probeer SAF 5 eens uit. Er zitten heel wat verbeteringen in.

In SAF 5 staat standaard de ondertiteling via FFDShow aan. Persoonlijk gebruik ik liever de MPC ondertiteling die onder Mepo indersteund wordt omdat je dan met je afstandsbediening kan op en af zetten, switchen, of delayen. Dat kan je op dit ogenblik nog niet met de FFDSHOW ondertitels (wordt wel aan gewerkt dacht ik).

Ffdshow ondertitels kan je op en af zetten in je startmenu, onder SAF 5, ffdshow, zowel bij ffdshow video als bij ffdshow video (DXVA).
 

mister_salsa

Portal Member
November 5, 2009
37
1
Home Country
Netherlands Netherlands
Ik ging eerst zeggen "je hebt op het forum van SAF meer kans op een antwoord". En ik zie dat je daar ook gepost hebt :)

Net zoals Hoborg zegt: probeer SAF 5 eens uit. Er zitten heel wat verbeteringen in.

In SAF 5 staat standaard de ondertiteling via FFDShow aan. Persoonlijk gebruik ik liever de MPC ondertiteling die onder Mepo indersteund wordt omdat je dan met je afstandsbediening kan op en af zetten, switchen, of delayen. Dat kan je op dit ogenblik nog niet met de FFDSHOW ondertitels (wordt wel aan gewerkt dacht ik).

Ffdshow ondertitels kan je op en af zetten in je startmenu, onder SAF 5, ffdshow, zowel bij ffdshow video als bij ffdshow video (DXVA).

Ik heb inderdaad de vraag ook bij SAF4/Hoborg gesteld. Mijn probleem blijft bij het afspelen van een m2ts bluray movie.
Ik wil graag ondertiteling m.b.v. CUDA !

In MPC-HC: subtitles (and CUDA is active) >> OK
In MP: no subtitles (and CUDA is active) >> not OK
In MP + Bluray-handler 0.9.3 disabled: : no subtitles (and CUDA is active) >> not OK
In MP + Bluray-handler 0.9.3 enabled: : subtitles (but CUDA is not active) >> not OK

Heb je een oplossing?
 

Furetto

Moderator - Dutch Forums
April 11, 2005
664
61
50
Brussels
Home Country
Belgium Belgium
Heb zelf geen Blurays, dus geen ervaring. Probeer verder in het SAF forum zou ik zeggen, met dezelfde info die je hier post.
 

Users who are viewing this thread

Top Bottom