Geen URL (1 Viewer)

Pietertje

Portal Member
November 23, 2011
21
0
Home Country
Netherlands Netherlands
Ik ben nieuw in MediaPortal. Mijn TV kaart wordt niet herkend. Heb ik al eerder gemeld, maar daar gaat het nu even niet om. Wat mij irriteert en waar ik niet de oorzaak van weet is dat ik regelmatig en consequent de melding krijg: 'Kan video niet afspelen, geen URL' Dit komt voor als ik in online Videos zit. Uitzending gemist Nederlands is OK maar b.v. gemist RTL, Veronica en Net5 om er maar een paar te noemen geven constant het bewuste bericht. Soms krijg ik een foutmelding van windows en stopt MP helemaal. Maar wat mij het meest bezig houdt is de melding: Geen URL. Is er iemand die daar iets over kan zeggen en eventueel de oplossing weet. Ik zou je erg dankbaar zijn.

doskabouter

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    4,638
    3,062
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Als mede ontwikkelaar kan ik vast melden dat je voor dit soort problemen beter in het onlinevideos forum terecht kan. De kans is een stuk groter op snellere support, domweg omdat dat forum meer aandacht krijgt als het nederlandstalige.

Daar staat als het goed is ook gelijk hoe je een aantal meest voor de hand liggende zaken kan testen, zoals codecs.
    Als je er daarna nog niet uitkomt, zal je logs moeten posten, want van hieruit kan ik niet veel zien :)

Pietertje

Portal Member
    November 23, 2011
    21
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik ben er eindelijk achter hoe een logfile te produceren. Maar hoe krijg de zipfile hier in mijn reactie?

doskabouter

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    4,638
    3,062
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Als je onderaan het scherm hier op "Go advanced" klikt, en in het nieuwe scherm naar beneden scrollt tot aan "manage attachments". Daar op klikken, en dan komt alles goed!

doskabouter

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    4,638
    3,062
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Zie plaatje (attachment)

Attachments

• Untitled.png
      Untitled.png
      39.7 KB

Pietertje

Portal Member
    November 23, 2011
    21
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik heb via meer opties ( het leek mij omcirkeld in je antwoord) naar ik aanneem een attachment (beheer bijlagen) meegestuurd. Zo niet dan hoor ik dat graag.

doskabouter

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    4,638
    3,062
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Oh ja, je hebt waarschijnlijk je taal op nederlands staan... Had ik even niet aan gedacht.

De logs staan erin. alleen ik zie hier niks fouts... Zijn dit de logs van een mislukte poging om een filmpje af te spelen?
    Volgens mij zijn het ook geen debug-logs, wel?

Wat overigens makkelijker is: In de mediaportal configuratie je log-level op debug zetten (of de nederlandse variant ervan), en dan alleen de interessante log-files zippen.
    Deze logfiles zou ik dan graag willen zien: onlinevideos.log (de belangrijkste), en eventueel de mediaportal.log en de mpurlsource.log. Daar kan ik over het algemeen al prima mee uit de voeten.

Pietertje

Portal Member
    November 23, 2011
    21
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Klink allemaal erg ingewikkeld voor een newbie maar ik ga het proberen. Lukt het niet dan hoop ik nog aanspraak te kunnen maken op je expertise.

Ik zit meteen al vast. Waar b.v. in mediaportal configuratie vind ik de instellingen voor de logfile?

doskabouter

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    4,638
    3,062
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik weet niet hoe goed je engels is, maar hier staat de uitleg.

Misschien is er ook wel een nederlandse versie hiervan (dan kloppen de screenshots ook beter), maar die heb ik zo snel niet kunnen vinden.

En natuurlijk sta ik klaar voor verdere vragen/problemen!

Edit: Ik hoop alleen dat je niet terugschrikt van al de dingen waar je tegenaanloopt, je kan van mij aannemen dat het de moeite waard is om door te zetten!

Users who are viewing this thread

Top Bottom