Geen URL (1 Viewer)

Pietertje

Portal Member
November 23, 2011
21
0
Home Country
Netherlands Netherlands
Het heeft wat zweetdruppels gekost maar ik hoop dat dit je voldoende info verschaft. Ik heb debug aangezet en tevens watchdog. Ik ben benieuwd. Even over het bijvoegen van de door jou gevraagde logs. Ik heb voor zover ik kan nagaan de drie door jou gevraagde logfiles via beheer bijlagen en vervolgens upload aan dit bericht bevestigd. Ik hoop dat dit ook is gelukt. Laat me dat even weten svp. Bedankt voor je geduld!
 

doskabouter

Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    4,583
    2,972
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Het toevoegen is gelukt hoor! Dit is precies wat ik nodig heb.

    Zo op het eerste gezicht zie ik nog geen oorzaak, maar ga dat vanavond even verder uitzoeken

    Edit:
    Oh ja, wat over het algemeen ook helpt (zeker voor toekomstige support vragen) is om je system specs in te vullen, en het ook zichtbaar te maken voor anderen.

    Dit staat ergens in het hoekje van je profiel

    Edit2: Ik heb nog even wat dieper gegraven, maar kom hier toch niet zo makkelijk uit.
    Heb je de codec-test in de configuratie van onlinevideos (mediaportal configuratie, plugins, kies onlinevideos, en dan de "codecs" tab) gedaan?

    Ik heb namelijk het vermoeden dat je hier last van hebt.
    Misschien kan je die stappen eens volgen?
     

    Pietertje

    Portal Member
    November 23, 2011
    21
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik ga met je suggesties (codec-test) aan de slag. Mijn systeem is een HP Pavilion Media Center m7680.nl-a met een TV kaart die niet door MP wordt herkend (het type kan ik zo gauw niet vinden). Ik heb hierover in dit Forum al eerder vragen gesteld, maar dat terzijde. Die specs. zichtbaar maken voor anderen in mijn profiel (hoekje?) is ook weer een uitdaging. Maar we komen steeds iets verder mede dankzij jouw hulp.

    Ik ben zojuist naar de door jou aangegeven (edit2) plek gegaan, maar een test kan ik daar niet uitvoeren want er worden geen codecs aangegeven. Zie screenshot (Screenshot is waarschijnlijk mislukt.) Ik prbeer het later opnieuw.
     

    Pietertje

    Portal Member
    November 23, 2011
    21
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ikheb wat meer info. Ik heb de test (codecs) van Online video's uitgevoerd en de enige extensie die door de test komt is WMV. De andere FLV, MP4, AVI, en MOV geven een error message: Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden. Dat gebeurt op genoemd systeem onder XPProSP3. Ik heb MP ook gëinstalleerd op mijn Laptop onder VISTA en daar lopen die tests wel. Wat betekent het overigens als hij door de tests komt en ook wanneer dat niet gebeurt? Zijn de codecs dan niet gëinstalleerd of is er iets anders aan de hand?
     

    doskabouter

    Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    4,583
    2,972
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Volgens mij is het in het overgrote deel zo dat als ie niet door de test heen komt, de codecs niet of niet goed geinstalleerd zijn.

    Heb je eventueel andere mediaplayers geinstalleerd waar je eens een avi of flv mee af kan spelen?
    Ik denk nl dat je de MPUrlSource mist omdat de installatie van onlinevideos nog wel eens wilde haperen. Had je die link ook bekeken uit mijn vorige post?
     

    Pietertje

    Portal Member
    November 23, 2011
    21
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik had inderdaad de link in je antwoord van 23/01 nog niet bekeken. Nu ik dit gedaan heb ben ik wel even geschrokken want ik vind het een nogal technisch verhaal, althans voor mij. Ik ga het nog eens nader bekijken en kom dan ongetwijfeld met vragen.

    Ik heb op de link gekeken en hier zijn mijn eerste ervaringen. FLV player wil niet installeren. Melding: Unable to initialize installer GUI. Ik heb tevens Grafhstudio gëinstalleerd. Ik vind geen MPUrlSource filter, wel MediaPortal IPTV source filter, audio switcher,DVD sub 2, file reader, filewriter en TS writer. Dus ik kan niet de actie 'unregister' uitvoeren. Vraag is dus: Waarom heb ik geen MPUrlSource filter en hoe kom ik aan de link voor een 'new installer'? (zie artikel in de link). Ik heb nog wel wat vragen maar die komen wel als het bovenstaande is opgelost.
     

    doskabouter

    Development Group
  • Team MediaPortal
  • September 27, 2009
    4,583
    2,972
    Nuenen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik zie nu inderdaad dat er geen installer bij staat. Ik denk dat je even aan offbyone een installer moet vragen
     

    Pietertje

    Portal Member
    November 23, 2011
    21
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik heb van offbyone de laatste installer gekregen en gëinstalleerd. In GraphStudio zie hem nu ook staan. Wat echter nog steeds niet lukt is het installeren van b.v. FLVplayer. Ik krijg dan nog steeds de error message: Unable to initializeinstaller GUI. Heeft dat enige invloed op het functioneren van MP en wat is sowieso de betekenis van die melding?

    Ik was vergeten de codectest te doen. Ik heb die zojuist gedaan met het volgende resultaat:
    FLV: test is OK
    MP4: zwart scherm, geen melding verder
    AVI: melding, niet nader omschreven fout
    WMV: test wordt niet afgemaakt (hangt)
    MOV: melding, er is een onverwerkte uitzondering opgetreden

    Is er een verband tussen dit resultaat en het bericht: Unable to initialize installer GUI?
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom