Ziggo frequentie wijziging icm Firedtv (1 Viewer)

Maarten74

Portal Member
February 22, 2012
15
0
49
Home Country
Netherlands Netherlands
Sinds kort ontvang ik enkele tv kanalen niet meer. Waaronder Film1 Sundance/Family.
Nu vermoed ik dat Ziggo enkele frequenties gewijzigd heeft (regio 1111, limburg).
Helaas kan ik niet meer terugvinden in het forum hoe je opnieuw kan zoeken naar zenders.
Uiteraard weet ik het wel te vinden in de TV server configuratie. Maar hoe zat het ook alweer met de transponderlist? Is het nog altijd nodig deze in je registry te laden? En hoe maakt MP dan gebruik van deze lijst?

Als ik nu opnieuw scan, met advanced, freq 356000, 8 Mhz, vindt MP geen zenders meer. Zoeken op transponderlist levert ook niets op. Ik gebruik de FireDTV kaarten.
Geen idee meer hoe dit werkt. Ik heb een upgrade uitgevoerd van MP 1.2.2. naar 1.3.0. 2 maanden geleden.

Kan iemand me weer op weg helpen?
 

HomeY

Test Group
  • Team MediaPortal
  • February 23, 2008
    6,475
    4,645
    49
    ::1
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Hoi Maarten,

    Hier een link waar je de huidige frequenties kan controleren (en waar ook de wijzigingen worden weergegeven:
    http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

    Als je binnen die pagina zoekt op '1111' dan vind je de frequenties & modulaties die bij Transportstream-IDs horen:
    Ziggo 1111.PNG

    Vervolgens ga je op de PC waar je TV Server geinstalleerd is naar (Win 7/8):
    C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters\dvbc
    Zoek naar het XML bestand dat bij jou regio hoort (The Netherlands.Ziggo NID 1111.xml) en maak hier een back-up van.
    Bestand kan je vervolgens openen met een willekeurige texteditor en dan moet je de frequenties & modulaties even doorlopen.
    Als je verschillen ziet kan je die in de XML file aanpassen, opslaan, vervolgens bestand in de juist map plaatsen en opnieuw een scan uitvoeren.

    Dat zou het probleem moeten oplossen. Succes!
     

    Maarten74

    Portal Member
    February 22, 2012
    15
    0
    49
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Hallo HomeY,

    Dank je wel voor je reactie!
    Er gaat weer een belletje rinkelen. Die XML files heb ik idd bij versie 1.2.2. aangepast. Krijg nu het idee dat deze weer overschreven zijn bij het installeren van 1.3.0.

    Als ik me goed herinner heb ik de DVBC FireDTV kaarten. Destijds draaide ik windows media center en omdat die alleen met DVBT kan omgaan heb ik de BDA drivers geinstalleerd. In ieder geval MPO ziet mijn kaarten als DVBT kaarten, terwijl ik gewoon Ziggo kabel heb. Het is me destijds gelukt om de XML dusdanig aan te passen dat MPO via DVBT scan de kabelfrequenties afging en zo alle kanalen kon vinden. Dat krijg ik echter tot nu toe niet meer aan de praat. Maar ben er nog mee bezig.

    Vraag me alleen af, is die workaround met BDA nog wel nodig? Ben ik het mezelf niet te lastig aan het maken? En kan ik dat beter ongedaan maken?
    Zodat MPO mijn kaarten ziet als DVBC?
    Betekent dat kaarten de-installeren en opnieuw installeren?
     

    Maarten74

    Portal Member
    February 22, 2012
    15
    0
    49
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Lijkt erop dat ik het weer gevonden heb. Vanwege mijn setup moet ik dus nog een vertaalslag maken van de DVB-T frequentie naar de DVB-C frequentie. Op dit moment staat MPO weer te scannen, deze keer MET signaal :)
    Ben benieuwd of na deze scan, de ontbrekende zenders weer terug heb.
     

    Maarten74

    Portal Member
    February 22, 2012
    15
    0
    49
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Helaas. Scan lukt wel. Heb alle frequenties gechecked via bovenstaande site. Maar ik mis nog steeds 3 film1 kanalen en zelfd Nederland 1 HD doet het nu niet meer :-S
    Deze zender deed het eerst wel. Denk dat er meer aan de hand is. Ga verder met zoeken.
     

    HomeY

    Test Group
  • Team MediaPortal
  • February 23, 2008
    6,475
    4,645
    49
    ::1
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Progressie, maar nog geen ideale situatie dus ;)

    Voor MediaPortal moet je inderdaad de BDA drivers installeren, maar misschien is het goed om te kijken wat er gebeurd als je je drivers opnieuw installeerd. Heb vroeger een FloppyDTV gehad, en er waren maar '2 smaken' die je tijdens de driver install kon kiezen, MCE of BDA volgens mij, en dan is BDA dus correct. Normaal zou je FireDTV wel als DVBC herkent moeten worden.

    Ik kan me ook herinneren dat het voorheen mogelijk was om 1 frequentie te scannen op het Ziggo netwerk, en daarvandaan alle frequenties & modulaties binnen te halen. Paar maanden terug nog een discussie van gezien, dat is niet meer mogelijk (misschien dat dat je probleem is).

    Beetje vaag/cryptisch allemaal, maar ik hoop dat je er wat verder mee kan komen!
    Uiteraard geven logfiles ook waardevolle info ;)
     
    Last edited:

    Maarten74

    Portal Member
    February 22, 2012
    15
    0
    49
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Kan je wel volgen :)
    Ned1 HD inmiddels weer terug door de scan helemaal opnieuw uit te voeren, zonder de optie "enable channel movement detection".
    Maar mijn Film1 zenders mis ik nog altijd. Misschien dat Ziggo een nieuwe frequentie toegevoegd heeft, die nog niet in betreffende lijst staat?
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom