Het programma lijkt in beginsel leuk.
Maar na 2 uur stoeien om het aan de praat te krijgen. Heb ik het toch maar opgegeven.
Is het mogelijk dat ik een n00b handleiding krijg? Want vooralsnog snap ik er de ballen niet van...
Groeten Driesser
Heb ook best een tijdje mee zitten stoeien maar heb nu de volgende zenders voor elkaar:
NED1
NED2
NED3
RTL4
RTL5
SBS6
RTL7
RTL8
NET5
Veronica/Disney XD
Comedy Central/Kindernet
Nickelodeon
Cartoon Network/TCM
Animal Planet/TLC
Discovery Channel
Discovery HD Showcase
National Geographic
History
Film1 Premiere
Film1 Action
Film1 Family
Film1 Festival
Eredivise Live 1
Eurosport
Sport1 Live
Omroep Gelderland
RTV Oost
Omroep Zeeland
Omrop Fryslan
RTV Drenthe
RTV Noord
Consumenten 24
Geschiedenis 24
Holland Doc 24
Humor TV 24
Ook zitten er nog een aantal belgische, duitse en engelse zenders bij.
Zal hem hier bijvoegen zodat je de config alleen maar hoeft te overschrijven. Als je gebruik maakt van mediaportal als tv server dan moet je hem daar importeren. Ik weet niet precies waar aangezien ik fortherecord gebruik als tv server.
Bij mij staat de config file in: C:\ProgramData\ServerCare\WebGrab\WebGrab++.config.xml
Deze moet je vervangen voor het document wat ik als bijlage heb toegevoegt en dan kan dan start je webgrab via:
C:\Program Files (x86)\ServerCare\WebGrab+Plus\WebGrab+Plus.exe
Hierna zal een batch bestand gaan lopen en zal de gids informatie worden opgehaald. Dit duurt aardig lang en als hij klaar is dan is er een bestand aangemaakt in de volgende map:
C:\ProgramData\ServerCare\WebGrab
het bestand heet guide.xml
deze kan je dan kopieren naar de betreffende map van mediaportal of van fortherecord.
Voor fortherecord is de map:
C:\Program Files (x86)\For The Record\Services\XMLTV
Daar plak je het bestand dan en daarna zal for the record het bestand verder importeren. Mocht er iets niet lukken laat het dan even weten. Vermeld dan ook even of je mediaportal of fortherecord gebruikt.
Ik zou voor 4TR ook graag een alternatieve grabber gebruik om zo indien mogelijk meer dagen EPG binnen te kunnen halen. Nu is dit standaard maar 2. Meer dagen (bijvoorbeeld een week) zou handig zijn voor bijvoorbeeld het plannen van een toekomstige opname..
Kan je me vertellen hoeveel dagen jou bestand de EPG uitleest? Is het verder gewoon een kwestie van dit bestand in C:\Program Files (x86)\For The Record\Services\XMLTV plakken, en in de configuratie aan te geven dat xmltv DVB overschrijft? Of dien ik ook nog een los programma te installeren..
Ben al n stapje verder.. Heb WEBgrab+ plsu geinstalleerd (versie 1.09) alleen crashte het programma telkens als ik het opstarte.. Wat bleek; de programdata folder was helemaal niet aangemaakt. Dit heb ik handmatig gedaan, alle .ini bestanden er heen gekopieerd, en de xml file uit dit topic er in geplakt.. Hij is nu aan het scannen.. Duurt wel even zo te zien.. Het bestand guide.xml is nog niet aangemaakt, dus ik hoop dat hij dat straks doet als hij klaar is met scannen.. Tegen die tijd meld ik me wel weer...