TV-Vlaanderen (1 Viewer)

bzrty

Portal Member
December 14, 2010
16
0
Home Country
Belgium Belgium
Hoi ik gebruik Mediaportal om sateliet-TV te kijken via TV-Vlaanderen, alle kanalen werken behalve:
- Discovery Channel
- Animal Planet
- Hustler tv
- National Geographic (deze werkt sinds n week wèl! nadat ik een complete herinstallatie van Win XP & Mediaportal heb gedaan)

Ik gebruik de originele Mediaguard-CAM van TV-Vlaanderen icm een Mantis-Based DVB-S2 PCI card van Azurewave (Twinhan)
De genoemde kanalen geven wel eventjes beeld gedurende 2 seconden vloeiend beeld dan 1 seconde storing. Dit blijft zich herhalen.

Als ik bij TV-server-Instellingen naar de vermelde kanalen ga kijken valt mij wel op dat de gedetailleerde Kanaal-eigenschappen iets anders zijn dan vermeld op de zenderlijst van TV-Vlaanderen ( http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Prospect/Klantenservice/Zenderlijst TV VLAANDEREN.pdf )



Op de Standaard satelietontvanger werken deze zenders wel!
Iemand een oplossing? Of gelijkaardige problemen?
 

Furetto

Moderator - Dutch Forums
April 11, 2005
664
61
50
Brussels
Home Country
Belgium Belgium
Klinkt vaag als wat ik zeer lang heb gehad met Vitaya, bij mij dan wel via DVB-C bij Voo (Brussel).

Als je de zender enkele minuten opneemt, en dan afspeelt, speelt het dan correct ?
Speelt de opname correct in ofwel Windows MediaPlayer ofwel VLC ?

Heel lang moest ik Vitaya opnemen en moesten we de opnames achteraf in VLC bekijken omdat dit de enige manier was om ze te bekijken. Na een bepaalde versie van MediaPortal was het ineens opgelost.
 

Furetto

Moderator - Dutch Forums
April 11, 2005
664
61
50
Brussels
Home Country
Belgium Belgium
Ik zit momenteel in het buitenland en kan niet controleren waar dit exact staat. Maar er is een setting waarbij je voor elke kaart ipv General kan specifieren dat het een DVB-T of DVB-C of DVB-S is. Dat heeft in het verleden ooit een probleem voor bepaalde zenders opgelost bij mij.
 

Berns

Portal Pro
July 27, 2009
155
11
Home Country
Belgium Belgium
hi bzrty,

Wat bedoel je juist met "gedetailleerde Kanaal-eigenschappen iets anders zijn dan vermeld op de zenderlijst "?

Ik gebruik een floppy-dtv S2 en een seca cam, dus kan ik moeilijk simuleren voor jou.
De zenderinstelling van bijvoorbeeld discovery vergelijken met de jouwe lijkt mij wel een haalbare kaart.
 

Furetto

Moderator - Dutch Forums
April 11, 2005
664
61
50
Brussels
Home Country
Belgium Belgium
Werp even een blik op TV Servers - MediaPortal Wiki

Onder Edit Card Properties staan een aantal opties. Degene waar ik aan denk is waarschijnlijk Preferred Network Provider. Die staat standaard op General, kijk eens welk verschil je hebt als je die op DVB-S of Satellite zet.

Indien dit ook niet helpt, dan denk ik dat je best op het engelstalige deel van het forum logs en dergelijke post. Dan moet er misschien iets veranderd worden aan de TV server zelf.
 

Users who are viewing this thread

Top Bottom