[gelöst] "No Signal" im Low Band bei vertikaler Polarisation

Discussion in 'TV / Streaming' started by Baserunner, October 19, 2013.

1. Baserunner
    • Premium Supporter

Baserunner MP Donator

Ratings:
    +157 / 0
    Home Country:
    Germany Germany
    Show System Specs
    Hallo liebe Fachexperten!

Wie der Titel schon sagt bekomme ich auf der vertikalen Polarisation bis 11,70 GHz kein Signal (Signal quality = 0). Ich nutze eine Kathrein UAS 485 und eine nachgeschaltete EXR 158 Matrix.

Laut meinem Elektriker kommen sowohl direkt vom LNB, als auch nach der EXR gemessen, genügend Signalstärke (laut seinen Aussagen 99%) - Leider war ich selber nicht dabei und habe ihm über die Schulter geschaut, denn ich kann weder über meine beiden TBS6981 in zwei verschiedenen Rechner kein Signal auf v/L empfangen . Auch der gute alte Topfield PVR5000 bekommt nichts. (h/L, h/H und v/H funktionieren)

Nun die die Frage an die Community - an was kann es denn noch liegen? Kommt das Antennenkabel in Frage? Das scheint mir nach meinem laienhaften Verständnis die einzig mögliche Komponente zu sein, wenn ich mal von der Messgenauigkeit meines Elektrikers ausgehe ...

Ich bin gespannt auf Eure Vorschläge und vielen Dank vorab.

2. Google AdSense Guest Advertisement

to hide all adverts.
  3. Baserunner
    • Premium Supporter

Baserunner MP Donator

Ratings:
    +157 / 0
    Home Country:
    Germany Germany
    Show System Specs
    Solved!! Keine Ahnung was beim Messen passiert ist - Austausch der Matrix hat es gebracht!

Loading...

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice
  • About The Project

The vision of the MediaPortal project is to create a free open source media centre application, which supports all advanced media centre functions, and is accessible to all Windows users.

In reaching this goal we are working every day to make sure our software is one of the best.

• Support MediaPortal!

The team works very hard to make sure the community is running the best HTPC-software. We give away MediaPortal for free but hosting and software is not for us.

Care to support our work with a few bucks? We'd really appreciate it!