Overstappen naar sateliet (1 Viewer)

Peter2

MP Donator
  • Premium Supporter
  • September 18, 2006
    848
    53
    Home Country
    Belgium Belgium
    Hallo iedereen,

    Momenteel heb ik nog een analoge tv kaart en enkel het analoge kabel signaal maar ben aan het kijken om over te stappen naar satelliet.
    Dit is een heel nieuw domein voor mij en ben volop bezig om me hierover wat in te lezen.
    In deze discussie https://forum.team-mediaportal.com/...-tuner-multiple-channels-simultaneous-104316/ ben ik al een aantal dingen te weten gekomen.

    Zijn er hier gebruikers die dit met hun HTPC al gebruiken en evt ook nog via tv vlaanderen?
    Graag jullie meningen/ervaringen, hier of in het engelstalig gedeelte.

    Alvast bedankt!
    P.
     

    b5draw

    Portal Member
    November 18, 2011
    21
    1
    43
    Home Country
    Belgium Belgium
    Hallo Peter,

    Ik heb er geen ervaring mee maar bevind me in dezelfde situatie als jou. Na het recente schrappen van nog eens 4 analoge zenders ben ik ook van plan om over te schakelen naar satelliet via TV Vlaanderen. Momenteel zit ik nog in de verkenningsfase: kan het op PC met Mediaportal, welke hardware heb ik nodig, kan het met TV Vlaanderen, enz.

    Ik denk dat het hiermee zou moeten lukken:
    http://www.tbsdtv.com/products/tbs6928-dvb-s2-tv-tuner-ci-pcie-card.html
    Daar kan je dan een TV Vlaanderen smartcard inpluggen.

    Als ik echter kijk naar de info op de MediaPortal wiki:
    http://wiki.team-mediaportal.com/TV-Server/tvcards
    Staat deze kaart er bij maar staat bij CI/CAM support op No ...

    Echt veel informatie heb ik jammer genoeg nog niet gevonden. Ik ben eigenlijk zelf ook op zoek naar iemand die TV Vlaanderen in combinatie met Mediaportal effectief al gebruikt. Ik hou je zeker op de hoogte van mijn zoektocht naar informatie.
     

    ikke

    Portal Member
    April 13, 2006
    14
    4
    Home Country
    Belgium Belgium
    Hallo Peter,

    Ik heb TV VLaanderen werkende op mediaportal. Ik gebruik de volgende DVB card:
    Technotrend S2-3200 HDTV-S2 + Budget-CI + TT-Viewer
    In deze dvb card kan je de TV Vlaanderen CAM steken. Je kan met de TV Vlaanderen CAM en smart card max 2 kanalen tegelijkertijd decoderen van dezelfde transponder. Dit wil zeggen dat je bv 2BE en VT4 tegelijkertijd kan kijken. Een HD en VT4 tegelijkertijd zal niet lukken omdat deze op een andere transponder zitten. Deze DVB card werkt met SD en HD zenders. Je kan de technotrend vinden in de dvbshop.net webwinkel.

    Ikke
     

    JochenAndries

    Portal Member
    September 17, 2009
    15
    1
    46
    Koksijde
    Home Country
    Belgium Belgium
    Hallo Peter,
    Ik heb TV VLaanderen werkende op mediaportal. Ik gebruik de volgende DVB card:
    Technotrend S2-3200 HDTV-S2 + Budget-CI + TT-Viewer
    In deze dvb card kan je de TV Vlaanderen CAM steken. Je kan met de TV Vlaanderen CAM en smart card max 2 kanalen tegelijkertijd decoderen van dezelfde transponder. Dit wil zeggen dat je bv 2BE en VT4 tegelijkertijd kan kijken. Een HD en VT4 tegelijkertijd zal niet lukken omdat deze op een andere transponder zitten. Deze DVB card werkt met SD en HD zenders. Je kan de technotrend vinden in de dvbshop.net webwinkel.
    Ikke

    Goedemorgen,
    Wij hebben ook al 't één en 't ander geprobeerd...
    Momenteel gebruiken we de Topfield 7710 nog om sateliet te kijken. Onze situatie : 4LNB's met telkens twee uitgangen. Nu zouden we graag overstappen naar de "complete" MediaPortal oplossing zodat de Topfield begraven kan worden. Echter hoe los je het probleem op met de twee (of meerdere) tuners ?
    Beiden moeten over de CAM kunnen beschikken en als ik correct ben, is card-sharing niet meer mogelijk.

    Het budget speelt zo geen rol, het moet alleen werken (minstens twee tuners, SD en HD kanalen, free en paid channels, EGP enz enz)
     

    ikke

    Portal Member
    April 13, 2006
    14
    4
    Home Country
    Belgium Belgium
    Ik heb 2 Satteliet tuners met elk een CAM en smartcard. Bij TV Vlaanderen kan je een tweede smartcard abonnement hebben voor 4 euro per maand. Dus ik heb niet de moeite genomen om card sharing en dergelijke te proberen :). Enigste waar je rekening mee moet houden is dat je 2de smartcard voor 4euro/maand alleen alle vlaamse zenders kan decoderen. Dit kan je allemaal fijn configureren in Mediaportal.

    Ikke
     

    ikke

    Portal Member
    April 13, 2006
    14
    4
    Home Country
    Belgium Belgium
    Ik heb nooit een vergelijkende test gedaan. Maar ik vind het beeld vloeiend en van goede kwaliteit, zeker de HD zenders. Onlangs zijn 2BE, VT4, .. en nog een aantal andere zenders bij TV VLaanderen overgestapt op H.264 ipv Mpeg2. Hierdoor is beeldkwaliteit ook beter.
    Ik gebruik SAF6 als decoders in MP. Deze geven de beste kwaliteit volgens mij.

    Ikke
     

    Berns

    Portal Pro
    July 27, 2009
    155
    11
    Home Country
    Belgium Belgium
    Peter,
    Sinds 3 jaar gebruik ik 2x DigitalEverywhere Floppy-DTV-S2 met Aston Seca CAM en TVV CIMs. Dat werkt eigenlijk perfect. Zelfs als ik naar bijvoorbeeld VTM-HD of ITV1-HD kijk. Het beeld is zeer stabiel, en de kwaliteit is zeker beter dan analoog. Bij het begin van mijn installatie heb ik gebruik gemaakt van een gewone ontvanger, en het beeld op de TV is niet beter/slechter dan met een HTPC.

    Jochen,
    Ik overweeg sterk om een 3e ontvanger te steken, om specifiek een schotel te richten op 23.5, nu dat TVV toch alle vlaamse zenders daarop heeft gezet in mpg4 formaat. Mijn aandacht gaat ook naar Technotrend. Dus:
    -Heb je je ontvanger al aangeschaft?
    -Heb je TV Vlaanderen draaien?
    -Welke CAM gebruik je?
     

    wouter1971

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • November 19, 2008
    911
    143
    Purmerend, Holland
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    TV Vlaanderen is net als CanalDigitaal. Werkt prima via Technotrend of in mijn geval FloppyDTV, gewoon even in de wiki kijken welke kaarten ondersteund worden in Mediaportal. Ik heb zelf ook Astoncrypt kaarten. Vanwege de dual channel mogelijkheid. Succes, het lukt vast en het beeld is super. Hier draai ik op 55 inch 3D tv. Heerlijk zo'n alles in 1 oplossing met MediaPortal. Kinderen kunnen er ook prima mee werken en vrouw ook.
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom