Graag hulp / advies... (1 Viewer)

BvandenAakster

Portal Member
April 1, 2010
8
0
Een H55 moederbord (+Clarkdale CPU) heeft een HDMI uitgang, die je kunt leiden naar de versterker en vandaar naar je TV.
Afhankelijk van je wensen luister je dan naar de Tv of versterker.
Scythe maakt zeer stille CPU fans; wel even in je BIOS de juiste setting instellen om het toerental onder de 1000 te houden
 

SvW

MP Donator
  • Premium Supporter
  • March 31, 2010
    20
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Thnx! Ik heb uiteindelijk besloten een Clarkdale CPU te nemen en heb die video kaart achterwege gelaten met het idee dat ik later altijd nog een grafische kaart bij kan kopen.
    Dit blijkt niet nodig! Zowel video en audio stuur ik via HDMI naar mn TV, en ben tevreden over de kwaliteit.

    Ben vervolgens met Mediaportal (V1.0.2) aan de gang gegaan, maar bleek toch allemaal wat lastiger als gehoopt. Als test ook XBMC geïnstalleerd, en dit bleek een stuk eenvoudiger. Draai voorlopig even op XBMC, maar zodra ik weer wat meer tijd vrij heb ga ik zeker nog een poging wagen! Iemand nog goede documentatie?
     

    ppeterr

    Portal Pro
    July 20, 2008
    136
    5
    Svw - xbmc is zeker geen slechte, om mee te beginnen, als je inderdaad wat tijd kan vrijmaken - is het absoluut de moeite waard met
    mediaportal door te gaan. MP kan je geheel naar je eigen hand zetten, Zo moeilijk of makkelijk maken als je wilt. En met behulp van
    dit fora lukt het jou zeker om een perfecte htpc draaiend te krijgen

    succes !

    Link naar zeer goede, en duidelijk omschreven documentatie
     

    Furetto

    Moderator - Dutch Forums
    April 11, 2005
    664
    61
    50
    Brussels
    Home Country
    Belgium Belgium
    1.1.0 is officieel nog een Release Candidate maar in de ervaring van de meeste mensen ruim stabiel genoeg !

    Er zijn al verschillende pogingen geweest om degelijke tutorials en zo te schrijven, maar meestal raken die na een eind voorbijgestreefd omdat niemand ze nog onderhoudt. Je kan altijd beginnen bij de online documentatie op de wiki: MediaPortal_Manual_Index - MediaPortal Manual Documentation

    Verder is het proberen, proberen, proberen...

    Zoals ppeter zegt: XBMC is zeker een goede optie. MP is echter heel erg veelzijdig en heeft als grote bonus het TV gedeelte, wat XBMC voor zover ik weet nog niet heeft. Als je geen TV ondersteuning nodig hebt, tja, dan moet je zelf kiezen wat je best ligt !

    Argumenten pro MP zijn vast en zeker de plugin Moving Pictures voor het beheer van je filmcollectie en de plugin TV Series.
     

    SvW

    MP Donator
  • Premium Supporter
  • March 31, 2010
    20
    0
    Home Country
    Netherlands Netherlands
    Gister avond (en uiteindelijk nacht......) maar weer eens aan de gang gegaan met media portal. Ik ben om!!!
    Zie zojuist dat RC2 gereleased is, dus ga vanavond maar weer eens een poging (herinstallatie) wagen....
     

    Users who are viewing this thread

    Top Bottom