wisselen van skins (1 Viewer)

sar

Portal Member
October 13, 2011
11
0
58
Home Country
Netherlands Netherlands
ik heb mp 1.1.2 geinstalleerd
diverse plugins en extensions
waaronder Avalon en streamed MP
Hoe kan ik wisselen tussen deze skins om te zien wat mij bevalt
ik zou er nog een paar willen installeren . kan dat ?
ik heb om onduidelijke redenen niet de extension installer geinstalleerd
een heleboel extensions en plugin's wil ik proberen en selecteren.
Moet ik eerst dingen verwijderen voor ik een andere extension en of plug in installeer??
Ofte wel hoe moet ik te werk gaan

gr ruud

MediaPortal Version: 1.2
MediaPortal Skin:
Windows Version: win 7
CPU Type: I5
HDD: solid state
Memory: 4 gb
Motherboard: asus
Video Card: intergrated in processor
Video Card Driver:
Sound Card: integrated
 

Peter2

MP Donator
  • Premium Supporter
  • September 18, 2006
    848
    53
    Home Country
    Belgium Belgium
    Hoi Ruud,

    Het wisselen kan je op 2 manieren doen:
    1) in de mp configuratie tool, naar GUI gaan en daar kan je rechts een skin kiezen met nog wat settings.
    2) in MP, naar het 'instellingen' menu, daar naar 'Algemeen' en dan kan je links in het menu op de naam v/d huidige skin klikken om een andere te kiezen.

    Vreemd dat de extension installer niet werd mee geïnstalleerd want dat zou automatisch moeten gebeuren...
    Daar kan ik je helaas niet mee helpen.

    Peter
     

    Furetto

    Moderator - Dutch Forums
    April 11, 2005
    664
    61
    50
    Brussels
    Home Country
    Belgium Belgium
    Zoals in je welkom-post gesuggereerd, kan je best beginnen met de allerlaatste versie te installeren: 1.2.1
    Normaal zit daarbij meteen de Mediaportal Extension Installer mee. Dat scheelt al.

    Skins aanpassen kan je vanuit de MP Configuration onder de optie GUI, daarmee kies je de standaard skin waarmee MP opstart. Binnenin MP kan het in het menu Settings / Skin of iets dergelijks. Dan moet je (zeker de eerste keer dat je een nieuwe skin test) wel even wachten zolang hij alles genereert.

    StreamedMP is mijn favoriete skin, je kan vele kanten uit met hun BasicHome Generator en ze voegen er bijna steeds de laatste versies van plugins bij die ik gebruik.

    Kijk zeker eens naar My TVSeries, Moving Pictures en Online Videos.

    In de Wiki( MediaPortal Wiki - MediaPortal Wiki ) vind je veel info. En anders... vraag maar raak...
     

    sar

    Portal Member
    October 13, 2011
    11
    0
    58
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik heb gevonden hoe je van skins moet wisselen. Avalon werkt niet (is gecoropeert) kijk ik later naar
    het volgende probleem doet zich voor. Ik heb mijn muziek in mappen staan wat niet persee albums zijn
    elke map heeft wel een plaatje. in de default mp kon ik de muziek in folder structuur laten zien
    in de StreamedMP luct me niet ze in folder (groep) te presenteren. kan dat wel en hoe doe ik dat
     

    Furetto

    Moderator - Dutch Forums
    April 11, 2005
    664
    61
    50
    Brussels
    Home Country
    Belgium Belgium
    Je zal er maximaal van genieten wanneer je muziek mooi gescand en in de database komt, maar dat is heel wat werk.
    Normaal kan je in het "hidden menu" (click hiervoor naar rechts denk ik) van view switchen. Zie ook de wiki op Browse Music - MediaPortal Wiki
     

    sar

    Portal Member
    October 13, 2011
    11
    0
    58
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Re: presenatie albums

    het blijft tobben met de presentaties van mijn albums
    ik krijg rare combi plaatjes die lijken niet te referenen naar onderlichend album zie bijlage
    hoe los ik dit op
    ps bijlage 2 is het album wat ik zie als ik op album bijlage 2 kies
     

    Attachments

    • print screen MP.jpg
      print screen MP.jpg
      415.3 KB
    • screenshot MP -2.jpg
      screenshot MP -2.jpg
      328.5 KB

    sar

    Portal Member
    October 13, 2011
    11
    0
    58
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    ik heb de skins Maya en Fìdelity gedownload . Ik zien geen exe installatie bestand. Hoe installeer ik deze in MP
     

    Furetto

    Moderator - Dutch Forums
    April 11, 2005
    664
    61
    50
    Brussels
    Home Country
    Belgium Belgium
    Kijk eens in de folders van je albums of je daar meerdere afbeeldingen hebt. In Shares mode, denk ik dat hij bestaande afbeeldingen gebruikt. Je kan dit misschien oplossen door een goede image te kiezen die je folder.jpg noemt. De beste manier blijft volgens mij om niet in shares mode te werken, maar dan moeten al je mp3 tags in orde zijn, en dat is behoorlijk wat werk !

    Maya en Fidelity zijn allebei mpe1 formaat, dat is het MediaPortal Extension formaat. Bij mij worden die automatisch geopend met de MediaPortal Extension Installer die automatisch mee geinstalleerd werd.
     

    sar

    Portal Member
    October 13, 2011
    11
    0
    58
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    bedankt voor de hulp
    ik kan je aanwijzing niet vinden. dit prog is te lastig voor mij
    ik stop er mee gr Ruud
     

    Furetto

    Moderator - Dutch Forums
    April 11, 2005
    664
    61
    50
    Brussels
    Home Country
    Belgium Belgium
    Jammer dat je het opgeeft, maar ik kan het best begrijpen. MediaPortal is niet de eenvoudigste media center oplossing.
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom