Danish TV & Radio logos (2 Viewers)

hkjensen

MP Donator
  • Premium Supporter
  • June 11, 2007
    165
    65
    Copenhagen
    Home Country
    Denmark Denmark
    Logo's moved to LogoManager https://forum.team-mediaportal.com/threads/logomanager-0-0-0-4-23-12-2013.119376/

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Danish TV & Radio Logos - link to download

    English
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Hi,
    this is the forum thread of my collection of Danish TV & Radio-Logos.
    I assume most of the users interested in this package speak danish as their native language, so it is usually easier to talk in danish.
    Anyway - Don't be afraid to ask questions in English! We will answer them as well
    Greetings,

    Henrik

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Dansk
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Hej
    Her kan du stille spørgsmål og ønsker til indholdet i Danish TV & RadioLogos. Du kan også her finde Photoshop source filer til logo og script, som derefter automatisk laver eksport af logoer.
    Den færdige installationspakke findes i linket refereret til i titlen.

    example3x3.png
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Features
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Includes installer for installing logos
    Script for renaming logos a cording to default channel names for provider YouSee and Stofa.
    Installer_Treeview.png
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    2013.02.17 version 1.0.10.0
    Updated over 100 TV logos
    - DR3
    - CMore
    and many more

    Updated Radio logos
    - PopFM
    - Radio24syv

    New style based on Default/DefaultWide color scheme
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Old changelog
    2012.02.15 version 1.0.9
    New logos:
    TV2 HD
    TLC/TLC HD
    Arte HD
    MBR
    ESPN HD
    TVM
    TNT7/TNT7 HD
    Lorry
    Updated script for rename/copy logo-name to Stofa/yousee default names

    2011.09.04 Version 1.0.8.0
    - Resolution changed to 200 x 200
    - TV logos reworked
    - Added new TV logos
    - Radio logos unchanged

    2010.10.23 Logo pack will be added to new repository asap

    2010.06.18 Version 1.0.7.0
    Updated:
    Kanal 5
    ESPN America
    3Sat
    France 2+3+4+5
    TV5 Monde
    Blue Hustler
    MTV Rocks
    MTV Hits
    Discovery Channel
    Discovery World
    Discovery Science
    Discovery Travel & Living
    EuroSport 2 HD
    BBC HD
    Discovery Showcase HD
    Discovery HD
    Silver HD
    EuroSport HD
    Regional TV
    Canal+ (Redesign)
    Nat Geo Wild HD
    Nat Geo Wild
    Nat Geo HD
    Boomerang
    Spice
    God.tv
    Cartoon Network
    BBC World News
    Viasat logos (TV1000 etc)
    SVT24
    SVTB
    SVT HD
    TV2 Norge
    NRK 1+2+3
    New:
    Script for renaming logos to YouSee of Stofa channelnames (check YouSee.txt and Stofa.txt)
    2010.06.7 Updated:
    Canal Digital logos
    (Thanks to Loft)
    Yousee logo
    - Infokanalen
    - Ekstrakanalen
     

    Attachments

    • Stofa.txt
      801 bytes
    • YouSee.txt
      2.2 KB
    Last edited:

    msj33

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • November 30, 2005
    471
    76
    Home Country
    England England
    Re: Danish TV & Radio logos v 1.0.5

    Hej Henrik.

    Super stykke arbejde du har fået lavet med Logo pakken.

    Jeg har Stofa i Århus(Århus antenneforening - 64.000 medlemmer).

    Har du nogle tilføjelses/ændrings-forslag, da jeg syntes at importeringen af Danske logoer bør virke "Out-of-the-box".

    Når Logopakken er installeret, er der flere logoer der mangler som standard i MP ifht. til Stofa Århus

    Dette skyldes navngivningen af selve kanalen og logofilen skal være fuldstændig identisk.

    Jeg grabber alle kanalerne via DVB-C og får derfor også kanalnavnene automatisk fra Stofa.

    Er det muligt at få disse standardnavne fra Stofa til at stemme overens med de filer i Logopakken ?

    Nu gætter jeg på at navngivning af filerne stemmer overens med Yousee's navne - Så er det selvfølgelig ikke hensigtsmæssigt at ændre de eksisterende navne på Logoerne

    Alternativt, kunne det så lade sig gøre at vælge i Installeren, hvilken udbyder du har, og derudfra få lavet en kopi?

    Det er følgende kanaler, hvor Stofa/Logopakken navnemæssigt afviger - Størstedelen skyldes [mellemrum] i navnet:

    Stofa Navn - Logopakkenavn

    TV 2 Østjylland - TV2
    6'eren - 6´eren (tegn-forskel)
    TV 2 Film - TV2 Film
    TV 2 Zulu - TV2 Zulu
    TV 2 Charlie - TV2 Charlie
    TV 2 News - TV2 News
    TV 2 Sport - TV2 Sport
    Kanal Østjylland - TV2 Østjylland
    Folketings-TV - Folketinget
    3+ - TV3+
    TV 3 Puls - TV3 Puls
    Sverige 1 - SVT1
    Sverige 2 - SVT2
    NRK1 - NRK 1
    ARD (Das Erste) - ARD
    National Geographic - National Geographic Channel
    Nature/Crime/Playboy - Viasat Nature+Crime
    VH1 Classic Europe - VH1 Classic
    BBC World News - BBC World

    Derudover mangler der logo på følgende:

    Følgende mangler Logo:
    Nat Geo WILD HD - Logo mangler - Mulighed: http://www.skymedia.co.uk/_downloads/112/Nat Geo wild new.JPG
    SVT HD - Logo mangler - http://www.seeklogo.com/images/S/SVT_HD-logo-F026BDF400-seeklogo.com.gif
    Das Erste HD - Logo mangler - http://upload.wikimedia.org/wikiped...e_HD_Logo.svg/725px-Das_Erste_HD_Logo.svg.png
    ZDF HD - Logo mangler - http://www.sat-team.at/images/stories/800px-ZDF_HD_Logo.svg.png
    N3 (NDR) - Logo mangler - http://res.magnus.de/res/_2/3/e/1/43266.jpg
    TV 2 Norge - Logo Mangler - http://www.verdenstv.dk/mediafiles/8/images/tv2_norge_logopopup.jpg
    DR Synsfortolkning - Logo mangler - Findes det? - Eller skal det blot have alm. DR logo?
    TV Aarhus - Logo mangler - Forslag: http://www.creuna.dk/DK-upload/Img/Kunder/_Logo/Aarhus_logo.gif
    Zaptor TV - Logo mangler - Forslag: http://digitalt.tv/pics/stofazaptor550.jpg
     

    msj33

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • November 30, 2005
    471
    76
    Home Country
    England England
    Re: Danish TV & Radio logos v 1.0.5

    Her er Logofilerne med Stofa's officielle navne. (Dog kun i Transparent, da det er den eneste jeg bruger.)

    Der 2 undtagelser - Ellers passer alle filnavne.

    Stofa henter TV2 som TV2 Østjylland - Dette er en smule misvisende, da alle danskere kalder kanalen TV2 - Navnet skyldes sikkert den regionale udsending af kanalen ifht. Nyhedsudsendelser

    Nature/Crime/Playboy kanalen kan ikke navngives, da man ikke kan have / i filnavne.
    Har personligt valgt at omdøbe kanalen i MP til Nature+Crime, da dette er det originale navn i logo pakken.

    Håber du kan hjælpe med at lave logoer samt ændre Installer:)

    /Morten
     

    Attachments

    • logos.zip
      1.2 MB

    mpedersen

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • May 3, 2009
    17
    0
    Home Country
    Denmark Denmark
    Re: Danish TV & Radio logos v 1.0.5

    Flot arbejde,

    Jeg bruger selv kun zip versionen og kopiere/omdøber de kanaler jeg har brug for (yousee grundpakken).
    Og ja jeg skal også ændre nogle navne her på Fyn.

    Men jeg mangler en enkelt kanal: Regional-tv Ikke at jeg bruger den til meget, men nu er den der altså..

    Logoet kan findes i PNG på yousee's side. Hvis du en dag får lyst til at inkluder den.
    Photoshop er aldrig noget jeg er blevet helt venner med!

    Angående ændring af navne, så kunne det være smart med en mapper, enten som køre under installationen eller i stil med den der findes i XmlTv TV-server plugin. I ved nok hvad jeg taler om hvis i bruger det. Det sidste er vist en mere general opgave.

    \Mark
     

    msj33

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • November 30, 2005
    471
    76
    Home Country
    England England
    Re: Danish TV & Radio logos v 1.0.5

    Hej Mpedersen.

    Ja, En "mapper" ville være smart, da antallet af navnevariationer på landsplan kan være ret mange.

    Af selveste digitale DVB-C udbydere er der vel kun tale om 2 store spillere herhjemme - Yousee(TDC) & Stofa.

    Jeg formoder at deres navngivning af kanaler på landsplan er ensartet - Men ville være rat hvis andre kan bekræfte dette?

    For hvis navngivningen kun skal laves i 2 versioner, er det forholdvis nemt at lave og vedligholde.

    Men hvis vi snakker om mange forskellige navne pr. kanal, så er sagen straks en anden og noget mere kompliceret.

    For dem der kører analogt TV - vil navngivning ske manuelt(indtil denne feature kommer: http://mantis.team-mediaportal.com/view.php?id=2188)

    Målsætningen for mit vedkommende, er at gøre MP lettere at konfigurere fra bunden - I dag er der alt for mange manuelle tilpasninger/løsninger.

    Og hvis jeg kender MP Teamet ret, så har vi ikke set den sidste reinstallation af MP - Og så kan vi starte helt forfra igen:-S

    Her er et udtræk fra Yousee Århus - DVB-C

    Det ser desværre helt skidt ud - Yousee sender kun de først 6 tegn af navnet. (Andre der kan bekræfte dette?)

    Derudover er der flere med mellemrumsforskel:

    Følgende mangler logo, udfra en stadard logopakke installation. (Navnene er de eksakte som Yousee udsender)
    DR1
    DR2
    DR1syn
    DR Ram
    TV 2Øj
    2Film
    2News
    3Puls
    Kanal4
    Kanal5
    Tinget
    2Sport
    EuroSp
    EuSp 2
    Canal9
    Zulu
    Update
    BBC W
    BBC E
    TV4
    TV 5
    Nickel
    NatGeo
    Disc
    Discov
    Animal
    Cartoo
    Disney
    DisnXD
    Charli
    Voice
    NDR
     

    mpedersen

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • May 3, 2009
    17
    0
    Home Country
    Denmark Denmark
    Re: Danish TV & Radio logos v 1.0.5

    Hej msj33,

    Ja sådan er det også her på Fyn, udover mit tv2 hedder TV 2 F.
    Vi har "heldigvis" kun grundpakken her, så det er ikke så stort et arbejde og omdøbe...

    \Mark
     

    msj33

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • November 30, 2005
    471
    76
    Home Country
    England England
    Re: Danish TV & Radio logos v 1.0.5

    Hej Mark.

    Så hvis navngivningen er identisk på landsplan, kan vi måske nøjes med 2 Logoversioner - Yousee & TDC.

    Har du mulighed for at poste hele din DVB-C kanalnavneliste?(uændret - Så det er den navngivning som Yousee sender ud på DVB-C signalet)

    Er der andre danskere med Stofa/Yousee som kan bekræfte ovenstående navne via DVB-C?

    Så kan vi i fællesskab med HKJENSEN få tilpasset logopakken.

    /Morten
     

    mpedersen

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • May 3, 2009
    17
    0
    Home Country
    Denmark Denmark
    Re: Danish TV & Radio logos v 1.0.5

    Her er de kanaler jeg finder på Fyn med yousee... Jeg ved ikke om det kan ændre sig for mere lokale områder?

    Nå men hvis andre skulle få lyst, og heller ikke gider skrive listen selv så er her en lille guide hvordan jeg gjorde:
    1. Eksporter dine tv kanaler i tv-server konfiguration, findes i nyere versioner eller som plugin
    2. Konverter filen export xml til csv fil, kan gøres via
    3. Importer csv filen i Excel
    4. Kopier data rækken "Name" over i notepad
    Færdig
    Det kan sikkert gøres nemmere men det var lige den måde jeg gjorde det på

    Et problem er TV 2 og lokal tv, de har lokale navne, som er afhængig af hvor i landet du er.

    \Mark
     

    Attachments

    • channels.txt
      1.1 KB

    hkjensen

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • June 11, 2007
    165
    65
    Copenhagen
    Home Country
    Denmark Denmark
    Re: Danish TV & Radio logos v 1.0.5

    Hej alle

    Jeg har ingen planer om at omdøbe logoerne til Yousee, TDC eller Stofas navne.
    Jeg finder dem for kryptiske - men jeg vil se om jeg kan lave et script der kan omdøbe dem når logoerne bliver installeret.

    I næste version vil indeholde følgende ændringer:
    - Regional TV
    - Århus TV
    - Canal+ redesignet
    - Nat Geo WILD HD
    - SVT HD
    - SVT24
    - SVTB
    - Das Erste HD
    - ZDF HD
    - TV 2 Norge
    - NRK1+2+3
    - N3 (NDR)
    samt ændringer til radio-logoer

    Henrik
     

    msj33

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • November 30, 2005
    471
    76
    Home Country
    England England
    Re: Danish TV & Radio logos v 1.0.5

    Klasse:)

    Sig endelig til, hvis der er noget jeg kan bidrage/hjælpe med.

    /Morten
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom