Geen tv Anysee e30 plus verkeerde server ingestel? (1 Viewer)

bertnetbook3456

New Member
February 27, 2013
5
2
67
Home Country
Netherlands Netherlands
Heb pas media portaal geïnstalleerd in Windows xp versie 1.2.3.0
als ik na de installatie die succes vol verlopen is ( volgens de melding) de tv server configuratie pictogram aanklik krijg ik de volgende melding your version
6.5.2600.5512 of psisdecd,dll has too many bugs please chek our wikis regirements page ,
dat negeer ik door op annuleren te klikken.

Begin met mijn configuratie bij tv servers , als ik die open vouw met + krijg ik eerst u 171e1763e488,vouw ik de weer met + krijg ik 5 opties te zien
1 dvd-ipmedia portaal iptv source filter
2 dvb-t anysee bda digitaal tuner
3 aneloog msi live virtual camera
4 ana log anysee analog tuner
5radio web steam card bultin

Klik op optie 2 stel Nederland in en al regio's en klik op scanen ;
er worden 4 tv zenders gevonden dat is correct ( heb mijn card niet geactiveerd)
Bij optie tv channels zie ik als ik nummer 2 instel dat er 4 kanalen zijn gevonden ned 123 en nog 1.
bij optie tv mapping doe ik deze vier zender toe available to card
Bij de optie radio mapping doe ik hetzelfde met de 7 gevonden radio zenders

Vervolgen naar menu DVB EPG
Optie tv eng grabber vink de 4 kanalen aan bij tv eng grabber en stel taal in op dutch.
optie radio eng grabber doe ik het zelfde
De rest heb ik in severconfiguratie gelaten zoals het is. en sluit af met oké

Ga dan naar pictogram Media portaal configuratie op het bureau blad (dubbel klik)
kies voor standaard mode

bij tv client
heb ik de bij server Host name 2 ingevuld ???? verder heb ik alles gelaten in
Mediaportaal configuratie zoals de installatie het heeft ingesteld met oké afgesloten

Vervolgens pictogram Media portaal dubel geklikt , naar tv . tv aan geen tv
Heb ik bij server wat verkeerd ingevuld ??

nou heb in iedergeval geen blokkerig beeld.
 
Last edited:

bertnetbook3456

New Member
February 27, 2013
5
2
67
Home Country
Netherlands Netherlands
Hoi bertnetbook3456,

Om mediaportal te installeren op een xp machine zou je de volgende richtlijnen moeten opvolgen:
http://wiki.team-mediaportal.com/1_MEDIAPORTAL_1/1_Getting_Started/11_Preparing_Your_System/XP_User_Guide?highlight=SearchWindows xp

Indien je deze richtlijnen reeds hebt opgevolgd, is het best dat je je logfiles post.

Hoi .Jehe
Alles lijkt te werken na een geheel nieuwe installatie van xp sp3.
er zijn geen extra codecs geïnstalleerd !omdat ik die vergeten ben te installeren
voor de installatie van Mediaportal.
Kun je alleen in ts formaat opnemen?
groeten
 
Last edited:

bertnetbook3456

New Member
February 27, 2013
5
2
67
Home Country
Netherlands Netherlands
Hoi bertnetbook3456,

Om mediaportal te installeren op een xp machine zou je de volgende richtlijnen moeten opvolgen:
http://wiki.team-mediaportal.com/1_MEDIAPORTAL_1/1_Getting_Started/11_Preparing_Your_System/XP_User_Guide?highlight=SearchWindows xp

Indien je deze richtlijnen reeds hebt opgevolgd, is het best dat je je logfiles post.

Hoi .Jean
Alles lijkt te werken na een geheel nieuwe installatie van xp sp3.
er zijn geen extra codecs geïnstalleerd !omdat ik die vergeten ben te installeren
voor de installatie van Mediaportal.
Kun je alleen in ts formaat opnemen?
groeten
 

bertnetbook3456

New Member
February 27, 2013
5
2
67
Home Country
Netherlands Netherlands
Hoi,

Kan je ook de gecodeerde zenders bekijken?
hoi,
Nee , de zenders worden wel gevonden naar je kunt ze niet bekijken.
de beeld kwaliteit valt me echt mee .
Weet alleen nog niet hoe ik Mediaportal uit de s3 standby stand op moet laten nemen
( gebruik de Herman van eik standby tool )
groeten
 
Last edited:

jehe

Portal Pro
February 15, 2011
694
216
57
Home Country
Belgium Belgium
Weet alleen nog niet hoe ik Mediaportal uit de s3 standby stand op moet laten nemen
Naar het schijnt werkt de volgende plugin wel goed;
http://wiki.team-mediaportal.com/in.../3_Plugins/TV-Server_Plugins/PowerScheduler++
Kan je wel niet helpen met deze want ik gebruik deze plugin niet (neem praktisch geen programma's op, moet nog een tweede kabel naar de sat.)
Weet ook niet of deze geschikt is voor XP.

De anysee E-30 plus tvkaarten worden niet ondersteunt door mediaportal (het decoderen toch niet), er zijn mogelijkheden om je smartkaart aan de praat te krijgen maar die mag ik hier niet bespreken, google is je vriend.
De S7 reeks wordt in de volgende versie van de tvserver ondersteunt (als je een cam gebruikt), je kan deze versie reeds downloaden van github, maar deze versie moet je zelf nog compileren.
 

bertnetbook3456

New Member
February 27, 2013
5
2
67
Home Country
Netherlands Netherlands
Weet alleen nog niet hoe ik Mediaportal uit de s3 standby stand op moet laten nemen
Naar het schijnt werkt de volgende plugin wel goed;
http://wiki.team-mediaportal.com/index.php?title=1_MEDIAPORTAL_1/17_Extensions/3_Plugins/TV-Server_Plugins/PowerScheduler++
Kan je wel niet helpen met deze want ik gebruik deze plugin niet (neem praktisch geen programma's op, moet nog een tweede kabel naar de sat.)
Weet ook niet of deze geschikt is voor XP.

De anysee E-30 plus tvkaarten worden niet ondersteunt door mediaportal (het decoderen toch niet), er zijn mogelijkheden om je smartkaart aan de praat te krijgen maar die mag ik hier niet bespreken, google is je vriend.
De S7 reeks wordt in de volgende versie van de tvserver ondersteunt (als je een cam gebruikt), je kan deze versie reeds downloaden van github, maar deze versie moet je zelf nog compileren.

sorry
waarschijnlijk bedoel je met je vraag of ik met een geactiveerde smartcard alle
zenders kan ontvangen ; dat weet ik niet,( mijn smartcard is niet geactiveerd )
wat de plug-in voor uit s3 standby komen betref dat werkt
groeten
 

Users who are viewing this thread

Top Bottom