Verkeerde timings voor Discovery (1 Viewer)

Peter2

MP Donator
  • Premium Supporter
  • September 18, 2006
    848
    53
    Home Country
    Belgium Belgium
    Hallo allemaal,

    Ik gebruik mc2xml en dat doet zijn werk meestal wel goed maar er is 1 vervelend probleem en vooral op discovery channel: de tijden kloppen dikwijls niet, maw er is een verschuiving van de programma's in de gids tov de uitzendingen.
    Heeft iemand van jullie dat ook al gemerkt en is daar iets aan te doen om dat te verhelpen?

    Alvast bedankt voor jullie tips!
    P
     

    Furetto

    Moderator - Dutch Forums
    April 11, 2005
    664
    61
    50
    Brussels
    Home Country
    Belgium Belgium
    Het is geen antwoord op je vraag, maar als je een andere EPG bron vindt die wel de juiste tijdstippen heeft, dan kan je die apart inladen. Ik kom net terug van vakantie en heb niet meteen een MP bij de hand, maar in je TV server kan je in plaats van een xml-bestand ook een lst bestand ingeven waarin je verschillende xml bestanden opgesomd zijn.

    Als je dan zorgt dat discovery niet in je mc2xml lijst staat, maar wel in het ander, kan je dit volgens mij oplossen.

    Nu nog alleen een alternatieve bron vinden :D

    Denk nog net aan iets... Controleer een paar keer of de tijden op  tv gids - een vtm vt4 canvas ketnet telenet belgacom digitaal gecorrigeerd worden. Indien ze gecorrigeerd worden, dan kan je met -f forceren dat je oude programmagids overschreven wordt. Zo zorg je dat je steeds up-to-date info hebt.
     

    Peter2

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • September 18, 2006
    848
    53
    Home Country
    Belgium Belgium
    Hey Furetto, hopelijk is je vakantie goed meegevallen/heeft het deugd gedaan!

    Wel, daar zeg je zoiets van die 'alternatieve bron', ik heb eerlijk gezegd geen idee wat nu nog (goed) werkt buiten mc2xml.
    In het begin gebruikte ik webepg maar daar waren dan op een bepaald moment ook problemen met bronnen, vandaar de switch.

    Ik heb al een aantal keren vergeleken met de gids die Discovery zelf publiceert en daardoor heb ik de indruk dat er ergens gebruikt wordt gemaakt van verkeerde broninformatie door - het is toch MS waar mc2xml zijn informatie vandaan haalt, niet?
    Verleden week heb ik een mail naar Discovery gestuurd met de vraag of zij een idee hebben waar dit probleem ontstaat om zo evt dat opgelost te krijgen. Ze waren wel bereidwillig en zouden het doorgeven aan de betrokken dienst.
    Of er effectief iets gaat uit komen...

    Ik kijk wel regelmatig naar Discovery en neem er dan ook van op maar door die verkeerde info is dat natuurlijk knudde.

    EDIT: heeft die be.msn... site ook info voor Discovery en kijk ik er dan zo over!?
     

    Peter2

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • September 18, 2006
    848
    53
    Home Country
    Belgium Belgium
    Furetto (en evt iemand anders die meeleest) ik heb gisteren iets 'ontdekt': het programmaschema voor Discovery Channel dat van mc2xml komt, is voor Nederland ipv België waardoor die afwijkingen te verklaren zijn.
    Nu is de kwestie of dat een fout is van mc2xml of MS...

    Heb gisteren ook nog eens naar WebEPG en naar alternatieven voor mc2xml met XmlTv gekeken.
    - voor WebEPG is er bij de belgische websites geen info voor Discovery
    - met XlmTv zelf is er blijkbaar ook geen ?grabber? voor België, ondanks dat deze volgens de docu files er bij zou moeten zitten

    Komt daar uw 'Nu nog alleen een alternatieve bron vinden' van?
     

    Furetto

    Moderator - Dutch Forums
    April 11, 2005
    664
    61
    50
    Brussels
    Home Country
    Belgium Belgium
    De gegevens komen inderdaad van MSN, meer bepaald van entertainment.be.msn.com/tv/

    Hierin kan je ofwel een algemeen programmarooster zien, ofwel kan je specifiek voor jouw postcode/TV-provider opvragen. Ik zou experimenteren met een paar verschillende postcodes/providers om te zien of je met een bepaalde instelling de correcte gegevens voor Discovery binnenkrijgt.

    Indien dit je lukt, dan kan je mc2xml in twee verschillende folders doen draaien. Eentje waar je alle andere zenders binnenhaalt, eentje waar je enkel Discovery binnenhaalt.

    Ik zit met weinig tijd op dit ogenblik, maar misschien dat ik volgende week wel eens naar WebEPG kan kijken om te zien of we Humo of TVblad weer aan de praat krijgen, dan wel een van de bestaande grabbers kunnen uitbreiden.
     

    Peter2

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • September 18, 2006
    848
    53
    Home Country
    Belgium Belgium
    Hey Furetto!

    Het is dus zo goed als zeker omdat we hier in België, hier is dat Discovery Flanders, de tv gids - via mc2xml dan toch - de info krijgen voor de 'algemene' nederlandstalige discovery en dat is toevallig voor Nederland.
    Ik kan op msn.com geen postcode ingeven, bij u wel?

    Heb jij een goed zicht op wat de mogelijkheden/alternatieven zijn om dit in orde te krijgen?

    Alvast bedankt!
    P.
     

    Furetto

    Moderator - Dutch Forums
    April 11, 2005
    664
    61
    50
    Brussels
    Home Country
    Belgium Belgium
    Ik heb thuis geen Discovery, en al mijn kanalen werken mooi via mc2xml.

    Als ik naar Humo of Teveblad of zelfs Telemoustique ga kijken, krijg ik telkens dezelfde programmagegevens.

    Op de website van Discovery zelf, krijg ik een totaal andere programmatie. Ga je hier naar het Nederlandse programma kijken, dan krijg je inderdaad hetzelfde als in MSN. Waar ik van locatie (postcode) kan veranderen door op "Verander Programma-aanbieder" te klikken, vlak boven het eigenlijke programmarooster op  TV gids: van analoog tot digitaal

    Als je met zekerheid kan stellen welke van de programmagidsen de correcte is, dan kunnen we eens kijken of een of andere grabber hiervoor correct werkt, dan wel aangepast kan worden. Maar heb daar zelf indertijd mijn tanden op stukgebeten voor de Humo website....
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom