[solved] - Mediaportal (1 oder 2) Installation mit Fehler bei DirectX9.0 unter Windows 10

Discussion in 'General Support' started by florneggli, April 15, 2019.

Loading...
  1. florneggli

florneggli New Member

Ratings:
    +1 / 0
    Home Country:
    Germany Germany
    Ich habe nach einer Hardware-Erneuerung versucht, auf einem WIndows 10 (Build 1809) PC, Mediaportal 1 oder 2 zu installieren.
    In beiden Fällen wurde durch die Installer versucht DirectX9.0c zu installieren, was fehl schlägt (das Setup für DirectX9.0c ist nicht für Windows 10 supportet).
    Auf dem PC zeigt DXdiag "DirectX12" als installiert an.

Wie kommt man zu einer erfolgreichen Mediaportal-Installation unter W10 ?

Mediaportal habe ich bisher unter Windows 7 viele Jahre problemlos nutzen können.

• Like Like x 1
  2. Google AdSense Guest Advertisement

to hide all adverts.
  3. HTPCSourcer
    • Team MediaPortal
    • Administrator

HTPCSourcer MP2 Product Manager

Ratings:
    +2,403 / 22
    Home Country:
    Germany Germany
    Show System Specs
    Hallo,

ich habe erst gestern erfolgreich eine Installation unter Windows 10 1809 durchgeführt.

Wenn der Installer nicht arbeitet, kannst du versuchen das Paket händisch zu installieren:
    Download DirectX End-User Runtimes (June 2010) from Official Microsoft Download Center

Anschließend den (MP2-)Installer erneut probieren. Wenn es dann immer noch nicht funktioniert, bitte die Installation mit setuplogging.bat starten, das Log-File zippen und hier hochladen.

4. Threadmarks: DirectX 9.0 Installtionsproblem
    florneggli

florneggli New Member

Ratings:
    +1 / 0
    Home Country:
    Germany Germany
    Da auch die separate Installation von DirectX9.0c (LInk von oben) nicht erfolgreich war, habe ich Windows 10 noch einmal frisch aufgesetzt. Danach lief dann auch die DirectX Installation fehlerfrei.

Loading...
Loading...

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice
  • About The Project

The vision of the MediaPortal project is to create a free open source media centre application, which supports all advanced media centre functions, and is accessible to all Windows users.

In reaching this goal we are working every day to make sure our software is one of the best.

• Support MediaPortal!

The team works very hard to make sure the community is running the best HTPC-software. We give away MediaPortal for free but hosting and software is not for us.

Care to support our work with a few bucks? We'd really appreciate it!