Kanalen blijven versleuteld (2 Viewers)

Feli-X

New Member
May 5, 2014
2
1
51
Home Country
Netherlands Netherlands
Hallo,

Ik heb mediaportal op een windows 8.1 OS geinstalleerd.
Ik heb een Anysee E30 D DVBC en T tuner en gebruik Digitenne.
Intussen heb ik heb ik de Anysee aan de praat en met de bijgeleverde client, kan ik versleutelde
kanalen als RTL4 etc. zien als ik de smartcard van Digitenne in de Anysee stop. Werkt dus goed!

Alleen, ik wil Mediaportal gebruiken, de client van Anysee ziet er niet uit. In Mediaportal zie ik ook alle beoogde zenders.
Ik kan alleen de versleutelde kanalen niet ontsleutelen. De niet versleutelde kanalen als Nederland 1 kan ik gewoon zien, maar RTL4 bijv. niet. Deze blijft versleuteld. Dit moet dus een configuratieinstelling in MP zijn, omdat met de client van Anysee alles werkt. Ik kan de oplossing echter niet vinden.

Heb op een tab van de TV-server (de Anysee) de CAM module aangevinkt, en diverse settings geprobeerd als Astoncrypt, verschillen in het aantal tegelijkertijd te decoden channels (volgens mij moet ie op 1 staan)... Geen resultaat...
De commerciele kanalen blijven versleuteld.... Iemand een idee??

Bij voorbaat dank!!
MvG,
Felix van Hoof
 

HomeY

Test Group
  • Team MediaPortal
  • February 23, 2008
    6,475
    4,645
    49
    ::1
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Hallo en welkom Felix ;)

    Kijk hier eens naar, is wel een handleiding in combinatie met 4TR (heet nu Argus), maar misschien kan je er bruikbare info uit halen.
    @powermarcel10 kan je vast beter helpen aangezien hij die handleiding geschreven heeft.
     

    Feli-X

    New Member
    May 5, 2014
    2
    1
    51
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Hé dankjewel Jeroen!

    Gisterenavond al een heel eind gekomen. Alleen kon ik for the record 1.6.0.0. niet vinden, maar wel 1.7.0.0. Vreemd genoeg kon ik van deze versie het record management console niet openen... Kreeg een melding bij opstarten dat versie 1.7.0.0. TE oud was, en of ik de laatste versie wilde downloaden. Vreemd!
    Wellicht werkt het niet op windows 8.1? Ga van het weekend proberen met een argus versie en kijken of ik verder kom.

    V.w.b. de Acamd is het me nog gelukt om het register bij te werken met het mdapifilter... kreeg eerst geen toegang hiertoe... Als anderen hier ook zoeken: ga in windows 8.1 naar je apps, vindt je opdrachtprompt helemaal rechts, klik vervolgens eerst met de rechtermuis toets op de snelkoppeling en klik vervolgens onderaan in het scherm op 'gebruik als administrator' (of iets dergelijks). Anders krijg je niet de benodigde schrijfrechten....

    Dus Jeroen i.i.g. bedankt voor je hulp en Marcel Visser natuurlijk ook voor de handleiding!

    Groet,

    Felix
     

    HomeY

    Test Group
  • Team MediaPortal
  • February 23, 2008
    6,475
    4,645
    49
    ::1
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    ga in windows 8.1 naar je apps, vindt je opdrachtprompt helemaal rechts, klik vervolgens eerst met de rechtermuis toets op de snelkoppeling en klik vervolgens onderaan in het scherm op 'gebruik als administrator' (of iets dergelijks). Anders krijg je niet de benodigde schrijfrechten....
    Of gebruik 'Windows Key + X', dan 'A' vanaf je desktop en je hebt je command prompt met admin rechten :)
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom