Client kan geen verbinding maken met TV server (1 Viewer)

Sten3ik

Portal Member
November 30, 2012
27
1
Home Country
Netherlands Netherlands
Hallo allemaal,

ik gebruik al lange tijd SageTV, maar dat bedrijf bestaat niet meer dus ik ben MP maar eens gaan bekijken.
Ik heb tv server geinstalleerd op een dedicated server met Windows 7 en MP op mijn HTPC, allemaal met de default instellingen.

Nu kan de client geen verbinding maken met de server. Ik heb geprobeerd om een andere poort te gebruiken, heb de firewalls op beide machines uitgezet en heb geprobeerd om de tv server's IP adres in te voeren ipv computernaam bij de client, maar het maakt allemaal geen verschil.

Er werd mij gevraagd om logs te posten, maar ik weet niet waar ik deze kan vinden. Ik zie ze niet in de MP folder.
Kan iemand helpen?

Danny
 

Sten3ik

Portal Member
November 30, 2012
27
1
Home Country
Netherlands Netherlands
Bij deze een aantal logs.
Ik heb ook de debug modus geprobeerd op mijn client, maar die loopt vast en produceert geen zip bestand..
 

jehe

Portal Pro
February 15, 2011
694
216
57
Home Country
Belgium Belgium
Hallo Danny,
Ik geloof dat de volgende instellingen het zelfde moeten zijn:
server- tv log: 2012-12-04 23:40:36.008789 [(13)]: Controller: using MySQL database connection: Server=Aap;Database=MpTvDb;User ID=root;Password

client - mediaportal log: check the connection string: Server=SkyNet;Database=MpTvDb;User ID=root;Password=xxxxxx;charset=utf8;Connection Timeout=30; ---> MySql.Data.MySqlClient.MySqlException: Unable to connect to any of the specified MySQL hosts. ---> System.Exception: Exception of type 'System.Exception' was thrown.

Als je het standaard paswoord niet hebt gewijzigd zit je met je paswoord ook fout (heb E..... eventjes verwijderd)

Ik ga dit even controleren als ik thuis kom van het werk.

Jean
 

Sten3ik

Portal Member
November 30, 2012
27
1
Home Country
Netherlands Netherlands
Hoi Jean, bedankt voor je oplettendheid vwb het wachtwoord!
Ik denk dat ik er een beetje een rommeltje van had gemaakt wat betreft mijn computernamen, later heb ik dat wel gelijk gemaakt. Maar als ik op de client het ip adres van mijn server ingeef doet de computernaam er op zich niet toe denk ik?
Het wachtwoord heb ik bij installatie van mySQL wel gewijzigd van MediaPortal naar E....
 

jehe

Portal Pro
February 15, 2011
694
216
57
Home Country
Belgium Belgium
Hoi Danny,
Kan je eventjes controlleren of de gentle config file in zowel de server als de client dezelfde gegevens bevat.
Deze file kan je openen met kladblok.(staat in C:\ProgramData\Team Mediaportal).

Jean
 

jehe

Portal Pro
February 15, 2011
694
216
57
Home Country
Belgium Belgium
Wat je ook is kan proberen is op de server een gebruiker aanmaken met dezelfde naam en paswoord als de client pc.
Dat heeft bij mij geholpen om te connecteren met mpextender(ampdroid)
 

jehe

Portal Pro
February 15, 2011
694
216
57
Home Country
Belgium Belgium
Je kan ook nog een regel aanmaken in je firewall om de rtsp poort (554) te openen, maar dit zal je hoogst waarschijnlijk al geprobeerd hebben.
 

Sten3ik

Portal Member
November 30, 2012
27
1
Home Country
Netherlands Netherlands
De Gentle.config file op de client bevatte nog de oude servernaam. (Ik heb gisteren mijn server opnieuw geinstalleerd en een andere computernaam gebruikt..).
Ik heb dit nu aangepast, maar het maakt nog geen verschil..

Beide pcs hebben dezelfde gebruiker, zonder wachtwoord en ik heb ook beide firewalls al een keer compleet uit gezet, dat maakte ook geen verschil..

Bedankt voor je hulp btw![DOUBLEPOST=1354730982][/DOUBLEPOST]Hallo jehe,

het is gelukt!
Ik heb jouw suggesties en die van mattjcurry op dit forum opgevolgd en heb de boel aan de gang gekregen..
Hartstikke bedankt voor je hulp!
 

jehe

Portal Pro
February 15, 2011
694
216
57
Home Country
Belgium Belgium
Goed voor U Danny,
Nog veel plezier met mediaportal en zijn talrijke plugins.
Indien je nog vragen hebt stel ze gerust.

Nog een fijne avond,
Jean
 

Users who are viewing this thread

Top Bottom