TV kaart (1 Viewer)

Sphero

Portal Pro
June 4, 2008
82
0
Home Country
Netherlands Netherlands
Hoi,

Van de week heb ik een Hauppauge PVR150 kaart in mijn HTPC gezet, zodat ik nu analoge tv kan kijken via mijn HTPC. Helaas is de kwaliteit bedroevend slecht (zowel in MediaCenter als MP).

Nu wil ik gaan kijken naar schotel met een CanalDigitaal abonnement.

Welke TV kaart kan ik het beste gebruiken?
 

Tazzios

Portal Pro
November 7, 2006
57
4
Home Country
Netherlands Netherlands
Die vraag had ik ook, uiteindelijk de "Hauppauge WinTV HVR 4000-D" gekozen wegen S2 en digitenne.
heb hem helaas alleen nog met digitenne kunnen testen, dat werkt prima (ook de gecodeerde kanalen)

Het enige wat nog een probleem zou kunnen zijn is het zoeken van kanalen verder heb ik er al wel vertrouwen is, in juli weet ik het echter pas zeker.
 

libertehh

New Member
May 25, 2010
1
0
Home Country
Netherlands Netherlands
Op welke besturingssysteem draai je MediaPortal? Ik heb het zowel op XP als op Windows 7 getest, en op Windows 7 had ik out of the box (zonder enige tweaking) al aardige kwaliteit beeld. Bij XP heb ik er minstens 10 uur ingestoken waar ik ongeveer op het niveau van Windows 7 zat qua kwaliteit.

Ik ga nu een nieuwe poging wagen op XP omdat dit toch 10x lekkerder draait ism HTPC spul.
 

Makaveli

Portal Pro
January 11, 2007
90
6
Home Country
Netherlands Netherlands
Ik weet niet of dit voor je op gaat, maar als je op Windows 7 meer dan 4GB geheugen hebt, dan werkt de Hauppauge PVR 150 niet goed. Je kan met msconfig tijdelijk je geheugen hoeveelheid naar beneden zetten en je zal dan zien dat de beeld kwaliteit wel goed is.
Weet niet of dit op andere Windows versies ook zo is, want dat heb ik zelf niet getest (mijn vorige PC had minder dan 4GB geheugen en Windows XP Pro). Ik heb nu een Hauppauge HVR 2200. Die heeft een dubbele tuner aan boord. Werkt naar tevredenheid. Maar ik gebruik alleen analoog, dus digitaal weet ik niet.
 

Users who are viewing this thread

Top Bottom