ff voorstelle en vraag (1 Viewer)

Pierot

MP Donator
  • Premium Supporter
  • June 16, 2010
    9
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Hallo, ben tegen de 50. Heb wat rondgekeken op deze mediaportal fora. Iedereen is behoorlijk thuis in dit mediageweld.
    Voor mij is dit vrij onbekend terrein. Ben al blij dat ik mijn films, met mediaportal, van mijn nas naar mijn laptop kan streamen en via hdmi op tv kan bekijken. Maar ik vind het wel reuze interessant.

    Ik krijg alleen mijn ondertitels niet aan de praat. Ik zet bij videobestand vaak srt bestand met dezelfde naam. Is er ergens op de fora een uitleg hierover. Ik kwam verhalen tegen over MPC-splitters of dat je een Haali... moest instellen.
    Kan iemand mij verwijzen naar uitleg?

    Als medialeek wil ik hier wel vaker met vragen komen maar ik vroeg me af of dit gewenst was omdat het lijkt dat ik kennis ontbeer die iedereen al schijnt te hebben op deze fora.

    groetjes:)
     

    Pascal

    Portal Pro
    February 1, 2007
    99
    7
    IJsselmuiden
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Hoi Pierot,

    In configatie bij videos kun je rechts op tab subtitle klikken. Daar kan een subtitle engine geselecteerd worden. Wat heb je hier geselecteerd? Als je dan op advanced klikt, kun je dan extra instellingen doen, of krijg je een melding van '... not installed'?

    mvg

    Pascal
     

    Pierot

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • June 16, 2010
    9
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik moet nog even bekijken of ik daar wat mee kan. Want jij beschrijft een scherm wat niet overeenkomt met wat ik zie:
    Ik zie:
    attachment.php
    .

    Ik heb mediaportal 1.0.2. Maakt dat nog uit? Ik wil toch graag begrijpen wat jij verteld mocht mijn eigen oplosssing niet voldoen.

    Ik heb geen optie advanced die jij noemt.
    Ik heb ondertussen een manual van ene Goose gevonden op het forum.
    Hij noemt het codec hell, ik begrijp waarom. Dat heeft me ook wat geholpen

    Ik heb met ffdshow en Gaali zitten klooien en kreeg daar zowaar opeens ondertiteling bij een tv serie.
    Vervolgens wilde ik mijn iso-bestanden van films draaien.
    Automatisch mounten met demon tools. Dat lukte.
    Maar de film werd zowel in mediaportal als mijn lokale player afgespeeld(2x dus).
    Tenslotte kreeg ik een BSOD.:oops:

    Toen ben ik maar even gestopt.
    Als je dus kunt reageren op wat ik zie(plaatje) en waar jij het over hebt.
    En wat ik dan fout doe.
    :D
     

    Attachments

    • ondertiteling.jpg
      ondertiteling.jpg
      103.7 KB

    Pascal

    Portal Pro
    February 1, 2007
    99
    7
    IJsselmuiden
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    De configuratie waarnaar ik verwees is van MP 1.1 RC2, vandaar de verschillen.;)

    Met ffdshow kun je inderdaad ook ondertitels gebruiken. Dat werkt ook prima.

    Het 2x opstarten bij automount zou dit iets te maken hebben met de autoplay functie van windows zelf. Het is nl net zoiets als een dvd invoeren in een dvd-drive. Dit kun je in windows wel uitschakelen door properties (eigenschappen) van de deamon drive te doen en het tabje autoplay en nooit autoplay te doen. MP regelt de autoplay zelf wel.
     

    Furetto

    Moderator - Dutch Forums
    April 11, 2005
    664
    61
    50
    Brussels
    Home Country
    Belgium Belgium
    Hoi Pierot !

    Als je er de moed voor kan opbrengen, dan zou ik eerlijk gezegd wel een nieuwe installatie van 1.1.0 RC4 overwegen. Je zal deze later kunnen upgraden naar de finale versie zonder volledige herinstallatie, wat je met de oudere versies wel moet doen.

    In de praktijk heb ik gemerkt dat je jouw databases van oudere versies probleemloos kan overzetten naar nieuwere versies.

    De huidge RC4 is zeer kort bij een foutloze versie (voor zover foutloze software bestaat). Ondertiteling wordt hier zeer goed ondersteund.

    Wat betreft Codec-hell: volledig mee eens. Maar Hoborg is erg goed werk aan het afleveren met zijn SAF-versies.

    Als je de installatie van RC4 ziet zitten, dan kunnen we je hier wel verder mee helpen.
     

    Pierot

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • June 16, 2010
    9
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Pascal: duidelijk en bedankt

    Furetto: ga ik doen. Zal ik uitzoeke hoe dat gaat. Mocht ik vragen hebben dan zie je me verschijnen.

    :D
     

    Pierot

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • June 16, 2010
    9
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Ik heb de meeste codecs eraf gehaald, sql eraf en mediaportal gedeinstalleerd.

    Dus over het installeren van RC 4.
    Ik zag dat Thaclown op dit subforum links had naar website en filmpje op youtube.
    Deze zijn niet up to date volgens mij:(

    Ook heeft hij een mooie handleiding op tweakers had ik ontdekt.
    Deze is alweer van 2007 dus dat is misschien tricky om die te volgen.

    Dus ik installeer sql 2005 express(en managementtool) opnieuw, dan mediaportal rc 4.
    Dan de codecs. Jij(Furetto) hebt het over SAFS. Hoe volledig zijn die? En is dit dan de juiste volgorde?
    Of geld het advies hierover van Thaclown op tweakers nog steeds:
    Media Portal erg mooi alternatief voor Windows Media Center - Client Software Algemeen - GoT.

    Dan bedoel ik zijn advies over de te installeren codecs.

    In ieder geval alvast: :D
     

    Furetto

    Moderator - Dutch Forums
    April 11, 2005
    664
    61
    50
    Brussels
    Home Country
    Belgium Belgium
    Pierot,

    Ben zelf met installaties van nieuwe PCs bezig, dus kan soms even duren eer je antwoord krijgt :D

    Als ik mij goed herinner, wordt bij de nieuwere MP versies, het gebruik van Mysql aangeraken ipv MSSQL. En ik dacht dat het zelfs automatisch mee geinstalleerd werd met de nieuwste installer. MSSQL wordt niet meer aangeraden omdat de nieuwste versie (mogelijk de enige die 100% ondersteund wordt op Win7, niet zomaar mag verdeeld worden).

    Ik zou dus al je oude SQL versies er af zwieren. En zoals je reeds gedaan hebt, al je codecs.
    Vervolgens haal je MP RC4 af en doe je diens installatie. Als je TV wenst te gebruiken, zou ik voor de Single Seat install gaan. Dat wil zeggen dat je zowel de TV server als de TV client op jouw ene PC hebt staan. Niets verhindert je om later op andere PCs enkel de client te installeren.

    Wat betreft codecs, er zijn vast en zeker verschillende mogelijkheden die tot een goede oplossing leiden. Persoonlijk heb ik het niet zelf willen uitvissen en gebruik ik SAF, omdat die voor mij alle filmpjes goed afspeelt. Het is bij de laatste versies wel even prutsen voor de ondertitels (je moet ofwel iets extra installeren, ofwel iets afzetten), maar dat leg ik je wel uit als je zo ver bent.

    Er bestaat iets als SAF "unlocked". Omwille van wettelijke redenen mag dit niet gepost worden. Stuur Hoborg hierover een Private Message met de vraag over toegang naar SAF unlocked. Dan krijg je alle info :D
     

    Pierot

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • June 16, 2010
    9
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Nou, alles, wat ik momenteel wilde, aan de praat hoor.
    Er zijn nog wat dingetjes maar dat zoek ik eerst maar zelf uit.
    En als ik er niet uit kom dan weet ik het forum te vinden.

    Ik heb trouwens SAF van Hoborg gebruikt, versie 4.
    Eigenlijk heel overzichtelijk.

    Nou bedankt he.

    :D
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom