EPG werkt niet bij sommige zenders (1 Viewer)

astrapowerrr

Portal Pro
May 21, 2008
180
13
47
ijsselstein
Home Country
Netherlands Netherlands
Nou zoiets lijkt er wel op. Maar ik heb dus werkelijk geen idee hoe dat werkt.
Is er ook zoiets in jip en Janneke taal?
 

Furetto

Moderator - Dutch Forums
April 11, 2005
664
61
50
Brussels
Home Country
Belgium Belgium
Da's dezelfde login die je gebruikt bij het configureren van de TV server. Standaard is die login "root" als ik mij niet vergis en je paswoord is "MediaPortal"
 

Lotsofjazz

MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Leuk dat deze draad weer gebumpd wordt, want nu kan ik weer een vraag stellen over het oorspronkelijke probleem.

    Klopt het dat de Processen MYSQL.EXE samen met TVservice de processen zijn die verantwoordelijk zijn voor het updaten van de EPG?? Want zo nu en dan begint MYSQL te muiten bij mij en schiet de CPU usage naar bijna 100% (MYSQL ongeveer 60%) en staat de harddrive te reutelen alsof er een virusscan gaande is...met als gevolg dat TV kijken probleematisch wordt (stotteren, stilstaan, audio out of sync).. dit duurt meestal een paar minuten, als MYSQL weer naar 0% gaat, gaat TVServer weer naar 5-15% en is het weer soepel TV kijken.

    Helpt het dan als ik het instel dat EPG alleen moet updaten als Timeshift op Idle staat?

    On a sidenote: Ik heb Windows 8 geinstalleerd (Upgrade) en werkt naar behoren met 1.3.0 Alpha, wel even TVLibrary dll vervangen zoals hier gepost:
    https://forum.team-mediaportal.com/threads/tv-server-and-windows-8.106286/page-3#post-882121

    Het verplichtte mij ook om de TV in te stellen op 1080i, maar mijn systeempje, wat inmidels toch al ruim 5 jaar oud is lijkt het goed aan te kunnen. Ik heb zelfs het idee dat het iets soepeler draait dan onder windows 7 (tenminste.. als MYSQL zich stil houdt)
     
    Last edited:

    Lotsofjazz

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • January 7, 2008
    464
    42
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik ben weer terug naar de stable version 1.2.3, 1.3.0 Alpha gaf op den duur teveel issues in combinatie met Win 8.

    Ik had ook dat TV Sever er af en toe mee kapte, wat uiteindelijk terug te voeren was naar een wegvallende wifi verbinding.. Het installeren van network loopback adaptor heeft dit opgelost.. Op dit moment weer een goed werkend systeem.. Het enige wat er nu aan mankeerd is dat TV Server/TV Service, niet goed wordt opgestart na een reboot of ontwaken uit slaap, maar dat schijnt echt een Win 8 related probleem te zijn waar MP nog niet op is ingericht. Scheduled opnames maken is er bij mij dus niet bij (of ik moet de HTPC de hele tijd aan laten staan.. niet goed voor mijn energierekening).. Om na een reboot of ontwaken TV te kunnen kijken moet ik voordat ik MP opstart, eerst met ctrl-alt-del Taskmanager, process TV Server beeindigen, en vervolgens onder tabje Services, TVservice opnieuw starten. daarna werkt het weer prima.
     

    fboecom

    Portal Member
    January 3, 2009
    9
    1
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik liep hier de afgelopen tijd ook tegenaan, Ziggo heeft er de laatste tijd weer een k***zooi van gemaakt met een hoop zenderwisselingen. Ik dacht een oplossing met opnieuw scannen van alle kanalen, met een 1.8 upgrade - ho maar. Het blijkt inderdaad dat alle oude zendergegevens bewaard blijven met een rescan en MP weet er volgens mij geen wijs meer uit. Nu ben ik wel heel bezorgd om een complete reinstall te doen, want ik heb zo'n NewCS card server opzet, je weet wel met MDPlugins en zo, altijd maar weer afwachten of dat dan nog werkt.
    Laten we dan maar eens proberen die Mysql database te hacken! Wie niet waagt die niet wint.
    Allereerst naar de mysql program directory gaan (program files (x86)), naar data en dan van mptvdb een kopie maken - je weet nooit. Dan de TV service stoppen (via de tv service configuratie of via computerbeheer). Dan downloaden HeidiSQL van heidisql.com - prachtig product, je pc wordt niet volgeladen met smerige meuk. Heidisql opstarten, nieuw aanklikken, database mptvdb invullen, wachtwoord MediaPortal invullen (root is al ingevuld) en hoppa! daar verschijnt de hele database op je scherm. Klik in het linkerframe op een objecttype, bv channel, dan zie je rechts wat attributen, maar druk je op het tabje Data dan zie je echt alle (gescande of epg) data. Druk na het selecteren van een object in het data window op ctrl-a (selecteer alle rijen) - rechtermuisknop - verwijder alle rijen en weg is de oude rommel. Nu zie je heel wat objecttypes en ik heb van al die objecttypes alle data weggegooid als ik dacht dat het met het een channel of epg te maken had. Dus niet van de objecten card, settings, software enzovoort. Als je onzeker bent of iets niet goed gaat, haal dan de kopie terug. Maar bij mij ging het .... in 1 keer goed!!!
    TV configuratie opstarten - alle channels rescan - mediaportal tv client starten - heerlijk!!! alle epg keurig gevuld!
    Uiteindelijk fluitje van een cent, met wat computerkennis uiteraard, in een half uurtje gepiept.
    Weer tevreden over MP en weer een overwinning op Ziggo's manoeuvres.

    Oh ja, Intel 3550, MSI P67gd65, Terratec Cynergi, NewCS, Windows 8.1.
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom