home
products
contribute
download
documentation
forum
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
All posts
Latest activity
Members
Registered members
Current visitors
Donate
Log in
Register
What's new
Search
Search
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Search titles only
By:
Menu
Log in
Register
Navigation
Install the app
Install
More options
Contact us
Close Menu
Forums
Language specific support
Nederlandstalige MediaPortal ondersteuning
Algemene support
Tv-server stopt spontaan.
Contact us
RSS
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Reply to thread
<blockquote data-quote="armandp" data-source="post: 948829" data-attributes="member: 71896"><p>op de onderstaande pagina kun je zien welke frequentie je kan gebruiken om automatisch alle kanalen te krijgen. Ik zit zelf in het voormalige Casema gebied (5555): <a href="http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml" target="_blank">http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml</a>.</p><p> </p><p>Het horten het stoten heb ik inderdaad ook weleens (op de HD kanalen) en de oorzaak is meestal congestie bij het schrijven/lezen naar het buffer bestand op de hdd. Dit kan verschillende oorzaken hebben die vaak met andere activiteit op dezelfde disk gepaard gaat. In de meeste gevallen kan ik het verhelpen door ff een "tikkie terug" te doen, -5 seconden, en vervolgens weer tot het einde vooruit te skippen. </p><p> </p><p>Als het probleem herhaaldelijk na vaste tijden voordoet heeft het misschien te maken met de buffer bestanden (overloop naar de volgende oid)</p><p>Je kan misschien proberen wat andere waardes in te stellen voor de timeshift buffers (probeer ff wat verschillende dingen instellingen op dat gebied, kleinere buffer files bv). Ik gebruik zelf een client-server setup (mijn server met tv kaart is een WHS, 2GB DDR, verbonden in een Gbit netwerk) en ik gebruik een aparte disk speciaal voor de timeshift buffer welke ik stom genoeg ook gebruik als tijdelijke download disk.</p><p> </p><p>... aan de andere kant, als je het probleem niet hebt met 1.2.3 dan zou ik idd lekker even bij die versie blijven.</p><p>Ik heb nog niet bekeken wat er eventueel aan de TV server/client is gewijzigd om er iets zinnigs over te kunnen roepen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="armandp, post: 948829, member: 71896"] op de onderstaande pagina kun je zien welke frequentie je kan gebruiken om automatisch alle kanalen te krijgen. Ik zit zelf in het voormalige Casema gebied (5555): [url]http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml[/url]. Het horten het stoten heb ik inderdaad ook weleens (op de HD kanalen) en de oorzaak is meestal congestie bij het schrijven/lezen naar het buffer bestand op de hdd. Dit kan verschillende oorzaken hebben die vaak met andere activiteit op dezelfde disk gepaard gaat. In de meeste gevallen kan ik het verhelpen door ff een "tikkie terug" te doen, -5 seconden, en vervolgens weer tot het einde vooruit te skippen. Als het probleem herhaaldelijk na vaste tijden voordoet heeft het misschien te maken met de buffer bestanden (overloop naar de volgende oid) Je kan misschien proberen wat andere waardes in te stellen voor de timeshift buffers (probeer ff wat verschillende dingen instellingen op dat gebied, kleinere buffer files bv). Ik gebruik zelf een client-server setup (mijn server met tv kaart is een WHS, 2GB DDR, verbonden in een Gbit netwerk) en ik gebruik een aparte disk speciaal voor de timeshift buffer welke ik stom genoeg ook gebruik als tijdelijke download disk. ... aan de andere kant, als je het probleem niet hebt met 1.2.3 dan zou ik idd lekker even bij die versie blijven. Ik heb nog niet bekeken wat er eventueel aan de TV server/client is gewijzigd om er iets zinnigs over te kunnen roepen. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
Post reply
Forums
Language specific support
Nederlandstalige MediaPortal ondersteuning
Algemene support
Tv-server stopt spontaan.
Contact us
RSS
Bottom