Tips & tricks.

Discussion in 'Glossaire' started by Indyana, December 21, 2004.

1. Indyana

Indyana Guest

Ratings:
    +0 / 0
    Salut!
    J'essaye de traduire le fichier tips and tricks qui apparait lors du premier chargement:
    C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\Docs

Je me suis heurté à quelques épines, comment traduiriez vous:
    - Out of the box windows doesnt play mpeg 2 files. (je ne pige pas ce qu'est "la box")
    - overlay devices

2. Google AdSense Guest Advertisement

to hide all adverts.
  3. AkA

AkA Guest

Ratings:
    +0 / 0
    - Out of the box: Fonction non fourni en standard... En gros, windows ne gere pas les fichier mpeg2 de lui meme. Il faut rajouter les codecs... Enfin c'est ma traduction a moi lol

-Overlay device: Péripherique (graphique) qui supporte le mode overlay (?????)

4. maniac

maniac Guest

Ratings:
    +0 / 0
    Overlay peut être traduit par "incrustation"...

5. Indyana

Indyana Guest

Ratings:
    +0 / 0
    Finalement, je pense qu'Overlay, ne devrait pas être traduit puisqu'il s'agit d'une fonction à part entière des cartes graphiques, englobant plus que l'incrustation. On obtiendrait ceci:
    "cependant, ces CODEC semblent fonctionner avec des périphériques gérant l'overlay, mais pas avec ceux gérant VMR9."

Z'en pensez quoi? Ca vous parle?...

6. netadam

netadam Guest

Ratings:
    +0 / 0
    Hello,

out of the box = "au sortir de la boîte" [​IMG]

c'est à dire "dans l'état où on l'a acheté", c'est à dire sans modification ni ajouts.

Bref, cette fonctionalité n'est pas incluse en standard.

Loading...

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice
  • About The Project

The vision of the MediaPortal project is to create a free open source media centre application, which supports all advanced media centre functions, and is accessible to all Windows users.

In reaching this goal we are working every day to make sure our software is one of the best.

• Support MediaPortal!

The team works very hard to make sure the community is running the best HTPC-software. We give away MediaPortal for free but hosting and software is not for us.

Care to support our work with a few bucks? We'd really appreciate it!