Programmagids met Webgrab+plus (1 Viewer)

powermarcel10

Retired Team Member
  • Premium Supporter
  • November 30, 2010
    2,839
    898
    35
    Groningen
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Het programma lijkt in beginsel leuk.

    Maar na 2 uur stoeien om het aan de praat te krijgen. Heb ik het toch maar opgegeven.

    Is het mogelijk dat ik een n00b handleiding krijg? Want vooralsnog snap ik er de ballen niet van...

    Groeten Driesser

    Heb ook best een tijdje mee zitten stoeien maar heb nu de volgende zenders voor elkaar:
    NED1
    NED2
    NED3
    RTL4
    RTL5
    SBS6
    RTL7
    RTL8
    NET5
    Veronica/Disney XD
    Comedy Central/Kindernet
    Nickelodeon
    Cartoon Network/TCM
    Animal Planet/TLC
    Discovery Channel
    Discovery HD Showcase
    National Geographic
    History
    Film1 Premiere
    Film1 Action
    Film1 Family
    Film1 Festival
    Eredivise Live 1
    Eurosport
    Sport1 Live
    Omroep Gelderland
    RTV Oost
    Omroep Zeeland
    Omrop Fryslan
    RTV Drenthe
    RTV Noord
    Consumenten 24
    Geschiedenis 24
    Holland Doc 24
    Humor TV 24

    Ook zitten er nog een aantal belgische, duitse en engelse zenders bij.

    Zal hem hier bijvoegen zodat je de config alleen maar hoeft te overschrijven. Als je gebruik maakt van mediaportal als tv server dan moet je hem daar importeren. Ik weet niet precies waar aangezien ik fortherecord gebruik als tv server.

    Bij mij staat de config file in: C:\ProgramData\ServerCare\WebGrab\WebGrab++.config.xml

    Deze moet je vervangen voor het document wat ik als bijlage heb toegevoegt en dan kan dan start je webgrab via:
    C:\Program Files (x86)\ServerCare\WebGrab+Plus\WebGrab+Plus.exe

    Hierna zal een batch bestand gaan lopen en zal de gids informatie worden opgehaald. Dit duurt aardig lang en als hij klaar is dan is er een bestand aangemaakt in de volgende map:
    C:\ProgramData\ServerCare\WebGrab

    het bestand heet guide.xml

    deze kan je dan kopieren naar de betreffende map van mediaportal of van fortherecord.
    Voor fortherecord is de map:
    C:\Program Files (x86)\For The Record\Services\XMLTV

    Daar plak je het bestand dan en daarna zal for the record het bestand verder importeren. Mocht er iets niet lukken laat het dan even weten. Vermeld dan ook even of je mediaportal of fortherecord gebruikt.

    Ik zou voor 4TR ook graag een alternatieve grabber gebruik om zo indien mogelijk meer dagen EPG binnen te kunnen halen. Nu is dit standaard maar 2. Meer dagen (bijvoorbeeld een week) zou handig zijn voor bijvoorbeeld het plannen van een toekomstige opname..

    Kan je me vertellen hoeveel dagen jou bestand de EPG uitleest? Is het verder gewoon een kwestie van dit bestand in C:\Program Files (x86)\For The Record\Services\XMLTV plakken, en in de configuratie aan te geven dat xmltv DVB overschrijft? Of dien ik ook nog een los programma te installeren..

    Ben al n stapje verder.. Heb WEBgrab+ plsu geinstalleerd (versie 1.09) alleen crashte het programma telkens als ik het opstarte.. Wat bleek; de programdata folder was helemaal niet aangemaakt. Dit heb ik handmatig gedaan, alle .ini bestanden er heen gekopieerd, en de xml file uit dit topic er in geplakt.. Hij is nu aan het scannen.. Duurt wel even zo te zien.. Het bestand guide.xml is nog niet aangemaakt, dus ik hoop dat hij dat straks doet als hij klaar is met scannen.. Tegen die tijd meld ik me wel weer...
     

    Driesser

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • July 2, 2008
    25
    2
    Breda
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Bij het installeren moet de installtie bestanden even op c: zetten

    Je kunt zelf instellen hoeveel dagen er vooruit gekeken dient te worden. Bij mij is dit 6 dagen. Omdat tvgids.nl er vaak maar 6 of 7 heeft.

    Ik maak alleen gebruik van mp. Mike gebruikte nog een ander programm.

    In het config bestand dat ik gepost heb staat alles klaar voor mp.

    Succes.
     

    astrapowerrr

    Portal Pro
    May 21, 2008
    180
    13
    47
    ijsselstein
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    als je de epg importeert vanuit webepg dus tvgids neem ik aan.. staat er dan bij de series zoals bijvoorbeeld csi welke aflevingsnaam en welk afleverings nummer?
    bij mijn kabelprovider kom ik nier verder als de naam en ik wil graag de opgenomen series importeren in mijn tvseries plugin.
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom