Welke codecs gebruiken jullie? (1 Viewer)

Welke codecs gebruiken jullie (selecteer alle codecs die je gerbuikt)

  • FFDshow

    Votes: 8 22.9%
  • Haali

    Votes: 2 5.7%
  • SAF

    Votes: 21 60.0%
  • MPC-HomeCinema

    Votes: 5 14.3%
  • PowerDVD

    Votes: 9 25.7%
  • Haali Mediasplitter

    Votes: 5 14.3%
  • Real Alternative

    Votes: 1 2.9%
  • Quicktime Alternative

    Votes: 3 8.6%
  • AC3 Filter

    Votes: 4 11.4%
  • HD-Pack

    Votes: 0 0.0%
  • CoreAVC

    Votes: 1 2.9%

  • Total voters
    35

ThaClown

Moderator - Dutch Forums
May 28, 2006
808
26
Den Bosch
Home Country
Netherlands Netherlands

Furetto

Moderator - Dutch Forums
April 11, 2005
664
61
50
Brussels
Home Country
Belgium Belgium
Ik moet zeggen dat ik lang getwijfeld heb vooraleer ik de SAF installatie uitvoerde. Maar ben sindsdien altijd zeer tevreden geweest met SAF.

Bij de upgrade naar 1.1 RC1 is iets veranderd in de MP code, waardoor .avi bestanden tijdelijk niet meer werken. Updaten naar SAF400RC2 bracht soelaas.
 

ThaClown

Moderator - Dutch Forums
May 28, 2006
808
26
Den Bosch
Home Country
Netherlands Netherlands
Werkt 1080p ook soepel bij jou dan? Ik had (een tijd gelden dat wel) wat schokken met SAF en 1080p...
 

Furetto

Moderator - Dutch Forums
April 11, 2005
664
61
50
Brussels
Home Country
Belgium Belgium
Ik heb niet zo veel 1080 materiaal, vermits mijn LCD slechts een HD ready is. Maar ik heb nooit enig probleem gehad. Bestanden die onder VLC niet of nauwelijks te volgen zijn wegens gebrek aan hardware-ondersteuning, spelen vlot.

SAF heeft al vele evoluties doorlopen. Maar ik heb er geen aandelen in ;)
 

DFKT

New Member
January 12, 2009
4
0
Home Country
Netherlands Netherlands
Eigenlijk alleen ffdshow en CoreAVC momenteel... maar goed, mijn HTPC systeem is aan een update nodig, ik kan amper 720p materiaal afspelen. Hoop dit binnenkort rond te hebben (mijn eigen systeem upgraden naar i5-750 en dan mijn huidige C2D E6600 over naar de HTPC) en dan gaan we eens wat spelen met versie 1.1 en natuurlijk FullHD materiaal... :p
 

mister_salsa

Portal Member
November 5, 2009
37
1
Home Country
Netherlands Netherlands
Kan iemand mij vertellen of het handig is om CoreAVC 2.0 te gebruiken i.c.m. SAF 4.0 (stable version)?
Ik wil mijn iGPU optimaal gebruiken en de CPU ontlasten.
Verder begrijp ik dat SAF met DXVA werkt, dus ook hij maakt gebruik van de GPU.
Ik heb een moederbord GA-E7AUM-DS2H met nvidia 9400 iGPU + C2D E8400
 

Furetto

Moderator - Dutch Forums
April 11, 2005
664
61
50
Brussels
Home Country
Belgium Belgium
CoreAVC heb ik zelf een tijdlang gebruikt om HD af te spelen. Toen had ik nog geen andere codec die High-res mkv's kon afspelen. Resultaar was zeer goed.

Intussen heb ik besloten om het SAF pakket volledig te vertrouwen. Hoborg kent duidelijk veel van codecs en sinds ik SAF gebruik heb ik zeer zelden een bestand NIET kunnen afspelen.

Bij de update naar RC1 kon ik wel ineens geen xvids meer afspelen. Daarvoor had hij dan een fix gepost. En wat me ook opvalt is dat ik met SAF geinstalleerd op windows 7 geen Windows Experience Index kan doen draaien, omdat hij ook met bepaalde systeem-instelling speelt. Van zodra ik SAF verwijder, lukt dat weer wel.

SAF zou er inderdaad voor zorgen dat DXVA volledig ondersteund wordt, waar mogelijk. Maar als je een setup hebt die draait, zou ik niet teveel prutsen ! Of als je dat graag doet... wel... ga dan je gang !
 

HomeY

Test Group
  • Team MediaPortal
  • February 23, 2008
    6,475
    4,645
    49
    ::1
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    MPC-HC voor H.264
    PowerDVD10 voor SD Video/TV & HD TV
    ffdshow alleen als audio decoder

    MPC Splitters ipv Haali Media Splitter ;)

    MPC-HomeCinema.1.3.1249.0.(x86) (kies x64 als je een 64bit system heb!)

    x64 codec voor gebruik binnen een x86 applicatie?? Of ik mis hier iets maar ik gebruik altijd de x86 versie van de standalone filters...
     

    Furetto

    Moderator - Dutch Forums
    April 11, 2005
    664
    61
    50
    Brussels
    Home Country
    Belgium Belgium
    x64 codec voor gebruik binnen een x86 applicatie?? Of ik mis hier iets maar ik gebruik altijd de x86 versie van de standalone filters...

    Je OS blijft wel x64 natuurlijk... Al weet ik het fijne niet af van hoe die codecs echt gebruikt worden...

    Intussen ben ik zelf of SAF 5.0 overgestap en nog steeds geen problemen mee.
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom