Clickfinder erzeugt hohe Last

Discussion in 'Allgemeines Supportforum' started by nicksti, November 11, 2008.

1. nicksti

nicksti Portal Pro

Ratings:
    +1 / 0
    Hallo!

Ich habe folgendes festgestellt. Sobald clickfinder oder auch mein AntiVir beginnt Updates aus dem Internet zu holen kommt mein Rechner ins stocken. (Fernbedienung reagiert verspätet, Bild stottert ab und zu), wobei die CPU-Last nicht das Problem ist. Ich denke, dass es eher an den Festplattenzugriffen liegt???

Diese Phänomen tritt auf mehreren Rechnern auf(egal ob X2 oder auch Sempron 3000+).

Gibt es vieleicht die Möglichkeit, diese Dienste zu einer bestimmten Zeit automatisch ausführen zu lassen, oder die Priorität herunterzusetzen.
    Es ist einfach total störend, dass immer nach dem Einschalten die Fernbedienung minutenlang nicht reagiert.

Grüsse und Danke

2. Google AdSense Guest Advertisement

to hide all adverts.
  3. hoerkreis

hoerkreis New Member

Ratings:
    +0 / 0
    Yes, clickfinder needs many HD resources. You can try to set the CPU Priority for MP higher in MP config.
    In my case its much better.

Regards

4. flokel
    • Team MediaPortal

flokel Portal Developer

Ratings:
    +157 / 0
    Home Country:
    Germany Germany
    Ich habe den Thread verschoben,
    für Anfragen in deutsch gibt es das dt. Unterforum.

Bitte das nächste Mal beachten.

Loading...

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice
  • About The Project

The vision of the MediaPortal project is to create a free open source media centre application, which supports all advanced media centre functions, and is accessible to all Windows users.

In reaching this goal we are working every day to make sure our software is one of the best.

• Support MediaPortal!

The team works very hard to make sure the community is running the best HTPC-software. We give away MediaPortal for free but hosting and software is not for us.

Care to support our work with a few bucks? We'd really appreciate it!