home
products
contribute
download
documentation
forum
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
All posts
Latest activity
Members
Registered members
Current visitors
Donate
Log in
Register
What's new
Search
Search
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Search titles only
By:
Menu
Log in
Register
Navigation
Install the app
Install
More options
Contact us
Close Menu
Forums
Language specific support
Deutsches MediaPortal Forum
Plugins & Skins für das MediaPortal
Plugins & Erweiterungen
Mein Weg zur perfekten Moving Pictures Datenbank
Contact us
RSS
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Reply to thread
<blockquote data-quote="Alucard74" data-source="post: 1086476" data-attributes="member: 148476"><p>Um mit moving Pictures sowohl nfo als auch die jpg daten local zu laden habe ich folgende Einstellungen vorgenommen:</p><p></p><p>Import Settings:</p><p>Movie Details:</p><p>x bei "Scan movie folder for info files with the following extensions:"</p><p>nfo;txt</p><p></p><p>Artwork:</p><p>x bei "Search movie folders for cover art named": %filename%.jpg (manuell eingetragen)</p><p>x bei "Search movie folders for backdrops named" %filename%.fanart.jpg (manuell eingetragen)</p><p></p><p>Data Sources:</p><p>o Manually manage movie data sources:</p><p>Movie Details: XBMC (Local)</p><p>Covers: Local Data</p><p>Backdrops: Local Data</p><p></p><p>Ich habe nicht für jeden Film einen Ordner angelegt.</p><p>Die nfo und jpg's habe ich mit MediaElch erstellt/ergänzt.</p><p></p><p>Ich habe alle ergänzungen, wie uncut, DC, Extendet Edition... ans ende gestellt:</p><p>Filmname (jahr Auflösung uncut...)</p><p></p><p>Ich habe ausserdem darauf geachtet, das in der nfo der Titel gleich dem Filmnamen ist. Ansonsten muste ich in Moving Pictures die auswahl noch mal bestätigen. (Grüner Haken)</p><p></p><p>Daten auf HDD Beispiel:</p><p>Die Reise zum Mittelpunkt der Erde (2008 1080p uncut).fanart.jpg</p><p>Die Reise zum Mittelpunkt der Erde (2008 1080p uncut).jpg</p><p>Die Reise zum Mittelpunkt der Erde (2008 1080p uncut).mkv</p><p>Die Reise zum Mittelpunkt der Erde (2008 1080p DL).nfo</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Alucard74, post: 1086476, member: 148476"] Um mit moving Pictures sowohl nfo als auch die jpg daten local zu laden habe ich folgende Einstellungen vorgenommen: Import Settings: Movie Details: x bei "Scan movie folder for info files with the following extensions:" nfo;txt Artwork: x bei "Search movie folders for cover art named": %filename%.jpg (manuell eingetragen) x bei "Search movie folders for backdrops named" %filename%.fanart.jpg (manuell eingetragen) Data Sources: o Manually manage movie data sources: Movie Details: XBMC (Local) Covers: Local Data Backdrops: Local Data Ich habe nicht für jeden Film einen Ordner angelegt. Die nfo und jpg's habe ich mit MediaElch erstellt/ergänzt. Ich habe alle ergänzungen, wie uncut, DC, Extendet Edition... ans ende gestellt: Filmname (jahr Auflösung uncut...) Ich habe ausserdem darauf geachtet, das in der nfo der Titel gleich dem Filmnamen ist. Ansonsten muste ich in Moving Pictures die auswahl noch mal bestätigen. (Grüner Haken) Daten auf HDD Beispiel: Die Reise zum Mittelpunkt der Erde (2008 1080p uncut).fanart.jpg Die Reise zum Mittelpunkt der Erde (2008 1080p uncut).jpg Die Reise zum Mittelpunkt der Erde (2008 1080p uncut).mkv Die Reise zum Mittelpunkt der Erde (2008 1080p DL).nfo [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
Post reply
Forums
Language specific support
Deutsches MediaPortal Forum
Plugins & Skins für das MediaPortal
Plugins & Erweiterungen
Mein Weg zur perfekten Moving Pictures Datenbank
Contact us
RSS
Bottom