TV Kaart Ervaringen (1 Viewer)

BReMFoX

Portal Member
January 17, 2009
14
0
Home Country
Netherlands Netherlands
Dag Mede-MediaPortal gebruikers,

Al ruim een jaar gebruik ik nu een HTPC voor het kijken van films, series, foto's etc....maar nog geen TV.
Nu is er een tijd terug glasvezel in Enschede aangelegd, waar ik misschien gebruik van ga maken.

Nu ben ik er nog niet uit welke provider mij het TV- en internet signaal gaat leveren.

Nu wil ik graag TV gaan kijken (en opnemen) via de HTPC en moet ik dus een TV-kaart aanschaffen.
Nu lees ik dat het niet altijd even makkelijk is om een TV-kaart zo te laten werken dat deze ook echt alle zenders laat zien, laat staan dat deze werkt met MediaPortal :)

Op dit moment heb ik een digitale TV abonnement bij Ziggo met Eredivisie Live (waarvan 1 zender in HD).
Zijn er TV-kaarten (DVB-C) waar ik digitale TV van Ziggo kan ontvangen, waaronder ook Eredivisie Live in HD?
Nu heb ik gelezen dat Ziggo het CAM CI+ protocol gaat gebruiken.
Heeft dit invloed op de TV-kaart die aangeschaft moet worden? (deze moet CI+ ondersteunen neem ik aan)

Nu hier glasvezel ligt kan ik natuurlijk ook een glasvezel abonnement nemen van bv. KPN (Digitenne toch?).
Bij Digitenne heb ik een DVB-T kaart nodig.
Op een website heb ik twee kaarten gezien die speciaal voor digitenne zijn, waaronder de Technotrend Budget T-1500 en de Anysee E30 Plus.
Kan ik met deze kaarten digitale TV en Eredivisie Live in HD ontvangen?

Heeft iemand ervaring met deze providers i.c.m. deze TV-kaarten.
Hebben jullie betere suggesties?

Voordat ik een TV-kaart ga aanschaffen wil ik graag weten dat ik ook echt TV kan kijken via de HTPC.
Graag jullie ervaringen!
Alvast bedankt!

Bram
 

Users who are viewing this thread

Top Bottom