direct radio zender kiezen via afstandsbediening ! (1 Viewer)

greasygerrit

Portal Member
February 19, 2008
10
3
Home Country
Netherlands Netherlands
MediaPortal Version: 1.1.1
MediaPortal Skin: bleu3wide
Windows Version: windows 7
CPU Type: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+, 3000 MHz,
HDD: samsung, 500Gb
Memory: 2 Gb, Kingston, DDR2
Motherboard: MSI Media Live
Video Card: onboard, Nvidia Geforce 6150LE
Video Card Driver: 8.17.12.5896
Sound Card: onboard
Sound Card AC3: onboard optical out
Sound Card Driver: Realtek HD audio, R2.52
1. TV Card: Hauppage HVR-1300
1. TV Card Type: analog + dvb-t (hybrid)
1. TV Card Driver: winTV 2.2
2. TV Card:
2. TV Card Type:
2. TV Card Driver:
3. TV Card:
3. TV Card Type:
3. TV Card Driver:
4. TV Card:
4. TV Card Type:
4. TV Card Driver:
MPEG2 Video Codec: saf4.0, ffdshow
MPEG2 Audio Codec: saf4.0, ffdshow
h.264 Video Codec: saf4.0, PPC
Satelite/CableTV Provider: ziggo
HTPC Case: msi media live
Cooling: standard
Power Supply: standard
Remote: Haupage 45 key and MCE remote
TV: Philips 28PW9528/12
TV - HTPC Connection: S-video

Help,
Ik heb een simpele vraag (althans dat dacht ik)

Ik wil de nummer toetsen van mijn afstandsbediening gebruiken om voorkeurzenders direct te kiezen.

b.v ik druk op de radio toets en dan de 3 toets en wil dan dat de onder 3 gedefineerde voorkeurzender (3FM of zo)
gaat spelen. Net als je vroeger gewend was bij je radio receiver setje.
Hierdoor kun je de radio bedienen zonder de tv aan te zetten.

Ik heb overal op het forum gezocht en niets gevonden, zelfs gepost op het engelstalig forum, maar geen
oplossing. (slecht engels?) daarom probeer ik het hier nog maar eens.

Het probleem is dat als me dat niet lukt de rest van de huisgenoten geen media portal willen.
(vroeger was het ook simpel zonder TV te doen en dat wil men begrijpelijk weer)

Ik weet dat het bij TV wel werkt (alleen in full screen trouwens!), daar kun je door op de nummer toets te drukken het kanaal kiezen dat bij setup op de plaats staat van het nummer, maar bij radio lukt me dat niet.

Hopelijk weet iemand hier een oplossing of workaround voor.

Alvast bedankt
 

Furetto

Moderator - Dutch Forums
April 11, 2005
664
61
50
Brussels
Home Country
Belgium Belgium
De NDL-talige gemeenschap is jammer genoeg niet heel groot :( Het gebeurt dus wel vaker dat zeer specifieke problemen hier geen antwoord krijgen.

Persoonlijk gebruik ik geen radio, kan je dus niet op weg helpen. Heb je al eens gepost in het algemene gedeelte ?
 

greasygerrit

Portal Member
February 19, 2008
10
3
Home Country
Netherlands Netherlands
De NDL-talige gemeenschap is jammer genoeg niet heel groot :( Het gebeurt dus wel vaker dat zeer specifieke problemen hier geen antwoord krijgen.

Persoonlijk gebruik ik geen radio, kan je dus niet op weg helpen. Heb je al eens gepost in het algemene gedeelte ?

Ok, ik had ook meer hoop op het engelstalige forum direct bij remotes, maar daar komt ook niks uit :(.
Maar toch bedankt voor je reactie.
Gerrit

P.S. Trouwens voor mij is een multimedia centre niet compleet zonder (web)radio, maar dat moet dan wel qua bediening simpel kunnen lijkt mij. :oops:
 

Thundercats

Portal Pro
April 28, 2009
60
4
58
The Netherlands
Home Country
Netherlands Netherlands
Hahaha, waar jij dus tegenaan loopt is de WAF (Wife Acceptence Faktor).... same here.

Er is op het engelse forum een thread waarin iemand bezig is een plugin te schrijven om je MediaPortal via Android (op je telefoon of android tablet) te bedienen, zonder dat je TV aan hoeft te staan. Hij is nu zover, dat je op je android-apparaat al een soort playlist te zien krijgt van alle muziek directories etc. . Misschien dat je je vraag dáár nog es kunt herhalen en dat betreffende persoon (Kroko genaamd) jou wensen eenvoudig kan inbouwen.

Heb zelf een Origen X11 kast, waar een FLD-display in zit. Deze geeft (toegegeven, wel heel klein) aan, in welk menu en welke (web) radiozender je op dat moment selecteert, maar werkt niet echt ideaal.

Hier de link naar het Android-remote forum: https://forum.team-mediaportal.com/...d-android-remote-89895/index7.html#post704358

Succes!
 

greasygerrit

Portal Member
February 19, 2008
10
3
Home Country
Netherlands Netherlands
He Thundercats, bedankt voor je reactie.
Ik zal zeker de android toepassing opzoeken.
Op mijn msi media live zit ook zo'n 2 regelig displaytje en dat gaat wel, maar zoals je zegt niet ideaal
en zeker niet genoeg om de WAF hoog te krijgen.
IK heb inmiddels een workaround die dat beter doet via de "one button random music" plugin.
Zie mijn post in dat forum:

https://forum.team-mediaportal.com/listen-music-99/one-button-random-music-48751/index32.html

Dit gaat vrij simpel (dus goede WAF!) , start in mijn geval mediaportal (ook uit standby) automatisch met 3FM en
alle 10 nummerieke toetsen van de afstandsbediening geven direct een (web) radiozender, welke je zelf kunt kiezen.

Kadootje van de plugin is dat de playbutton ook nog eens random 100 nummers uit je muziek database speelt.

Geweldige plugin, zowel voormij als de WAF :D
Wie weet is deze workaround voor jou ook nuttig.

Maar die android bediening lijkt mij zeker ook wel interessant,
maar mogelijk te complex voor een goede WAF.:)
 

Users who are viewing this thread

Top Bottom