home
products
contribute
download
documentation
forum
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
All posts
Latest activity
Members
Registered members
Current visitors
Donate
Log in
Register
What's new
Search
Search
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Search titles only
By:
Menu
Log in
Register
Navigation
Install the app
Install
More options
Contact us
Close Menu
Forums
Language specific support
Deutsches MediaPortal Forum
Plugins & Skins für das MediaPortal
Plugins & Erweiterungen
FRITZ!Box Manager - Deutsches Forum
Contact us
RSS
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Reply to thread
<blockquote data-quote="rogerleifert" data-source="post: 847254" data-attributes="member: 91014"><p>Hallo Reaper,</p><p> </p><p>bei meinem Server/Client PC bekomme ich bei dem Connection Test immer folgende Meldung im Statusfenster:</p><p>[CODE]</p><p>Testing address (fritz.box) and port (1012)</p><p>Testing address & port succeeded</p><p>Starting call monitor</p><p>Connecting</p><p>Socket connected to 192.168.178.1:1012</p><p>10057</p><p>NotConnected</p><p>System.Collections.ListDictionaryInternal</p><p>10057</p><p> </p><p>Eine Anforderung zum Senden oder Empfangen von Daten wurde verhindert, da der Socket nicht verbunden ist und (beim Senden über einen Datagrammsocket mit einem sendto-Aufruf) keine Adresse angegeben wurde</p><p>System</p><p>bei System.Net.Sockets.Socket.BeginReceive(Byte[] buffer, Int32 offset, Int32 size, SocketFlags socketFlags, AsyncCallback callback, Object state)</p><p>bei FritzBox.FritzBoxClient.Receive(Socket client)</p><p>Connection failed: Socket Exception</p><p>Trying to reconnect</p><p>Avoiding too much reconnects, sleeping until 28.02.2012 20:20:11</p><p>Connecting</p><p>Socket connected to 192.168.178.1:1012</p><p>[/CODE]</p><p> </p><p>Ist das irgendwie bedenklich, daß die socket connection erst beim 2. Anlauf funktioniert?</p><p> </p><p>Bei meinem Win7 MP-client geht es immer direkt.</p><p> </p><p>Gruß</p><p> </p><p>Roger</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rogerleifert, post: 847254, member: 91014"] Hallo Reaper, bei meinem Server/Client PC bekomme ich bei dem Connection Test immer folgende Meldung im Statusfenster: [CODE] Testing address (fritz.box) and port (1012) Testing address & port succeeded Starting call monitor Connecting Socket connected to 192.168.178.1:1012 10057 NotConnected System.Collections.ListDictionaryInternal 10057 Eine Anforderung zum Senden oder Empfangen von Daten wurde verhindert, da der Socket nicht verbunden ist und (beim Senden über einen Datagrammsocket mit einem sendto-Aufruf) keine Adresse angegeben wurde System bei System.Net.Sockets.Socket.BeginReceive(Byte[] buffer, Int32 offset, Int32 size, SocketFlags socketFlags, AsyncCallback callback, Object state) bei FritzBox.FritzBoxClient.Receive(Socket client) Connection failed: Socket Exception Trying to reconnect Avoiding too much reconnects, sleeping until 28.02.2012 20:20:11 Connecting Socket connected to 192.168.178.1:1012 [/CODE] Ist das irgendwie bedenklich, daß die socket connection erst beim 2. Anlauf funktioniert? Bei meinem Win7 MP-client geht es immer direkt. Gruß Roger [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
Post reply
Forums
Language specific support
Deutsches MediaPortal Forum
Plugins & Skins für das MediaPortal
Plugins & Erweiterungen
FRITZ!Box Manager - Deutsches Forum
Contact us
RSS
Bottom