TV Server lijst is leeg (1 Viewer)

Cobie85

Portal Member
February 12, 2011
11
0
Home Country
Netherlands Netherlands
De lijst van TV Servers is leeg, en ik heb geen idee hoe dit gebeurd is. Zie ook: https://forum.team-mediaportal.com/...0/tv-serverlist-setup-blank-13621/#post714225

Ik heb de TV kaart geïnstalleerd op een Win 2008 R2 server, met de drivers van de CD-ROM. Simpelweg TV kaart erin gestopt, via apparaatbeheer de Drivers geupdate en laten zoeken op de CD-ROM. Moet ik echt de installatie starten van de TV kaart? Ik gebruik een Terratec Cinergy C PCI.
 

Furetto

Moderator - Dutch Forums
April 11, 2005
664
61
50
Brussels
Home Country
Belgium Belgium
Even voor de duidelijkheid: heb je MP (en de TV server) geinstalleerd voor of nadat je de TV kaart er in stak ?
 

Cobie85

Portal Member
February 12, 2011
11
0
Home Country
Netherlands Netherlands
Ik heb eerst de TV kaart geïnstalleerd en daarna MediaPortal. In de installatie van MediaPort heb ik gekozen voor 1 Seat installation, waarbij daarna in het installatieoverzicht MediaPortal, TV server en de client plugin geïnstalleerd worden. Ik heb dit met Mysql 5 gedaan. Het gekke is ook dat er niet gevraagd wordt om een wachtwoord van de database, wat ik overal lees is dat er de eerste keer opstarten wel om gevraagd moet worden.

Ik heb nog MP gedeinstalleerd, de TV kaart gedeinstalleerd, toen BDA geïnstalleerd met de MSI, TV kaart geïnstalleerd (kreeg nog wel melding dat TV kaart op W2K8 R2 niet ondersteund wordt), en toen MP opnieuw. Helaas geen effect.. De software van de TV kaart herkend (na handmatige installatie via apparaatbeheer) de TV kaart wel. Zoeken naar zenders heb ik nog niet gedaan, moet het signaal nog aansluiten.. MP doet het echter nog niet, ondanks dat TV kaart door de TV kaart software wel herkend wordt.

Is het nu slimmer om:
1) de TV kaart eruit te halen, een backup terug te zetten, dan eerst BDA installeren met MSI, TV kaart erin en installeren en dan MP installeren
2) BDA achteraf installeren en het alsnog allemaal goed te zetten..

Greetings,,

Edit: zie evt. ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/35526065#35526065
 

Furetto

Moderator - Dutch Forums
April 11, 2005
664
61
50
Brussels
Home Country
Belgium Belgium
Ik heb geen enkele ervaring met MP op W2008R2. Het lijkt er op dat je TV service niet gestart is. Anders zou die volgens mij wel je computer tussen de lijst van TV servers moeten zetten, maar dan zonder TV kaart eronder.

Ik vrees dat ik je niet veel vooruit kan helpen. Misschien nog eens op het engelstalig deel posten met logs erbij. Of in het topic van de limpwhizkid guide. Die zal je waarschijnlijk meer kunnen helpen.
 

Cobie85

Portal Member
February 12, 2011
11
0
Home Country
Netherlands Netherlands
Furetto toch bedankt!

Mocht iemand anders toch nog tips hebben, graag! Ik zal daarnaast kijken of ik in de engelse topics met logs erbij iets kan meer te weten kan komen.
 

Users who are viewing this thread

Top Bottom