Wlan -TvServer Verbindung geht verloren (1 Viewer)

ro4n

Portal Member
March 7, 2009
40
0
TV-Server Version: 1.0.2.0
MediaPortal Version: 1.0.2.0
MediaPortal Skin: XFactor
Windows Version: Win XP 32Bit Sp3
CPU Type: AMD X2 5050e
HDD: 1Tb Samsung
Memory: Kingston PC400 4gb
Motherboard: MSI K9A2GM-FD/FIH
Video Card: Ati hd3200
1. TV Card: Pinnacle PCI Dual Sat Pro
1. TV Card Type: DVB-S
HTPC Case: Ms-Tech 600
TV - HTPC Connection: HDMI

Hi Leute,

ich betreibe den TvServer als SingleSeat, sprich es wird nichts über das Netzwerk gestreamed. Allerdings hab ich das Problem, wenn ich die WLan Verbindung während das MP offen ist beende, bricht die Verbindung zum TvServer ab und es hilft nur noch ein Neustart... Beim Anschalten des Wlans verhält es sich nicht so.
Danke für eure Ideen.

Ciao

Users who are viewing this thread

Similar threads

MediaPortal Version: 1.2.1 MediaPortal Skin: default Windows Version: Windows 7 SP 1 CPU Type: Athlon 2 X4 605e HDD: 2 x 2 TB WD Green Line Memory: 4 GB Motherboard: Gigabyte GA-880GMA-UD2H Video Card: onboard Video Card Driver: Catalyst 10.4 Sound Card: onboard Sound Card AC3: Sound Card Driver: 1. TV Card: TBS 6981...
MediaPortal Version: 1.2.1 MediaPortal Skin: default Windows Version: Windows 7 SP 1 CPU Type: Athlon 2 X4 605e HDD: 2 x 2 TB...
MediaPortal Version: 1.2.1 MediaPortal Skin: default Windows Version: Windows 7 SP 1 CPU Type: Athlon 2 X4 605e HDD: 2 x 2 TB...
Replies
0
Views
750
Hello, I have an issue with my TVService. It has been running for a week without any problems. Today it stopped working. TVService simply dies shortly after execution. I checked the forum, the database, the TV cards, the filesystem, the logs, the system logs, reinstalled MediaPortal (kept the database), etc. I would be very grateful...
Hello, I have an issue with my TVService. It has been running for a week without any problems. Today it stopped working...
Hello, I have an issue with my TVService. It has been running for a week without any problems. Today it stopped working...
Replies
0
Views
1K
Hallo zusammen, ich versuche jetzt schon seit Stunden die Technisat SkyStar 2 HD CI unter Windows 2008 Server in Verbindung mit MP TV Server zu installieren. Gerät (BDA) Treiber ist installiert und erkannt. TechniSat Software (DVBViewer TE2) ist installiert. Der Viewer zeigt an das kein Gerät zur Verfügung steht und MediaPortal...
Hallo zusammen, ich versuche jetzt schon seit Stunden die Technisat SkyStar 2 HD CI unter Windows 2008 Server in Verbindung mit...
Hallo zusammen, ich versuche jetzt schon seit Stunden die Technisat SkyStar 2 HD CI unter Windows 2008 Server in Verbindung mit...
Replies
0
Views
1K
MediaPortal Version: 1.1.0 RC2 MediaPortal Skin: StreamedMP Windows Version: Windows 7 Pro CPU Type: AMD 4850e HDD: Memory: 4GB Corsair Motherboard: MA78GM-UD2H Video Card: HIS HD 4670 Video Card Driver: Sound Card: Onboard Sound Card AC3: Sound Card Driver: 1. TV Card: Skystar HD2 1. TV Card Type: DVB-S 1. TV Card...
MediaPortal Version: 1.1.0 RC2 MediaPortal Skin: StreamedMP Windows Version: Windows 7 Pro CPU Type: AMD 4850e HDD: Memory...
MediaPortal Version: 1.1.0 RC2 MediaPortal Skin: StreamedMP Windows Version: Windows 7 Pro CPU Type: AMD 4850e HDD: Memory...
Replies
0
Views
868
MediaPortal Version: 1.1.1 MediaPortal Skin: StreamedMP Windows Version: Windows 7 32bit CPU Type: AMD X2 250 (3,0ghz) HDD: Samsung EcoGreen F4 2TB Memory: G.Skill 4GB DDR3-1333 Motherboard: MBA Asus M4A88TD-V EVO Video Card: HD4250 Video Card Driver: 10.10 Sound Card: Realtek ALC892 Sound Card AC3: Sound Card Driver...
MediaPortal Version: 1.1.1 MediaPortal Skin: StreamedMP Windows Version: Windows 7 32bit CPU Type: AMD X2 250 (3,0ghz) HDD...
MediaPortal Version: 1.1.1 MediaPortal Skin: StreamedMP Windows Version: Windows 7 32bit CPU Type: AMD X2 250 (3,0ghz) HDD...
Replies
0
Views
940
Top Bottom