UPC digitaal (2 Viewers)

Stranger

New Member
November 29, 2012
1
0
60
Ridderkerk
Home Country
Netherlands Netherlands
Hallo,

Sinds twee dagen gebruik ik Mediaportal. Ik ben twee dagen aan het stoeien geweest met de EPG maar die werkt nu.
Ik vind alleen de tv kwaliteit ver beneden de maat. Maar ik denk niet dat het door Mediaportal komt maar omdat het gewoon via de kabel dus een analoog signaal is.
Nu heb ik thuis UPC maar omdat ik nog lang niet alles weet wat er mogelijk is met Mediaportal stel ik hier dus de vraag.
Kan ik via Mediaportal ook digitaal tv kijken?
Ik denk bv ook aan UPC Horizon. Ik kan thuis tv kijken via Internet.
 

Joe Pizza

Portal Member
July 5, 2011
27
2
Home Country
Netherlands Netherlands
Hoi Stranger,

Ik weet dat het kan. Zelf werkend gehad met Digitenne en Ziggo. Ik weet ook dat UPC het niet kan ivm encryptie/versleuteling.

Groet,
Joe
 

mhoogenbosch

MP Donator
  • Premium Supporter
  • April 21, 2008
    308
    70
    Utrecht, Netherlands
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Hallo,

    Sinds twee dagen gebruik ik Mediaportal. Ik ben twee dagen aan het stoeien geweest met de EPG maar die werkt nu.
    Ik vind alleen de tv kwaliteit ver beneden de maat. Maar ik denk niet dat het door Mediaportal komt maar omdat het gewoon via de kabel dus een analoog signaal is.
    Nu heb ik thuis UPC maar omdat ik nog lang niet alles weet wat er mogelijk is met Mediaportal stel ik hier dus de vraag.
    Kan ik via Mediaportal ook digitaal tv kijken?
    Ik denk bv ook aan UPC Horizon. Ik kan thuis tv kijken via Internet.
    Ziggo is digitaal geen probleem. UPC wel. Er wordt bijzonder weinig over gesproken. Heb ooit een keer gelezen dat iemand het wel aan de gang heeft. Het fijne weet ik er helaas niet van. Zelf heb ik Ziggo en zal me er dus ook zeker niet in gaan verdiepen :) succes
     

    edterbak

    Portal Pro
    March 4, 2008
    2,114
    1,176
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Hoi hoi,

    Tegenwoordig geeft UPC zijn basispakket digitale TV zenders ongecodeerd door. Dit betekend dat je met een TV en ingebouwde dvb-c tuner de zenders kunt vangen.
    Ik heb het zojuist geprobeerd met mijn relatief oude Sony 32D3000. Werkt prima.

    Alleen, Ik krijg het niet voor elkaar in Mediaportal Zelf.
    Dus me TV ziet alle zenders, MP enkele (~12 stukds ofzo die unencripted zijn.) In de PC zit een TwinHan / Azurewave Mantis 2033 zonder CI.
    Heeft iemand een tip?
     

    edterbak

    Portal Pro
    March 4, 2008
    2,114
    1,176
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Hey, dank je voor je reactie alvast!
    Ik weet overigens niet wat nu ECHT de juiste plek is om dit te posten, misschien een geschiktere TV support hoek. Maar dat kan altijd nog.

    Antwoord.
    Ja. Unencripted kanalen kan ik zien. Maar, ik zie ze lang niet allemaal. Hieronder een screenshot van wat ik gevonden heb.
    Let op. Ik heb alle unencripted kanalen naar boven verplaatst. De rest er onder is encripted.

    Misschien dat het helpt, ik heb mijn huidige scan resultaat geëxporteert. Zie ook bijlage.

    Kun jij er chocola van maken?

    Ter info:
    Provider: UPC NL
    Plaats: Vlaardingen
    Activeringscode 240 (al geactiveerd via TV/UPC box volgens mij, geen issue)
    NetwerkID: 50146
     

    Attachments

    • SCAN.png
      SCAN.png
      95.3 KB
    • export.xml
      180.4 KB
    Last edited:

    edterbak

    Portal Pro
    March 4, 2008
    2,114
    1,176
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Klopt.
    OP me tv zit ik nu unencripted te kijken naar NED 1.
    De hele reeks Ned 1-3, RTL45678, sbs6,net5,bbc12,Éen/Canvas, discovery... kortom het hele basispakket zou ik moeten kunnen zien. via de PC (DVB-C kaart Twinhan/Azurewave Mantis 2033.


    Het vage is dus dat me TV, met inbuild dvb-c tuner en upcbox uit/niet aangesloten, het gewoon goed doet. Daar kan ik ook aangeven wat het netwerkID is.
    Via de pc, mp, kan ik dit niet aangeven, maar vind ik een paar kanalen. Ik snap alleen niet wat ik nu verkeerd doe.
     
    Last edited:

    edterbak

    Portal Pro
    March 4, 2008
    2,114
    1,176
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Hoi

    Bedankt voor de tip! Ik heb de tuning details gevonden via de site www.dtvmonitor.net heb ik alle frequenties kunnen vinden en geprogrammeerd.
    Nu kan ik alle basis zenders ontvangen. :D TOP!

    Maar nu, wil het alleen nog niet echt lukken met EPG. Ik het het idee ( lees: onbenullige gok) dat de EPG data via 1 kanaal wordt verzonden en niet via allen. Allen is het me nu dus nog niet gelukt om alle EPG data zichtbaar te maken. Alleen voor BravaNL, welke standaard al gevonden wordt via een MP scan.
    Als je hier ook een tip hebt, (afgezien van webEPG) dan houd ik mijzelf warm aanbevolen. :)

    Overigens, De vraag waarom MP deze kanalen zelf niet kan vinden;
    Ik heb nu een werkend systeem voor de meeste gratis kanalen van UPC (basis). Moet ik nog een export of de resultaten laten zien ergens zodat een dev. MP ze wel kan vinden in de toekomst? Moet/kan ik hier wat mee?

    Groeten
     
    Last edited:

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom