Problemen na combinatie ziggo/upc (1 Viewer)

webrazor

Portal Member
December 28, 2008
7
0
Home Country
Netherlands Netherlands
Zins het combineren van ziggo met upc heb ik problemen met een aantal zenders. Het gaat om SBS6, SBS9, NET5 en ook FOX dacht ik. Deze zenders werken heel slecht in de HD variant door blokjes in het beeld of soms gewoon helemaal niet. De zenders werken wel een stuk beter bij de oude SD variant maar ook niet altijd helemaal lekker. Zijn er meer mensen met dit probleem?
 

Pascal

Portal Pro
February 1, 2007
99
7
IJsselmuiden
Home Country
Netherlands Netherlands
Ja dat ervaar ik ook. Het grootste probleem heb ik met FOX HD, maar de meeste zenders hebben af en toe last van een hikje. Bij mijn ouders thuis hebben ze een CI+ insteek kaart in een TV en hadden ze ook problemen met oa FOX. Daar hadden ze redelijk wat splitters gebruikt (voor tv boven enzo). Door het sterkste signaal naar de TV te laten gaan is het daar verholpen. Ook spreekt ziggo zelf over bekabeling nakijken.

Heb zelf al geprobeerd:

- Bekabeling vervangen door goede kwaliteit
- Connectors opnieuw erop gezet voor de zekerheid (allemaal volledig afgeschermde pluggen met schroefdraad)
- Met antenne versterker en zonder ervoor.
- Rechtstreeks (zonder splitter tbv internet) aangesloten, maar dat helpt ook niet.

Op zich kijk ik niet zoveel FOX, maar het moet toch gewoon goed kunnen werken zonder de hikjes bij de andere kanalen?

Heeft er iemand nog een tip?
 

limpwhizkid

Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • February 22, 2008
    575
    77
    on your IPC$
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ja dat ervaar ik ook. Het grootste probleem heb ik met FOX HD, maar de meeste zenders hebben af en toe last van een hikje. Bij mijn ouders thuis hebben ze een CI+ insteek kaart in een TV en hadden ze ook problemen met oa FOX. Daar hadden ze redelijk wat splitters gebruikt (voor tv boven enzo). Door het sterkste signaal naar de TV te laten gaan is het daar verholpen. Ook spreekt ziggo zelf over bekabeling nakijken.

    Heb zelf al geprobeerd:

    - Bekabeling vervangen door goede kwaliteit
    - Connectors opnieuw erop gezet voor de zekerheid (allemaal volledig afgeschermde pluggen met schroefdraad)
    - Met antenne versterker en zonder ervoor.
    - Rechtstreeks (zonder splitter tbv internet) aangesloten, maar dat helpt ook niet.

    Op zich kijk ik niet zoveel FOX, maar het moet toch gewoon goed kunnen werken zonder de hikjes bij de andere kanalen?

    Heeft er iemand nog een tip?
    Ik heb ook alles moeten nalopen na de switch naar upc :(
    Maar lijkt erop dat je alles al gedaan heb, ik zat in hetzelfde schuitje, maar check die schroefdraad aansluiting nog eens goed, "het jasje" houdt hem wel goed vast dus ook al lijkt het alsof die vast zit , kan het koperdraadje er nog los tegenaan contact maken ipv dat deze goed vast geschroefd zit met dat kleine schroefje.Als je de kabel scheef uit het jasje tilt, moet deze nog steeds vastzitten, check dat maar eens.

    Althans dat was bij mij uiteindelijk het probleem :) was het altijd maar zo simpel ..
     

    Pascal

    Portal Pro
    February 1, 2007
    99
    7
    IJsselmuiden
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Heb nu iets interessants ontdekt. Bijvoorbeeld Fox HD zit volgens de transponderlijst op frequentie 394000. Echter als ik deze frequentie aanpas in 393000 ben ik helemaal blokvrij!

    Ik kwam hier achter door jouw transponderlijst te gebruiken waarin alle frequenties zitten:

    https://forum.team-mediaportal.com/threads/tuninglist-netherlands-ziggo-all-regions.130543/

    Het lijkt dus wel dat de frequenties niet helemaal matchen met de transponderlijst? Zou de firedtv een afwijking hebben?

    Bedankt daarvoor!
     

    limpwhizkid

    Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • February 22, 2008
    575
    77
    on your IPC$
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Heb nu iets interessants ontdekt. Bijvoorbeeld Fox HD zit volgens de transponderlijst op frequentie 394000. Echter als ik deze frequentie aanpas in 393000 ben ik helemaal blokvrij!

    Ik kwam hier achter door jouw transponderlijst te gebruiken waarin alle frequenties zitten:

    https://forum.team-mediaportal.com/threads/tuninglist-netherlands-ziggo-all-regions.130543/

    Het lijkt dus wel dat de frequenties niet helemaal matchen met de transponderlijst? Zou de firedtv een afwijking hebben?

    Bedankt daarvoor!
    ik denk niet firedtv een afwijking heeft, maar dat Ziggo weer eens een wijziging heeft doorgevoerd, normale settop boxen compenseren dat automatisch.
    Vandaar ook die global tuninglist :) want werd er gek van dat er opeens als je F1 wilde kijken Sport1 pleitos was :)
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom