Kanaalnummering NetID 5555 (1 Viewer)

RM59

Portal Member
May 30, 2015
9
0
62
Home Country
Netherlands Netherlands
LS,

recent heb ik in mijn PC een Digital Devices CT2 met AlphaCrypt CAM CI+ geplaatst; dit werkt in het algemeen goed.
Het zoeken naar zenders verliep in principe probleemloos (Ziggo NID 5555 - Roosendaal), maar de nummering die MediaPortal TV Server Configuration vindt bij TV Channels is sterk afwijkend van wat de "huiskamer TV" afgestemd op Ziggo (474MHz/NetID5555) laat zien.
Bijvoorbeeld de NPO 1, 2, 3, RTL4, 5 HD-zenders worden door Ziggo aangeboden op de kanaalnummers 1, 2, 3 et cetera; MediaPortal vindt dezelfde zenders op 925, 926, 927 et cetera.
Bij de digitale radiokanalen lijkt er geen verschil te zijn.
Is dit normaal of wat is de reden van deze verschillen?

Daarnaast komen enkele HD kanalen (bijv Disney HD, maar ook CNN) in het geheel niet door (melding 'Timeshift' oid).
Is hier een oplossing voor?

Ik ben een relatief onervaren gebruiker dus mogelijk heb ik niet altijd de juiste instellingen of opties gekozen.
Suggesties, tips & tricks welkom; bij voorbaat dank!

M vr gr,

René Meijn
Hoeven

DBE

New Member
May 3, 2012
4
0
38
Home Country
Netherlands Netherlands
Hi René,

Dit heb ik ook, ik verwijder de kanalen die ik niet in mijn abbo hebt en waarvan al een HD zender is. De HD kanalen die ik over houd verander ik qua zendernummer.
Zo blijft mijn EPG schoon en op volgorde.

RM59

Portal Member
May 30, 2015
9
0
62
Home Country
Netherlands Netherlands
Hi DBE,

dank voor de tip; zo blijft de kanalenlijst inderdaad overzichtelijk.
Alleen heb ik tot nu toe de ervaring dat niet alle HD-kanalen werken.
Bijvoorbeeld, Disney XD HD doet het gewoonweg niet (melding over 'Timeshift' of iets dergelijks); zo zijn er nog enkele HD-kanalen met een 'Timeshift'-probleem.
Is dit uniek voor mijn situatie/installatie of is er een oplossing voor?

M vr gr,

René Meijn
Hoeven

Users who are viewing this thread

Similar threads

ik heb er in het verleden hier C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters\dvbc een file bijgezet en dat werkte voor mij prima. Het kan natuurlijk zijn dat er bij jouw nog andere kastjes tussen zitten die het eea lastiger maken...
ik heb er in het verleden hier C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters\dvbc een file bijgezet en dat...
is er een mogelijkheid om je eigen zoeklijst in mediaportal te plaatsen voor dvb-c ik heb hier namelijk glasvezel en alle...
Replies
1
Views
2K
ik denk niet firedtv een afwijking heeft, maar dat Ziggo weer eens een wijziging heeft doorgevoerd, normale settop boxen compenseren dat automatisch. Vandaar ook die global tuninglist :) want werd er gek van dat er opeens als je F1 wilde kijken Sport1 pleitos was :)
ik denk niet firedtv een afwijking heeft, maar dat Ziggo weer eens een wijziging heeft doorgevoerd, normale settop boxen...
Zins het combineren van ziggo met upc heb ik problemen met een aantal zenders. Het gaat om SBS6, SBS9, NET5 en ook FOX dacht ik...
Replies
4
Views
2K
ok
ok
Pas een Intel NUC 6i3syh aangeschaft om een oude HP Desktop te vervangen die als HTPC achter mijn TV staat. Tijdens de installatie...
Replies
1
Views
9K
Even een update. Ik heb het inmiddels, met behulp van tweakers.net, weer werken. Het probleem lag in OScam. Ik moest iets toevoegen in de config: Het gaat met name om de chid. Gezien ik een standaard basis pakket had is bovenstaande voldoende. Mocht je meer pakketten hebben dan moet je chid uitbreiden met het pakket die je hebt...
Even een update. Ik heb het inmiddels, met behulp van tweakers.net, weer werken. Het probleem lag in OScam. Ik moest iets...
Ziggo zet heel Nederland op NID 5555 Ik heb de XML aangepast zodat die voor iedereen weer zou moeten werken. (heel NL in één file)...
Replies
15
Views
6K
I can check. Lost everything after 27-02/ Ok, so new scan using these settings will work. I can check the logfile afterwards. tnx.
I can check. Lost everything after 27-02/ Ok, so new scan using these settings will work. I can check the logfile afterwards. tnx.
Ook hier (Woudrichem) enkele weken geleden de grote Ziggo kanalenwissel goocheltruck gehad. MP een full scan laten doen voor alle...
Replies
1
Views
1K
Top Bottom