Beeld niet zo mooi (1 Viewer)

Furetto

Moderator - Dutch Forums
April 11, 2005
664
61
50
Brussels
Home Country
Belgium Belgium
Dat van die screenshots, hm, kan kloppen dat dit niet zomaar lukt. Al eens geprobeerd terwijl je beeld op pauze staat ?

Ik had inderdaad niet aan gewone ruis gedacht, is ook wel een zeer terechte opmerking. Heb ik persoonlijk ook veel last van met mijn analoge kaart.

Als het in de plaats van kleine spikkeltjes, eerder grotere blokken zijn, vooral in grote vlakken van gelijke kleur in scenes met veel beweging, of in bvb zeer donkere scenes, dan zijn dit artefacts van de mpeg compressie.
 

BlackShadow

Portal Pro
January 30, 2010
79
2
Home Country
Belgium Belgium
Nee grote vlakken zijn het niet het is meer ruis
tot nu toe geen filter gevonden om het beeld te verbeteren.
Iemand een idee wat de resolutie is van analoog?
 

Arn01805

Portal Pro
July 31, 2006
206
9
Breda
Home Country
Netherlands Netherlands
Resolutie van je analoge signaal = 720 x 576 (PAL)
Let op, bijv bij een HD ready TV met 1366x768 wordt je beeld ge-up-scaled.. Hierdoor krijg je meer pixels en wordt naast het beeld, ook de ruis uitvergroot.
Vroeger had ik met de Hauppage MCE150 ook wel wat last van ruis, het kwam echter dicht in de buurt van m'n analoge tuner in m'n LCD televisie. Ongeveer 1,5 jaar geleden overgestapt op digitaal en nu kijk ik altijd TV via mediaportal omdat de kwaliteit van dvb-c via mediaportal stukken beter is dan analoog via de tv-tuner.

Mocht je een Hauppage MCE150 willen proberen.. ik heb er nog 2 te koop voor een tientje per stuk... voor mij alleen nog maar digitaal ;-)
Heb je ook DVB-C beschikbaar.. dan mijn advies... overstappen op digitaal. Je wilt gegarandeerd niet anders meer.. zeker op een LCD/Plasma televisie.
 

Furetto

Moderator - Dutch Forums
April 11, 2005
664
61
50
Brussels
Home Country
Belgium Belgium
Heb je ook DVB-C beschikbaar.. dan mijn advies... overstappen op digitaal. Je wilt gegarandeerd niet anders meer.. zeker op een LCD/Plasma televisie.

Volledig mee eens :) De vriendin is vrij lang gewoon analoog op de TV blijven kijken "omdat het zo makkelijk is". Maar een van de zenders was enkel digitaal te bekijken en nu kijkt ze al vrij lang zo goed als enkel digitaal meer.
 

BlackShadow

Portal Pro
January 30, 2010
79
2
Home Country
Belgium Belgium
Ik ben naar de winkel terug geweest met mijn kaart
kheb ze omgeruild voor een 2200.
Nu heb ik dual tuners en het beeld is veel beter (zo goed als hetzelfde als gewoon tv)
 

Users who are viewing this thread

Top Bottom